Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WebQuest z zakresu nauki realioznawstwa na zajęciach języka niemieckiego w szkole podstawowej w klasach IV-VI Autor: Barbara Walczak.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WebQuest z zakresu nauki realioznawstwa na zajęciach języka niemieckiego w szkole podstawowej w klasach IV-VI Autor: Barbara Walczak."— Zapis prezentacji:

1 WebQuest z zakresu nauki realioznawstwa na zajęciach języka niemieckiego w szkole podstawowej w klasach IV-VI Autor: Barbara Walczak

2 1. Wprowadzenie Wprowadzenie 2. Zadanie Zadanie 3. Proces Proces 4. Źródła Źródła 5. Ewaluacja Ewaluacja 6. Podsumowanie – konkluzja Podsumowanie – konkluzja 7. Przewodnik nauczyciela Przewodnik nauczyciela

3 Wprowadzenie Drodzy uczniowie! Każdy lubi podróżować, a podróże kształcą. Zapraszam Was do zwiedzania nie ruszając się z domu, czyli do zwiedzania „palcem po mapie”. Dziś proponuję podróż do BERLINA.

4 Zadanie 1. Przygotujcie prezentację w programie PowerPoint lub folder do wydrukowania w programie Word o stolicy Niemiec - Berlinie oraz jego zabytkach (najważniejsze informacje, atrakcje turystyczne, zabytki) 2. Wykonajcie plakat zachęcający do zorganizowania wycieczki szkolnej do Berlina 3. Zadanie to pozwoli Wam poznać Berlin i zachęci do odwiedzenia tego miasta 4. Czas na wykonanie tego zadania to 4 tygodnie. 5. Ocena pracy zależeć będzie od spełnienia kryteriów, które znajdziecie w zakładce „Ewaluacja”

5 Proces Klasa zostanie podzielona przez nauczyciela na trzyosobowe grupy, a każda z nich będzie miała do wykonania 2 zadania Należy poznać Berlin i jego zabytki korzystając z linków podanych w zakładce „Źródła” Następnie trzeba dokonać wyboru najciekawszych i wartych zwiedzenia zabytków/odwiedzenia miejsc i wykonać krótką prezentację w programie PowerPoint (minimalnie 10 - maksymalnie 15 slajdów) Ustalcie, kto jakie zabytki opisze i zaprezentuje oraz jakie materiały potrzebne do wykonania zadania musi przygotować i przynieść Zawsze możesz poprosić nauczyciela o pomoc

6 Proces, c.d. Kolejnym zadaniem jest przygotowanie plakatu metodą kolażu zachęcającego do zorganizowania wycieczki do Berlina. Można skorzystać ze zdjęć pobranych z Internetu i wydrukowanych lub z materiałów znalezionych w różnego rodzaju czasopismach kolorowych czy też katalogach Aby zebrać potrzebne dane do projektu możecie skorzystać ze szkolnej pracowni komputerowej (po wcześniejszym umówieniu się z jej opiekunem), jednak większość informacji z Internetu musicie zdobyć w domu Zapisz prezentację/folder na pendrivie i przynieś na lekcję Finał naszej podróży nastąpi po 4 tygodniach i zakończy go prezentacja Waszych produktów w klasie

7 Źródła Proponuję odwiedzić następujące strony: berlin-sehenswert berlin-sehenswert projekt-redaktorow projekt-redaktorow

