Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Fizyka da się lubić Do ś wiadczenie grupowe. Cel doświadczenia -Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. -Stoper -Sznurek o długości.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Fizyka da się lubić Do ś wiadczenie grupowe. Cel doświadczenia -Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. -Stoper -Sznurek o długości."— Zapis prezentacji:

1 Fizyka da się lubić Do ś wiadczenie grupowe

2 Cel doświadczenia -Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. -Stoper -Sznurek o długości do 1 metra -Dwie metalowe pokrywki do garnków (o średnicy do 50 cm) -Ekierka Potrzebne materiały

3 Przebieg doświadczenia 1.Udajemy się do lasu w celu przeprowadzenia doświadczenia

4 Przebieg doświadczenia 2. Przywiązujemy metrowy sznurek do butów a następnie odmierzamy odległość dzielącą nas od lasu W naszym przypadku odległość od lasu wyniosła 155,4 m. Ekierka pomaga nam w odmierzaniu odległości

5 Przebieg doświadczenia 3. Z miejsca z którego zaczynaliśmy odmierzać odległość uderzamy o siebie pokrywkami i za pomocą stopera mierzymy czas w jakim dźwięk do nas wróci.

6 Przebieg doświadczenia 4. Gdy stukniemy w pokrywki od talerzy, włączamy stoper, a kiedy echo do nas dotrze- zatrzymujemy go. Powtarzamy to kilka razy, następnie wyliczamy średnią z tych pomiarów.

7 Nasze pomiary

8 Przebieg doświadczenia 5. Liczymy średnią z naszych pomiarów: 0,86+0,96 = : 2 = 0.91 ~ 0,90

9 Przebieg doświadczenia 6. Mając czas i drogę, ze wzoru V= s/t możemy obliczyć prędkość dźwięku. s= 155,4m 2s= 310,8m t~0,90s V= 310,8m : 0,90s V~ 345 m/s

10 Nasze uwagi W naszym przypadku w pobliżu lasu znajduje się bagno oraz staw, przez co powietrze jest bardziej wilgotne i prędkość jest większa niż w suchym powietrzu.

11 Fizyka da się lubić Do ś wiadczenie grupowe

12 Cel doświadczenia -Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. - Program Oscilloscope -Stoper -Sznurek o długości do 1 metra -Dwie metalowe pokrywki do garnków (o średnicy do 50 cm) -Ekierka Potrzebne materiały

13 Przebieg doświadczenia Tym razem do dokładniejszych pomiarów używamy programu Oscilloscope. Włączamy stoper po uderzeniu w pokrywki, wtedy też wcześniej wspomniany program wykryje silny dźwięk. Stoper zatrzymujemy, gdy program ponownie wykryje silniejszy dźwięk.

14 Nasze pomiary

15 Przebieg doświadczenia Liczymy średnią z naszych pomiarów: 0,91+0,93+0,94 = 2,78 2,78 : 3 = 0,92(6) ~ 0,93

16 Przebieg doświadczenia Mając czas i drogę, ze wzoru V= s/t możemy obliczyć prędkość dźwięku. s= 155,4m 2s= 310,8m t~0,93s V= 310,8m : 0,93s V~ 334,19 m/s

17 Nasze uwagi W naszym przypadku w pobliżu lasu znajduje się bagno oraz staw, przez co powietrze jest bardziej wilgotne i prędkość jest większa niż w suchym powietrzu.

18 Twórcy Prezentacje wykonali uczniowie klasy III "A" z Gimnazjum Integracyjnego nr 4 im Jana Karsiego w Kielcach: -Piotr Wajda nr telefonu: Hubert Leszczyński nr telefonu: Oskar Bednarski nr telefonu:


Pobierz ppt "Fizyka da się lubić Do ś wiadczenie grupowe. Cel doświadczenia -Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. -Stoper -Sznurek o długości."

Podobne prezentacje


Reklamy Google