Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

REKLAMA ONLINE Przegląd.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "REKLAMA ONLINE Przegląd."— Zapis prezentacji:

1 REKLAMA ONLINE Przegląd

2 dotarcia do wielu osób w łatwy sposób,
TRADYCYJNE KANAŁY PUBLIKOWANIA REKLAM, EFEKTYWNIE UZUPEŁNIA I ZASTĘPUJE INTERNET Wśród czynników mających zasadniczy wpływ na rozwój reklamy online najczęściej wymienia się możliwość: szybkość dotarcia, dotarcia do wielu osób w łatwy sposób, dokładnego precyzowania i wybierania grupy adresatów, stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności reklam, osiągania niższych kosztów od tradycyjnej reklamy.

3 Regulacje prawne nie ograniczają kampanii reklamowych w sąsiednim państwie, mimo, iż kampanie te swobodnie docierają do krajów sąsiednich, gdzie przedmiot reklamy jest prawnie zabroniony. Reklamy online mogą trwać znacznie dłużej niż np. 30 sekundowa reklama w TV i zawierać elementy interaktywności, bezpośredniego kontaktu z klientem – np. gry online.

4 INTERAKTYWNOŚĆ Dzięki interaktywności Internetu reklama online nie jest pasywna, jak ma to miejsce w tradycyjnych mediach. Coraz wyraźniejsze jest sprzężenie zwrotne pomiędzy reklamą online, a informacjami o jej odbiorcy. Reklamy stają się bardziej „inteligentne”, stosowne do danych opisujących Internautę

5 W tym zakresie prostym zabiegiem jest szacowanie zamożności klienta i jego skłonności do robienia określonych zakupów, obserwacja i rejestrowanie danych o kliencie – jego wieku, płci, zainteresowaniach (sport, książki, podróże). Dane te uzyskiwane są w wyniku monitorowania zachowań klienta w Sieci: tematyka Stron, które ostatnio przeglądał, słów wpisywanych przez niego w szperaczach, czy zakupów, których dokonywał w sklepach internetowych.

6 Można wyróżnić co najmniej trzy poziomy owych „inteligentnych dostosowań”.
Pierwszy, najprostszy, to śledzenie zachowań Internauty, który odwiedza określony serwis informacyjny. Drugim, bardziej specjalizowanym, sposobem zwiększenia liczby kliknięć w reklamę jest dostosowywanie reklam do indywidualnych informacji opisujących Internautę.

7 Trzeci poziom podnoszenia skuteczności reklam wydaje się najbardziej prosty (ale skuteczny) – nakłanianie do oglądania reklam przez różne formy gratyfikacji - beenzy. Na przykład w zamian za otrzymanie prezentu (nawet osobistego komputera), oczekiwane są precyzyjne dane osobiste potencjalnych darbiorców (Internautów, którzy się zgłosili) oraz cierpliwość obowiązkowego czytania reklam.

8 Rosnącym zainteresowaniem cieszy się tak zwany marketing behawioralny.
Polega to na dostosowaniu strategii marketingowej przede wszystkim do wyróżnionych kategorii zachowań potencjalnych klientów, podczas korzystania ze Stron, a mniej ze względu na treści, które przeglądają. Efektem jest dostosowywanie reklam (reklamy behawioralne) do określonych segmentów klientów.

9 Reklamy behawioralne spowodowały wzrost o 73% „wyboru marki” i 23% więcej zakupów wobec reklamy kontekstowej. W behawioralnym „targetingu” stosuje się taksonomię: Zawartość: z jakich treści na Stronach korzysta Internauta (podróże, finanse, podatki?) - rejestracja danych i ocena. Komercja: co potencjalni klienci nabywają online? Jaka jest średnia cena kupowanego towaru? Jak często więcej, niż zwykle wydaje?

10 Identyfikacja: dane precyzujące miejsce lub region zamieszkania.
Reklama: czy jest specyficzna forma reklamy, na którą klient odpowiada (Pop-up, lub banery)? Czy wcześniej konsument wybierał szczególne reklamy lub produkty? Czy są szczególne dni, pory dnia lub własności online, gdy klient chętniej odpowiada na reklamy?

11 Formy reklam Wśród form reklam online wyróżnia się pięć głównych kategorii: banery i inne formy generowanych na ekranach monitorów materiałów reklamowych, reklama mailowa, sponsoring, wynagradzanie – beenzy, inne formy reklam online.

