Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach „Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach „Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu”"— Zapis prezentacji:

1 Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach „Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu”

2 Akcja „Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu” to kolejna akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka w naszym przedszkolu. Przeprowadzona została we wszystkich grupach wiekowych w naszym przedszkolu łącznie w 10 grupach: dzieci trzyletnich, czteroletnich oraz pięcio i sześcioletnich. Działania oparto o konspekty i materiały otrzymane od organizatora. Akcja została przeprowadzona w okresie trzech tygodni od roku. O przystąpieniu do akcji powiadomiliśmy rodziców wywieszając plakaty ze szczegółowymi informacjami. Zamieszczone tam zostały linki do strony internetowej przedszkola, strony przedszkola na facebook.pl na których zachęcaliśmy do: -obejrzenia przygotowanej prezentacji; -rozwiązywania quizu – świetna zabawa dla dzieci i ich rodziców; -Zapoznania się z Dekalogiem eko – przedszkolaka. Dodatkowo w holu przedszkola zostały zamieszczone materiały informacyjne dotyczące przeprowadzanej akcji w postaci broszur do poczytania. W wiosennej akcji Akademii Zdrowego Przedszkolaka zrealizowano trzy części: I – przypomnienie wiadomości o Piramidzie Zdrowego Żywienia; II – zapoznanie z zagadnieniem ZDROWEJ ŻYWNOŚCI; dostarczenie wielu informacji o jajkach. III – warzywa i owoce czyli BOMBA WITAMIN! Ruch to zdrowie! Każdy Ci to powie! –gimnastyce smyka

3 CZĘŚĆ I – PRZYPOMNIENIE CZYM JEST PIRAMIDA ŻYWIENIA Smyki przypomniały sobie informacje dotyczące Piramidy Zdrowego Żywienia. Wysłuchały bajek pt. „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – Podróż do wnętrza piramidy” – cz. 1 i 2. W ramach utrwalenia wiadomości z tego rozdziału dzieci kolorowały piętra piramidy i układały Piramidę Zdrowego Żywienia.

4 Kolorowanie przez dzieci ilustracji do bajki – „Piramida żywienia”.

5 CO TO JEST ZDROWA ŻYWNOŚĆ Zabawa „Jak rozpoznać zdrową żywność?” nauczyciel wprowadził dzieci w temat zdrowego odżywiania, i zdrowych produktów następnie dzieci same wybierały zdrowe produkty i tłumaczyły swój wybór produktu. Nauczyciel mówi o jedzeniu, że bardzo ważne jest jego pochodzenie i skład. Tłumaczy, że najlepsze produkty to te naturalne, bez konserwantów i barwników. Zwraca również uwagę na różnicę między żywnością zdrową a żywnością ekologiczną.

6 Kolorowanie przez dzieci dołączonej kolorowanki – JUŻ WIEMY JAK ROBIĆ ZAKUPY!

7 Dzieci wysłuchały wiersza „O zdrowym odżywianiu” po przeczytaniu wiersza nauczyciel podejmuje rozmowę pod tytułem „Jak to jest z tym odżywianiem?” Zabawy ruchowe „Rób to, co mówię”

8 CZĘŚĆ II - ZDROWA ŻYWNOŚĆ NA PRZYKŁADZIE JAJ JAJKO Dzieci odnajdują jajko w Piramidzie Zdrowego Żywienia, dzieci dowiadują się wiadomości o jajku (jego wartościowym składzie) oraz do czego się je wykorzystuje.

9 Pyszne śniadanie

10 „SKĄD SIĘ BIORĄ JAJA?” dzieci dowiadują się skąd się biorą jajka oraz o ptakach, które składają jaja. … tak chodzą kurki.

11 W celu utrwalenie dzieci pokolorowały kolorowanki. Wysłuchanie wiersza „Wyszła kura na podwórze”

12 „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – Skąd się biorą jajka?” – słuchanie bajki, rozmowa dotycząca treści. Układanie historyjki obrazkowej „Skąd się biorą jaja?”

13 Słuchanie wiersza pt. „Jajko” Jana Brzechwy Zapoznanie się z budowa jajka …

14 Nauczyciel opowiada dzieciom o oznaczeniach jajek, które są najlepsze i czemu takowe oznaczenie służą. … to jest to samo jajko? Zmiana jajka pod wpływem temperatury.

15 Zabawy ruchowe „Wyścig z jajem” „Uwaga Jajo!”

16 Pisankowa matematyka

17 Zajęcia plastyczne Dzieci młodszeDzieci starsze

18 CZĘŚĆ III - ZDROWA ŻYWNOŚĆ NA RZYKŁADZIE OWOCÓW I WARZYW Przypomnienie wiadomości o warzywach i owocach (witaminy; podział warzyw na kapustne, korzeniowe, cebulowe itd.; podział owoców na suche i soczyste).

