Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NobleProg Programowanie w języku C++. CZĘŚĆ 4 – BIBLIOTEKA STL Programowanie w języku C++

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NobleProg Programowanie w języku C++. CZĘŚĆ 4 – BIBLIOTEKA STL Programowanie w języku C++"— Zapis prezentacji:

1 NobleProg Programowanie w języku C++

2 CZĘŚĆ 4 – BIBLIOTEKA STL Programowanie w języku C++

3 Teoria - ogólnie STL(ang. Standard Template Library) Biblioteka standardowa języka C++ jest jego częścią i należy do standardu. Uzupełnia sam język logicznymi strukturami czyniąc go bardziej użytecznym. STL jest pewną częścią biblioteki standardowej należącą do języka C++, a nie całą. Na co przede wszystkim pozwala nam STL? -Pliki nagłówkowe #include, -Przestrzeń nazw using namespace

4 String – append i assign Kod 33

5 String – length i size Kod 34

6 String – empty Kod 35

7 String – at Kod 36

8 String – clear Kod 37

9 String – erase Kod 38

10 String – found Kod 39

11 String – swap Kod 40

12 String – substr Kod 41

13 Konwersja int to string Kod 42

14 Konwersja string to int Kod 43

15 Konwersja float to string Kod 44

16 Konwersja string to float Kod 45

17 STL - Kontener Kontener – struktura danych, która służy do przechowywania danych w ZORGANIZOWANY SPOSÓB. Np. tablica, tablica asjocjacyjna czy lista Iterator – obiekt pozwalający na sekwencyjny dostęp do wszystkich danych znajdujących się w konkretnym kontenerze np. wskaźnik w tablicy. Dzielimy je na: - wejścia - wyjścia - przejścia w przód - dwukierunkowe - precyzyjne (bezpośredniego dostępu)

18 Wykorzystanie iteratorów Kod 46

19 Map – kontener asjocjacycjny Kod 47

20 Map – count() Kod 48

21 Map – find() and erase() Kod 49

22 Map – size() Kod 50

23 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "NobleProg Programowanie w języku C++. CZĘŚĆ 4 – BIBLIOTEKA STL Programowanie w języku C++"

Podobne prezentacje


Reklamy Google