12 Baner jest najczęściej grafiką prezentowaną na Stronie w celu reklamowania produktu lub usługi. Banery mają różne wielkości, zazwyczaj są w postaci prostokątów o rozmiarach 460 pikseli szerokość i 60 pikseli wysokość, bywają także w innych wielkościach jak np.: 460 x 55 oraz 392 x 72. Obserwowany jest zauważalny wzrost średniej wielkości banerów - 728x90 (w Polsce 750x100), których skuteczność podniosła się niemal dziesięciokrotnie. W konsekwencji tego zjawiska pojawiły się reklamy dużego formatu, zawierające takie technologie medialne jak: elementy audio, wideo, Flash i DHTML.

13 Jak oceniać banery? Sprawdź wymiary – upewnij się czy twój baner ma rzeczywiście takie wymiary za jakie zapłaciłeś. Niech błyszczy – nie tylko kolorami, także treścią. Powinien wyróżniać się. Animacji nigdy za wiele. Powiedz Internautom dlaczego mają kliknąć, np. „Wygraj!”

14 Sprecyzuj swoje wymagania jak i gdzie baner ma się ukazywać – tylko na określonej Stronie czy też ma wędrować po określonych miejscach Strony. Sprawdź dokładnie ile osób faktycznie oglądało twoją reklamę – liczba kliknięć jest miarodajna, ale liczba indywidualnych gości (bez względu na to ile razy klikną na tę samą reklamę) jest znacznie lepsza (umożliwiają to cookies). Śledź swoje reklamy – dowiedz się jak najwięcej o swoich gościach. Pomagają w tym specjalne agencje lub programy.

15 Interstitial Interstitial jest to całostronicowa reklama w Sieci, podobna w formie do telewizyjnej, pojawia się w trakcie ładowania kolejnej Strony. Sprawia wrażenie bardziej aktywnej reklamy od pasywnego banera. Oglądający reklamę może wybrać pomiędzy oglądaniem reklamy, a dalszą wędrówką po Stronie.

16 Superstitial Animowana reklama na Stronie wykorzystująca animacje technologii flash lub wideo. Ładowana jest w tle pracy przeglądarki i pojawia się dopiero po załadowaniu całej reklamy – najczęściej wielkości całego ekranu.

17 Wygaszacze ekranu są to atrakcyjne obrazy wraz z tekstami ukazujące się na ekranie w czasie gdy komputer nie jest wykorzystywany. Poza informacjami reklamowymi, ta forma promocji korzysta z zachęcających do oglądania wstawek, np. prognozy pogody, wiadomości sportowych lub innych, wybranych przez zainteresowanego informacji.

18 Pop-up Pop-up typ reklamy najczęściej w postaci prostokąta (różnej wielkości) ukazującego się na ekranie, który swoją powierzchnią przykrywa oglądaną przez Internautę treść Stronicy.

19 Dynamiczne reklamy Aktualizowane kilka razy dziennie informacje o bieżących cenach najlepszych towarów/usług w porównaniu z cenami konkurentów. Reklamy te umieszczane są na Stronach zawierających atrakcyjne, bieżące wiadomości lokalne, sportowe, finansowe. Technika ta nie nadaje się do wszystkich kampanii reklamowych, np. nie stosuje się jej do promocji marki firmy. Ten agresywny, nazywany „dynamicznym” model reklamy (porównanie cen) jest zabroniony w niektórych państwach, np. w Niemczech.

20 Quizy W celu zwrócenia uwagi na określoną Stronę pokazuje się na niej różnego rodzaju krótkie quizy związane z codziennym życiem, najczęściej są to 3-4 pytania, najlepiej intrygujące, prowokujące do chęci poznania odpowiedzi, np. zawartej w biuletynie (newsletterze) firmowym, który ujawnia kolejną porcję promocyjnych informacji. Zachętą do tej formy zabawy, poza odpowiedzią, są oferowane kupony, próbki towarów, dodatkowe informacje.

21 Procedura zabawy z quizem pozwala ponadto na gromadzenie pewnych informacji o kliencie, między innymi przez mierzenie proporcji odpowiedzi: mailem, przez Stronę, reklamę – która z tych form daje najlepsze rezultaty? Innym źródłem danych o kliencie bywa analiza, częściowo tylko wypełnionych, formularzy quizu (dlaczego nie wypełnione? Ocena jakości pytań?). Inne korzyści to możliwość uzyskania stosunkowo wiarygodnego szacunku kosztu tej formy promocji oraz „czasu życia klienta”.

22 Blogging jest nową, dynamicznie rozwijającą się formą promocji, szczególnie w odniesieniu do firm, także promocji nowych towarów, programów TV i ich bohaterów. Promocja ta staje się osobowa, „ludzka”, atrakcyjna, z ciągle aktualizowanymi informacjami. Jako narzędzie wspomagające tę formę reklamy stosuje się serwery świadczące usługę w formie bezpośredniego umieszczania reklam w wybranych blogach.

