Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Negocjacje w pracy Prezentacja przygotowana w ramach projektu „Rozwój kompetencji kluczowych i zawodowych drogą do sukcesu. Kompleksowy program rozwojowy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Negocjacje w pracy Prezentacja przygotowana w ramach projektu „Rozwój kompetencji kluczowych i zawodowych drogą do sukcesu. Kompleksowy program rozwojowy."— Zapis prezentacji:

1 Negocjacje w pracy Prezentacja przygotowana w ramach projektu „Rozwój kompetencji kluczowych i zawodowych drogą do sukcesu. Kompleksowy program rozwojowy dla Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 1 im. Stanisława Staszica w Zespole Szkół Technicznych w Rybniku”

2 dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia; występują w sytuacji, gdy przynajmniej jedna strona nie zgadza się z daną opinią lub z danym rozwiązaniem sytuacji; sposób porozumienia się w celu rozwiązania konfliktu oraz dojścia do porozumienia obydwu stron; proces wzajemnego poszukiwania takiego rozwiązania, które satysfakcjonowałoby zaangażowane w konflikt strony. Negocjacje…

3 Negocjacje w miejscu pracy Wydaje się, że w czasie kryzysu i bezrobocia nie ma miejsca na negocjowanie warunków pracy? Nic bardziej mylnego! Niezależnie od kondycji rynku masz prawo poprosić o takie warunki pracy, które będą Cię satysfakcjonowały. Jeśli poprowadzisz rozmowę zgodnie z podstawowymi zasadami negocjacji i dobrego wychowania, z pewnością Ci nie zaszkodzi, a może nawet pomoże zbudować dobrą pozycję w firmie.

4 Co można negocjować w miejscu pracy? Płace Korzyści pozafinansowe Godziny pracy Wymiar urlopu

5 Rozmowy o pieniądzach Przed zatrudnieniem: Zrób wcześniej research – nieznajomość pensji świadczy o Twojej nieznajomości branży. Celuj w środek stawki. Unikaj podawania kwot zarówno zaniżonych, jak i zawyżonych. Niska stawka sugeruje, że za mało się cenisz, zbyt wysoka świadczy o arogancji. Kwotę wynagrodzenia podawaj w widełkach ok zł w zależności od wysokości pensji.

6 Pamiętaj! Możesz spróbować uniknąć odpowiedzi na pytanie o proponowane wynagrodzenie, mówiąc „Zapewne mają już Państwo przemyślaną kwotę, która najlepiej odpowiada wymaganiom stanowiska. Chciałbym ją poznać”. Jeśli pracodawca nalega, podaj jednak swoją propozycję. Zamiast prosić o wysokie wynagrodzenie, możesz starać się o pozafinansowe korzyści, takie jak służbowy telefon, laptop czy samochód.

7 Rozmowy o pieniądzach Renegocjacja kontaktu po zatrudnieniu: Dobrze wybierz moment. Najkorzystniej będzie poprosić o podwyżkę w sytuacji, kiedy miałeś okazję wykazać się dla firmy – po zakończeniu ważnego przetargu albo udanych negocjacjach z klientem. Przygotuj się do rozmowy. Wypisz na kartce swoje zasługi dla firmy i atuty oraz opracuj wszystkie argumenty, które mogą przemawiać na naszą korzyść podczas rozmowy.

8 W sytuacji odmowy… Jeżeli Twój szef tłumaczy, że taką decyzję musi podjąć główny przełożony, poproś o zorganizowanie wspólnego spotkania i wtedy razem przedstawcie mu swoje argumenty. Jeśli zdarzy Ci się otrzymać decyzję odmowną, nie poddawaj się. Poproś o wyznaczenie listy zadań do wykonania, które sprawią, że podwyżka będzie możliwa.

9 Nie tylko finanse Pamiętaj, że oprócz korzyści finansowych możesz starać się także o udogodnienia innego rodzaju – np. telefon komórkowy, który pomoże Ci wykonywać służbowe obowiązki. Dobrym pomysłem jest prośba o dofinansowanie kształcenia - studiów podyplomowych, kursów zawodowych czy udziału w seminarium naukowym. Pracodawca z pewnością chętniej rozważy prośbę, która w długofalowej perspektywie będzie służyć celom firmy.

10 Elastyczne godziny pracy Jeśli bardziej od finansów cenisz swobodę działania, możesz poprosić pracodawcę o elastyczne godziny pracy. Pamiętaj, że pracodawca ma potrzebę kontrolowania ilości wykonywanej przez Ciebie pracy. Zaproponuj, że wspólnie będziecie ustalać ilość pracy, którą możesz wykonać w domu i ramy czasowe. Zaproponuj, że jeśli system się nie sprawdzi, powrócicie do dawnego układu.