8 Ewaluacja Wymagania Wykraczające 4 pkt. Dopełniające 3 pkt. Rozszerzające 2 pkt. Podstawowe 1 pkt. Dobór i wykorzystanie materiałów źródłowych Wykorzystanie wskazanych materiałów źródłowych i wyszukanie informacji, połączenie tekstu z elementami grafiki - wykraczające poza podane źródła Wykorzystanie wskazanych materiałów źródłowych i wyszukanie informacji, połączenie tekstu z elementami grafiki Wykorzystanie wskazanych materiałów źródłowych w ograniczonym zakresie, brak połączenia tekstu z elementami grafiki Wykorzystanie małej ilości materiałów źródłowych i brak połączenia tekstu z grafiką Estetyka, pomysłowość wykonania pracy Praca ukończona, bardzo staranna, wykonana samodzielnie przez uczniów; przejrzysta, ciekawa wizualnie Praca ukończona, staranna, poprawna, wykonana samodzielnie przez uczniów Praca ukończona, ale niestaranna, wykonana pobieżnie, mało estetyczna/wykonana niesamodzielnie Praca nieukończona Ocena prezentacji ustnej Wypowiedź ustna bogata, ciekawa, dobrze przygotowana; część prezentacji w j. niemieckim Wypowiedź ustna bogata, ciekawa, dobrze przygotowana Wypowiedź ustna nieprzygotowana/ uboga w treść Brak wypowiedzi ustnej/wypowiedź nie na temat Opracowanie tematu Tekst czytelny, poprawny zredagowany i sformatowany, całkowicie bezbłędny Tekst czytelny, poprawny, częściowo sformatowany, brak błędów stylistycznych i ortograficznych, nieliczne błędy interpunkcyjne Tekst czytelny, niepoprawny, nie sformatowany, nieliczne błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne Tekst nieczytelny, liczne błędy stylistyczne, ortograficzne, interpunkcyjne, brak formatowania Współpraca w grupie Współpraca wszystkich uczniów w pracach zespołu Współpraca większości uczniów w pracach zespołu Nie wszyscy uczniowie biorą udział w pracy zespołu Większość uczniów nie bierze udziału w pracy grupy, brak współpracy

9 Ewaluacja – skala ocen pkt. = celujący pkt. = bardzo dobry pkt. = dobry pkt. = dostateczny pkt. = dopuszczający pkt. = niedostateczny

10 Podsumowanie - konkluzja Wszystko co piękne szybko się kończy … Zakończyła się również nasza podróż „palcem po mapie” do Berlina – stolicy Niemiec. Wzbogaciliśmy swoją wiedzę o tym mieście, poznaliśmy jego zabytki i miejsca warte zobaczenia. Mieliśmy okazję zobaczyć mnóstwo pięknych zdjęć. Gratuluję wszystkim, którzy wykonali to zadanie od początku do końca i nie poddali się bez walki. Mam nadzieję, że Wasze plakaty zachęcą nie tylko Was samych do odwiedzenia Berlina w przyszłości. Być może sami zaplanujecie wycieczkę do tego miasta?

11 Przewodnik nauczyciela Pomysł na WebQuest z zakresu nauki realioznawstwa na zajęciach języka niemieckiego chodził za mną od zawsze. Poznanie kraju/krajów języka, którego się uczymy zwiększa nie tylko motywację do nauki, ale też same efekty. Rozbudza chęć zwiedzenia tego kraju, miasta, miejsca. Tematyka realioznawcza często jest też pomijana lub bardzo „odchudzona”, co pozostawia u dzieci wielki niedosyt. Podróże „palcem po mapie”, czy też wirtualne zwiedzanie powinno nas w pewnym stopniu zaspokoić.

12 Przewodnik, c.d. Grupa docelowa: uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej. Ilość zaproponowanych grup, jak również ich liczebność należy modyfikować mając na względzie wiek i liczebność grupy docelowej. Temat niniejszego projektu pozwala na liczne modyfikacje – można w ten sposób poznać wiele różnych innych miast niemieckich czy też krajów niemieckojęzycznych ( i nie tylko). Liczba zadań czy też ich forma może być dostosowana do możliwości i poziomu uczniów.

13 Dziękuję … Zapraszam do Berlina! Ich lade herzlich nach Berlin ein!

14 Źródła Wykorzystano zdjęcia/obrazki znajdujące się na: P1115 P


Pobierz ppt "WebQuest z zakresu nauki realioznawstwa na zajęciach języka niemieckiego w szkole podstawowej w klasach IV-VI Autor: Barbara Walczak."

Podobne prezentacje


Reklamy Google