23 Reklama w grach (In-game advertising)
szybko rozwijająca się forma reklamy umieszczanej w popularnych grach, np. jako czynne rekwizyty (np. reklama marki, modelu samochodu w grach - wyścigi samochodowe, wyposażenie domu w klasycznej już grze The Sims), przypadkowo pojawiające się słowa. Dotychczas nie opracowano jeszcze standardów tej formy promocji. Jej niedogodnością jest różnica w czasie życia gry i promowanego w niej produktu/usługi.

24 Advergaming – reklama w formie gry.
RSS reklamy – jest to raczej metoda dostarczania, niż forma reklamy. Dzięki mechanizmom RSS reklama jest rozpowszechniana do subskrybentów RSSa. Location-based advertising - reklama o treści uzależnionej od aktualnego miejsca, w którym znajduje się klient, dostarczana przez WAP, SMS, lub via Internet.

25 Firmowe biuletyny bezpłatne, internetowe magazyny (newslettery, e-biuletyny), elektroniczne periodyki dystrybuowane do skrzynek subskrybentów. Dopuszczalne jest przesyłanie biuletynów wyłącznie do adresatów, którzy na to wyrazili zgodę (zagrożenie spamingiem). W e-biuletynach treści wypływają ze Strony firmy i są dystrybuowane z określoną częstotliwością do lojalnego grona stałych odbiorców.

26 Reklama mailowa W trosce o jak największą skuteczność reklam mailowych, przesyłane informacje stają się personalizowane – dostosowane do wszelkich informacji o odbiorcy, jakimi dysponuje nadawca. W efekcie efektywność reklamy wzrasta od 50 do 500%. Idzie tu m.in. o powołanie się na ostatni zakup, inne zakupy z przeszłości, miejsce zamieszkania, imiona osób szanowanych/lubianych przez klienta, przypomnienie o upływającym okresie świadczenia usługi.

27 Doświadczenia wskazują, że używanie maili zawierających grafikę i linki do Stron o promowanych produktach, w porównaniu z tekstowymi mailami, zwiększa ich efektywność o 250%. Ważne jest także eksponowanie tematu/przedmiotu takiej korespondencji, a przede wszystkim nadawcy (ograniczenie efektu spamu). Ważną grupą odbiorców reklam, szczególnie w postaci mailowej, w Sieci, są nastolatkowie.

28 Sponsoring – reklama w szperaczach
Powszechną formą wyboru przez szperacze adresów Stron wyświetlanych na liście rezultatów - SERP, jest zasada odpłatności. Polega ona na umieszczaniu, przez szperacze adresów, na liście wyszukanych Stron, stosownie do opłat jakie wnieśli właściciele owych Stron. Właściciele Stron, płacąc, uzyskują gwarancję, że adresy ich Stron będą wyświetlane użytkownikom określonego szperacza, w pierwszej kolejności. Metodę tę w Google nazywa się sponsorowanymi linkami (“sponsored links") w Yahoo! Sponsorowanymi rezultatami ("sponsor results”)", a w MSN sponsorowanymi Stronami ("sponsored sites"). Najczęściej ta forma promocji form realizowana jest w postaci: paid inclusion, contextual ads, paid placement.

29 Paid inclusion – w tym modelu ” właściciel Strony płaci edytorowi szperacza by jego Strona była na liście edytora. W efekcie szperacz aktualizuje dane o indeksowanej Stronie częściej od innych Stron - w szperaczu są bardziej aktualne informacje o określonej Stronie. Opłata pobierana jest za skrupulatność, „ręczne” przeglądanie zgłoszonej Strony i zakwalifikowanie jej do zgłoszonej lub wybranej przez edytora kategorii.

30 Contextual ads - polega na umieszczaniu, przez szperacz, linków do określonych Stron zależnie od kontekstu poszukiwanych, przez potencjalnego adresata reklamy, informacji. Model ten obejmuje także możliwość wykluczenia jakichkolwiek zabiegów promocyjnych stosownie do kontekstu określonych treści. Tego typu usługą jest np. adCenter MSN’a, który umożliwia uzależnienie przedmiotu reklam, ukazujących się w otoczeniu SERP, np. od płci Internauty, jego wieku, miejsca zamieszkania, stylu życia, pozycji finansowej a także od pory dnia. Najbardziej znanym programem tego typu jest Google AdSense.

31 Paid placement - usługa płatnego pozycjonowania polega na umieszczaniu opłacanego adresu Strony na pierwszych pozycjach listy wyszukanych przez szperacz adresów. W praktyce operacja ta sprowadza się do wykupienia/opłacenia określonych słów kluczowych. Jeśli te słowa zostaną podane przez szukającego Internautę, związany z nimi, opłacony, adres Strony zostaje wyświetlony w pierwszej kolejności.