19 Wycieczka na pobliski targ Po udanych zakupach – pamiętamy o umyciu wszystkich owoców

20 Prezentacja wiersza „Na straganie” Jana Brzechwy

21 Rozpoznawanie owoców i warzyw po smaku Rozpoznawanie owoców i warzyw po dotyku Sadzimy nasionka

22 Smyki dowiedziały się z jakich owoców i warzyw można zrobić smaczne i zdrowe soczki Robimy zdrowe soki!! Nauczycielka poprzedza zajęcia kulinarne rozmową dotyczącą po co nam witaminy i minerały. Wyciskanie soku ze świeżych owoców i warzyw sprawiło Smykom wiele radości!

23 „Kubusiowy Dzień Marchewki” " Kubusiowy Dzień Marchewki„ obchodziliśmy uroczyście w dniu 4 kwietnia br. W tym dniu dominował w naszym przedszkolu kolor pomarańczowy i czerwony. Dzieci wykonywały różne zadania według specjalnie opracowanego scenariusza. Zgodnie z nim poznawały ciekawostki dotyczące głównego bohatera dnia - marchewki, wykonywały prace plastyczne i samodzielnie przygotowywały "Marchewkową Ucztę Witaminową". Przedszkolaki z dużym zaangażowaniem tarły i kroiły marchewki, robiły sok i ze smakiem chrupały witaminowe przysmaki. W tym dniu w naszym przedszkolu było wesoło, smacznie i zdrowo. Każde dziecko na zakończenie dnia otrzymało w prezencie Kubusiowy Soczek Marchewkowy.

24

25 Słoneczka upiekły pyszne i zdrowe ciasto marchewkowe.

26 Zabawa „Ogórek wąsaty”Zabawa „Pomidorowy krąg” Zabawa „Zbieramy owoce” Tańce i pląsy do piosenki „Witaminki”

27 WARSZTATY KULINARNE – CZYLI ZRÓB TO SAM Zdrowe śniadanie – „Szwedzki stół” – dzieci mają możliwość samodzielnie komponować i dobierać składniki na kanapki. Zdrowy podwieczorek – pyszny koktajl ze świeżych owoców

28 Pijemy wodę na ochłodę! – dzieci mają wodę w każdej sali w dystrybutorach, również na holu przedszkola można się napić pysznej wody. Na przekąskę zjadamy owoce – suszone lub świeże.

29 W naszym przedszkolu jest piękne interaktywne drzewo pod którym zawsze można wziąć z kosza słodkie jabłko.

30 RUCH TO ZDROWIE – KAŻDY SMYK CI TO POWIE!

31 ZAKOŃCZENIE AKCJI Sprawozdanie z przebiegu akcji Akademia Zdrowego Przedszkolaka – edycja wiosenna „ Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu” zostanie umieszczone na stronie internetowej przedszkola w celu zaznajomienia rodziców z jej przebiegiem.EWALUACJA Akacja „ Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu” dała możliwość naszym podopiecznym poprzez zabawę wzbogacić i uporządkować wiedzę: pokazały dzieciom sposoby i możliwości zdrowego i ekologicznego żywienia i że nie zawsze to co ma soczyste kolory i krągłe kształty jest wartościowe. Część I – utrwalenie wiadomości o Piramidzie Zdrowego Żywienia; Część II – – utrwalenie zagadnienia ZDROWEJ ŻYWNOŚCI; dostarczenie wielu informacji o jajkach. Część III – warzywa i owoce czyli BOMBA WITAMIN! Pomocne przy tym były materiały dostarczone przez organizatora, pozwoliły one w interesujący i właściwy sposób przekazać wiedzę. W czasie zajęć wykorzystywano pomoce przysłane przez organizatora akcji, które wzbogaciły oraz uatrakcyjniły zajęcia, a tym samym stanowiły duże wsparcie dla prowadzących. Ponadto osoby prowadzące proponowały zajęcia i zabawy realizujące tematykę warsztatów. Przedszkolaki poznały nowe bajki, wierszyki, piosenki i zabawy. Wszystkie zajęcia edukacyjne przeprowadzone w ramach akcji „ Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu” cieszyły się dużym zainteresowaniem dzieci i zaangażowaniem rodziców. Nasze Smyki uroczyście obiecały, że będą od tej pory żywić się zgodnie z zasadami „Dekalogu eko – przedszkolaka”. Nasza placówka promuje wśród dzieci i rodziców zdrowe i właściwe nawyki a wszystko poprzez wspaniałą zabawę. Koordynator: K. Chęcińska B. Wypasek


Pobierz ppt "Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach „Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google