Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Prezentacja wyników badania rynku usług telekomunikacyjnych dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Prezentacja wyników badania rynku usług telekomunikacyjnych dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej."— Zapis prezentacji:

1 1 Prezentacja wyników badania rynku usług telekomunikacyjnych dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej

2 2 Plan prezentacji Klienci Indywidualni Posiadanie usług telekomunikacyjnych Telefonia Stacjonarna Telefonia Ruchoma Kwestie dotyczące telefonii stacjonarnej i ruchomej Internet Telewizja Klienci Instytucjonalni Posiadanie usług telekomunikacyjnych Telefonia Stacjonarna Telefonia Ruchoma Kwestie dotyczące telefonii stacjonarnej i ruchomej Internet

3 3 Informacje o badaniu Klienci Indywidualni Ogólnopolska reprezentatywna próba gospodarstw domowych n=1600 Technika badawcza: wywiady osobiste PAPI z przedstawicielami gospodarstw domowych Realizacja grudzień 2009 Czas wywiadu: 40 minut Klienci Instytucjonalni Ogólnopolska reprezentatywna próba podmiotów gospodarczych n=400 Technika badawcza: wywiady osobiste PAPI z przedstawicielami firm Realizacja grudzień 2009 Czas wywiadu: 20 minut

4 4 KLIENCI INDYWIDUALNI

5 5 Posiadanie usług telekomunikacyjnych

6 6 Korzystanie z usług telekomunikacyjnych Próba: wszyscy badani (n=1602) Telefon stacjonarny Telefon komórkowy VoIP Internet Płatna telewizja Wyniki w % 7,0% 1,9% 0,8% 4,5% 8,6%

7 7 Ocena rynku usług telekomunikacyjnych 45,4% Top-2-boxes 72,4% 57,0% 68,9% Próba: wszyscy badani (n=1602) 3,3 Średnia 3,9 3,7 3,9

8 8 Telefonia stacjonarna

9 9 Próba: wszyscy badani (n=1602) Posiadanie telefonii stacjonarnej 51,4 % TP Netia Dialog Średnia miesięczna wysokość wydatków za główny telefon: 70 PLN (mediana: 60 PLN, dominanta: 50 PLN) Średnia miesięczna wysokość abonamentu za główny telefon: 44,5 PLN (mediana: 43 PLN, dominanta: 50 PLN) Operator Wyniki w % Próba: posiadacze telefonu stacjonarnego (n=818) Zadowolenie z usług operatora (na skali 1-5*) * Skala 1-5, gdzie 1 oznacza „w ogóle nie jestem zadowolony”, a 5 „pełną satysfakcję” Najlepiej oceniane aspekty to: Ogólna obsługa Klienta Dostępność informacji o nowych produktach i promocjach XX – pokazano poziom w 2008 roku , , ,6 81 PLN 49 PLN

10 10 Zmiany dotyczące telefonu stacjonarnego Próba: osoby zamierzające zrezygnować z usług operatora (n=143) Odsetek osób rozważających rezygnację z usług aktualnego operatora Próba: posiadacze telefonu stacjonarnego (n=818) Próba: osoby zamierzające zrezygnować z tel. stacjonarnego (n=84) Wyniki w % Z usług jakiego innego operatora telefonii stacjonarnej skorzystał(a)by Pan(i)? Najważniejsze kryterium przy zmianie operatora telefonii stacjonarnej to: Atrakcyjność cenowa oferty Atrakcyjność promocji i rabatów XX – pokazano poziom w 2008 roku , , , , , ,0