32 Ta forma promocji Stron jest wyróżniana na ekranie podkreśleniem świadczącym o tym, że wyświetlane adresy są sponsorowanymi linkami. Opłaty za tę formę promocji pobierane są z reguły według modelów: cost-per-click (CPC) – opłata za liczbę kliknięć w sponsorowany link, stała opłata za wykupienie określonego miejsca na SERPie szperacza, opłata za słowo kluczowe - umieszczanie adresu Strony, skojarzonej z określonym słowem kluczowym, które jest podawane przez korzystających ze szperacza, na odpowiednim miejscu SERP.

33 Beenzy Przedsięwzięcie promocyjne, zachęcające do odwiedzania określonego sklepu. Nowością w tym zakresie jest zabieg polegający na płaceniu Internautom za ich czas poświęcany na wizyty w określonych Stronach, przede wszystkim na Witrynach sklepowych, a także czas poświęcony czytaniu wyróżnionych reklam pojawiających się na ekranie monitora podczas przeglądania Stron w Sieci. Usługa ta nazywana jest pay-tu-surf (PTS).

34 Podobnym sposobem zachęcania do czytania materiałów promocyjnych jest proponowanie Internautom wynagrodzenia za czytanie reklamowych listów elektronicznych, za skuteczne namawianie innych do korzystania z tej oferty i wypełnianie różnego rodzaju kwestionariuszy służących pozyskiwaniu danych marketingowych. Cel - usiłowanie zwiększenia liczby odwiedzających Strony, zachęcenie do czytania zamieszczonych tam reklam, zwiększenie sprzedaży.

35 beenzy - metoda polegająca na tym, iż Internauta za odwiedzenie określonej Strony otrzymuje pewną kwotę umownych pieniędzy - „beenzów” lub rzeczywistych pieniędzy. Podobnie można zdobywać wynagrodzenie za czytanie sieciowych „płatnych” reklam lub promocyjnych maili. Uzyskane w ten sposób wynagrodzenie akceptuje, jako środek płatniczy, coraz więcej e-sklepów.

36 UZUPEŁNIAJĄCE DANE AllCommunity, SendMoreInfo, Net4Biz, BigReferral, TargetShop, LogoMedia, Getpaid4surf Uzyskane w ten sposób wynagrodzenie akceptuje, jako środek płatniczy, coraz więcej e-sklepów.

37 AllCommunity Firma płaci za czytanie maili reklamowych. Po otrzymaniu maila i kliknięciu na link do Strony reklamodawcy, otrzymuje się pewną kwotę, podobnie za każdy list reklamowy. Dodatkowo można zarabiać za werbowanie kolejnych osób czytających reklamy rozpowszechniane przez tę firmę - dochód uzyskuje się za poleconych nowych odbiorców tych form promocji do 4-tego poziomu. Czek przesyłany jest do odbiorcy, gdy jego konto osiągnie 100$.

38 GoToWorld Ten serwis oferuje swoją własną przeglądarkę WWW – nakładkę na IE. Istnieje również możliwość wyświetlania tylko okienka z reklamami. Wynagrodzenie - 0,40$ za godzinę przeglądania wyróżnionych Stron i Stronic. Dodatkowe wynagrodzenie za nakłonienie kolejnych osób do korzystania z tego serwisu.

39 SendMoreInfo Jest to firma wysyłająca reklamowe maile, płaci 0,05 USD za każdy list. Za listy odebrane przez osoby polecone, polecający otrzymuje dodatkowe wynagrodzenie.

40 Spedia NET Serwis ten płaci za Surfowanie w Internecie z włączonym specjalnym programem - Spedia Bar. Program ten wyświetla reklamy w okienku umieszczonym w dolnej lub górnej części ekranu. oferuje docelowo 1, 2 USD za godzinę aktywnego surfowania, można zacząć zarabiać natychmiast po zarejestrowaniu się i ściągnięciu programu Spedia Bar, nie ma określonego limitu czasu przebywania w Sieci,

41 można zarabiać również odbierając reklamowe e-maile, grając w gry on-line,
można korzystać równocześnie z innych serwisów np. DesktopDollars, czy CashSurfers, Czek wysyłany jest gdy na koncie zgromadzi się co najmniej 30 USD. Za wprowadzenie nowych osób do systemu - 25% zarobku od osoby poleconej, W każdej chwili można sprawdzić stan swojego konta, liczbę zwerbowanych osób, statystyki itp.


Pobierz ppt "REKLAMA ONLINE Przegląd."

Podobne prezentacje


Reklamy Google