11 Wymiar urlopu Jeśli planujesz poprosić o większy niż pierwotnie Ci zaproponowano wymiar urlopu, powinieneś przyjść do pracodawcy z gotowym planem organizacyjnym. Zaproponuj, że najważniejsze obowiązki będziesz wykonywał spoza biura, wyznacz także osoby, którym oddelegujesz swoje zadania na czas Twojej nieobecności, by w firmie nie było przestojów.

12 Style negocjacji PropartnerskiProtransakcyjny nastawienie na dobre kontakty z ludźmi unikanie konfrontacji podczas dyskusji nastawienie na szybkie robienie interesów polega się na spisanych kontraktach CeremonialnyNieceremonialny za pomocą ceremonii okazuje się szacunek liczne rytuały, oficjalny kontakt nieceremonialność jako brak szacunku nieliczne rytuały, nieoficjalny kontakt PolichronicznyMonochroniczny dobre stosunki ważniejsze niż punktualność harmonogramy elastyczne punktualność to podstawa harmonogramy poważnie traktowane PowściągliwyEkspresyjny ciche mówienie, zachowanie dystansu ograniczona gestykulacja i mimika głośne mówienie, przerywanie sobie rozbudowana gestykulacja i mimika

13 Negocjacje typu wygrany-wygrany (R. Fisher i W. Ury z Universytetu Harvarda) Negocjacje typu win-win: odseparowanie ludzi od rzeczywistego problemu, skupienie się na celach a nie na pozycjach, rozszerzanie opcji w celu obustronnych zysków, odniesienie się do ustalonych wcześniej standardów.

14 Przydatna technika Użyteczną strategią w negocjacjach w miejscu pracy jest technika tak… a… polegająca na przedstawieniu swojego punktu widzenia po uprzednim zgodzeniu się z przedmówcą. PRZYKŁAD: „Tak, mnie również zależy na tym, by mógł pan liczyć na moją pomoc po godzinach. A ponieważ mam dwójkę małych dzień, ważne jest dla mnie, by wracać do domu przed 18. Mógłbym odpowiadać na pańskie prośby między 21 a 23. Czy to dobre rozwiązanie?”

15 Problemy do przezwyciężenia Problemy do przezwyciężenia Różnica w postrzeganiu faktów, Poczucie frustracji i złość, Trudności w komunikowaniu się, Brak aktywnego słuchania, Angażowanie się w osobiste potyczki.

16 Podstawowe zasady negocjacji Pamiętaj, ile jesteś wart! Musisz czuć się pewnie i umieć poprzeć swoje dążenia odpowiednimi argumentami. Dowiedz się jak najwięcej o rozmówcy. Poznaj jego styl negocjacji, wady i zalety oraz słabe i mocne punkty. Bądź rzeczowy. Pamiętaj, że negocjować należy zawsze w oparciu o fakty, a nie o emocje. Zmień punkt widzenia. Spróbuj spojrzeć na problem oczami interlokutora i spróbować przewidzieć jego kontrargumenty.

17 Podstawowe zasady negocjacji Wykazuj empatię. Spokojny ton i wyważone słownictwo zawsze działają na Twoją korzyść. Nie bój się negocjować. Strach przed konfrontacją może spowodować, że wycofasz się, nie osiągnąwszy celu. Nie śpiesz się. Jeśli masz wątpliwości, poproś o dzień do namysłu. Nie chodzi o wygraną. Pamiętaj, że obu stronom rozmowy zależy na wypracowaniu kompromisowego rozwiązania.

18 Dziękujemy za uwagę!

19 Źródła bette bette acja_w_kryzysie___jak_o_nie_walczyc_.html acja_w_kryzysie___jak_o_nie_walczyc_.html ations.php ations.php Can-Negotiate-For-at-Work-And-Didnt-Know-It/ Can-Negotiate-For-at-Work-And-Didnt-Know-It/ https://www.odesk.com/blog/2010/08/10-rules-for-negotiating-work- contracts/ https://www.odesk.com/blog/2010/08/10-rules-for-negotiating-work- contracts/


Pobierz ppt "Negocjacje w pracy Prezentacja przygotowana w ramach projektu „Rozwój kompetencji kluczowych i zawodowych drogą do sukcesu. Kompleksowy program rozwojowy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google