Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Agata Olszewska – nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 42 w Łodzi Kurs “Developing my intercultural communication skills” – Wielka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Agata Olszewska – nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 42 w Łodzi Kurs “Developing my intercultural communication skills” – Wielka."— Zapis prezentacji:

1 Agata Olszewska – nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 42 w Łodzi Kurs “Developing my intercultural communication skills” – Wielka Brytania – York listopada 2013

2 Projekt „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów indywidualnych” jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Comenius – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Numer projektu: PL1-ESF Organizator kursu – York Associates Trener – Benjamin Dobbs

3 Cele kursu: Rozwijanie międzykulturowych umiejętności poprzez zapoznanie się z teorią, przykładami oraz poprzez dyskusje, analizowanie przykładów i inne praktyczne zadania. Zdobycie umiejętności i kompetencji, które pozwalają odnaleźć się w różnych sytuacjach i sprawiają, że jest się elastycznym w różnych kontekstach międzykulturowych. Umiejętności te można również wykorzystać we własnym środowisku zawodowym.

4 Cele kursu: Posiadanie międzykulturowych kompetencji i wykorzystywanie ich w różnych kontekstach – w środowisku zawodowym a nawet i w życiu prywatnym. Rozwijanie umiejętności międzypersonalnych, bycie świadomym pewnych zagadnień takich jak rozwiązywanie konfliktów, negocjowanie, które pomagają pracować w grupie nie tylko wielokulturowej. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie międzynarodowej. Bycie świadomym różnic pomiędzy kulturami i wykorzystywanie tej wiedzy w praktyce.

5 Kurs "Developing my intercultural skills" był bardzo dobrze zaplanowany przez organizatorów. Ze względu na brak innych uczestników, miałam świetną okazję do indywidualnej pracy z trenerem. Kurs był w 100% skoncentrowany na moich potrzebach i brał pod uwagę kontekst mojej pracy nie tylko przy projektach międzynarodowych, ale również środowisko, związane z moją pracą w szkole.

6 Kurs składał się z dwóch części: teorii związanej z komunikacją międzykulturową oraz części praktycznej - dyskusje, burze mózgów, poświęconej wyłącznie przykładom z mojego doświadczenia zawodowego. Podczas kursu trener korzystał z wielu własnoręcznie przygotowanych materiałów: slajdy, filmiki, artykuły prasowe, prezentacje video. Wszystkie materiały otrzymałam w wersji papierowej i elektronicznej.

7 Podczas ostatniego dnia kursu została przeprowadzona ewaluacja kursu, trenera, organizatora oraz rodziny goszczącej. Podczas trwania kursu mieszkałam u rodziny angielskiej – państwa Lauffów, co było świetną okazją do rozwijania moich umiejętności językowych.

8 W trakcie trwania kursu miałam okazję poznać uczestników ( z Niemiec i Norwegii), którzy w tym samym czasie brali udział w innych kursach. Podczas przerw kawowych oraz w trakcie lunchu mieliśmy zaplanowane wspólne rozmowy z innymi trenerami, a każdego dnia, po zakończeniu kursu braliśmy udział w wycieczkach fakultatywnych, np. do katedry, na koncert chóru czy wycieczka z przewodnikiem po mieście. Takie działania miały na celu integrację i poznanie ludzi z innych krajów oraz różnych środowisk zawodowych. Dzięki temu mogłam na bieżąco ćwiczyć komunikację międzykulturową.

9 W trakcie trwania kursu trener wielokrotnie nawiązywał do projektu, którym obecnie się zajmuję (Europe in a...Museum - Partnerskie Projekty Szkół - Comenius). Otrzymałam wiele cennych wskazówek dotyczących współpracy międzykulturowej. W trakcie kursu miałam okazję zwiedzić z trenerem trzy muzea w Yorku - Yorkshire Museum, York Castle Muzeum oraz Muzeum Wikingów.

10 Yorkshire Museum

11 York Castle Muzeum

12 Muzeum Wikingów

13 Po zakończeniu kursu utrzymuję stały kontakt mailowy z trenerem (wymaganie organizatora), który monitoruje moją dalszą pracę przy projekcie unijnym. Mam za zadanie za 6 miesięcy dokonać autoewaluacji zajęć - materiałów użytych podczas kursu oraz poinformować trenera o moich spostrzeżeniach i zmianach. Mam również stały kontakt z uczestnikami innych kursów oraz trenerami, których poznałam w York Associates.

14 Zdobytymi doświadczeniami mam zamiar podzielić się z partnerami projektu Comenius (Europe in a...Museum) - Partnerskie Projekty Szkół, z którymi obecnie współpracuję : Litwa, Bułgaria, Grecja, Włochy oraz Turcja.

15 Wpływ kursu na rozwój osobisty i zawodowy: Kurs zachęcił mnie do wprowadzenia bardziej refleksyjnego podejścia w sposobie nauczania, wykonywania zadań służbowych, wykorzystania metod nauczania, pracy w mojej szkole. Zachęcił mnie do zapoznawania się w szerszym zakresie z najnowszymi badaniami z zakresu nauczania/dziedziny, którą się zajmuję Dał mi szerszy ogląd podejść nauczaniu/metod/technik/materiałów, z których mogę skorzystać Wpłynął na poprawę znajomości przedmiotu, którego nauczam/obszaru zawodowego Zwiększył moje umiejętności w zakresie organizacji/zarządzania/kierowania (zarządzanie klasą) Wpłynął na poprawę moich kompetencji w zakresie języka obcego

16 Wpływ kursu na rozwój osobisty i zawodowy: Zachęcił mnie do szerszego wykorzystania TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne) w klasie Odświeżył moje zainteresowania w dziedzinie, której nauczam Wpłynął na aktualizację mojej wiedzy o innych krajach/kulturach/systemach edukacji Zwiększył moją wiedzę nt. nowych mechanizmów finansowania (na poziomie europejskim) działań w obszarze projektów edukacji szkolnej/ edukacji dorosłych/w ramach organizacji Zachęcił mnie do udziału w innych działaniach programu Erasmus Plus Zmotywował mnie do dalszego rozwoju zawodowego w przyszłości Zwiększył moje perspektywy zawodowe

17 Wpływ kursu na uczniów i współpracowników: Pomógł mi lepiej motywować uczniów/słuchaczy do zainteresowania przedmiotem, którego nauczam Pomógł mi podnieść zainteresowanie moich uczniów, współpracowników tematyką europejską Zachęcił innych nauczycieli do udziału w podobnych mobilnościach indywidualnych/wyjazdach szkoleniowych Zachęcił moich kolegów do udziału w Europejskich Programach Edukacyjnych

18 Wpływ kursu na szkołę: Kurs przyczyni do stosowania nowych metod nauczania/podejść w mojej szkole Pomógł zwiększyć wymiar europejski w pracy mojej szkoły

19 Jestem zmotywowana, aby nadal pracować przy projektach europejskich i w ten sposób będę zdobywać kolejne doświadczenia zawodowe i umiejętności pracy z nowoczesnym technologiami informacyjnymi oraz będę poszerzać swoje zainteresowania. Wpłynie to korzystnie na rozwój szkoły. Stworzy więcej możliwości uczniom biorącym udział w projektach. Zwiększy atrakcyjność i jakość oferty edukacyjnej szkoły, podniesie jej konkurencyjność na rynku oświatowym oraz merytoryczną i marketingową pozycję. Dzięki projektom unijnym promowane będą nowoczesne zasady realizacji projektów – aktywizacja uczniów, zastosowanie nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych. Podniosą się umiejętności językowe uczniów i nauczycieli.

20 YORK York – miasto w północnej Anglii w hrabstwie ceremonialnym North Yorkshire, powstałe u zbiegu rzek Ouse i Foss. Liczba mieszkańców w jednostce administracyjnej City of York wynosi ponad 180 tys. York jest znany ze swojej bogatej historii, która zachowała się w architekturze. Miasto zostało założone ponad 2000 lat temu, a do XIX wieku było największym miastem w północnej Anglii. Co roku przyjeżdżają tu tysiące turystów, aby zobaczyć średniowieczne budowle, w których przeplatają się ślady wikingów i Rzymian.

21

22 Katedra w Yorku jest największą średniowieczną katedrą w Anglii i północnej Europie i dominuje nad miastem.

23 W mieście znajdują się dwa uniwersytety – University of York i York St John University.

24 York jest również znany z dużej liczby pubów. Mówi się nawet, że każdego dnia roku można iść do innego pubu, a z każdego punktu miasta w obrębie murów można zobaczyć przynajmniej jeden pub i przynajmniej jeden kościół.


Pobierz ppt "Agata Olszewska – nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 42 w Łodzi Kurs “Developing my intercultural communication skills” – Wielka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google