11 11 Kwestie związane z brakiem telefonu stacjonarnego Wyniki w % Odsetek osób nie posiadających telefonu stacjonarnego Czy w domu była wcześniej zainstalowana linia stacjonarna? Główne przyczyny braku telefonu stacjonarnego Główne powody rezygnacji z telefonu stacjonarnego Operator wykorzystywanego wcześniej telefonu Wystarcza telefon komórkowy Jest za drogi Nie jest potrzebny Była za droga Kupiłem te. kom., lepiej odpowiada on moim potrzebom Nie była mi potrzebna Próba: wszyscy badani (n=1602) Próba: badani nie posiadający telefonu stacjonarnego (n=784) Próba: badani, którzy posiadali wcześniej telefon (n=325) Próba: badani nie posiadający tel. stacjonarnego (n=784) Próba: badani, którzy posiadali wcześniej telefon (n=325) XX – pokazano poziom w 2008 roku , , , ,1

12 12 Telefonia ruchoma

13 13 Telefonia ruchoma Próba: wszyscy badani (n=1600) ,9 % Wyniki w % Posiadanie telefonii ruchomej PrywatneSłużbowe 1 telefon87,15,9 2 telefony5,80,3 3 i więcej telefonów 1,80,1 Operator Post paid Pre paid Mix Rodzaj aktywacji Liczba posiadanych telefonów Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) XX – pokazano poziom w 2008 roku , , ,6

14 14 Rodzaj wykonywanych połączeń Wyniki w % Rodzaj wykonywanych połączeń Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) Korzystanie i częstość korzystania z usług telefonii ruchomej

15 15 Odsetek osób rozważających rezygnację z usług aktualnego operatora Zmiany związane z telefonią ruchomą Wyniki w % Próba: wszyscy badani (n=1600) Odsetek osób, w których gospodarstwach zmieniano operatora Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) Próba: gospodarstwa domowe, w których zmieniano operatora (n=266) Rodzaj zmiany Operator, na jakiego dokonano zmiany – dotyczy całego gospodarstwa XX – pokazano poziom w 2008 roku ,3 Plany zakupu/dokupienia telefonu komórkowego ,7

16 16 Wydatki na telefon oraz akceptowane opłaty za usługi telefonii ruchomej Wyniki w % Maksymalne akceptowane opłaty za: 1 MINUTĘ wykonywanego połączenia głosowego – 0,33 PLN 1 SMS wysłanego – 0,15 PLN 1 MMS wysłanego – 0,25 PLN Maksymalne akceptowane opłaty za: 1 minutę połączenia głosowego wykonywanego do Polski – 0,88 PLN 1 SMS do Polski – 0,43 PLN 1 MMS do Polski – 0,68 PLN Próba: badani posiadający telefon kom. w gospodarstwie (n=1360) Odsetek osób korzystających z roamingu za granicą Próba: badani korzystający z roamingu (n=378) Średnie wydatki za telefon komórkowy Akceptowane opłaty XX – pokazano poziom w 2008 roku PLN PLN PLN

17 17 Kwestie dotyczące telefonii stacjonarnej i ruchomej

18 18 Zmiana operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu Wyniki w % Odsetek osób, które słyszały o takiej możliwości Jakiej telefonii dotyczyła możliwość zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu? Stacjonarnej Komórkowej Nie wiem Odsetek osób, które przy zmianie operatora chciałyby zachować swój numer Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) A może przeniósł Pan już kiedyś swój numer telefonu? XX – pokazano poziom w 2008 roku , , , ,4

19 19 Ogólnokrajowego Biura Numerów Wyniki w % Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) Odsetek osób korzystających z OBN Częstość korzystania o OBN Próba: badani korzystający z OBN (n=269) Dostępność numeru Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) Próba: badani, którzy wybrali opcję „po wyrażeniu zgody” (n=1531) „Po wyrażeniu zgody”

20 20 Ogólnokrajowy Spis Abonentów Wyniki w % Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) Odsetek osób korzystających z OSA Częstość korzystania o OSA Próba: badani korzystający z OSA (n=296) Czy korzystał(a)by Pan/Pani w dalszym ciągu ze spisu TP, gdyby był on płatny? W formie książki Do 8 PLN54,4 Od 8do 12 PLN29,5 Od 12 do 16 PLN18,8 Próba: badani korzystający z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=1531) W formie CD/DVD Do 2 PLN60,5 Od 2 do 3 PLN49 Od 3 do 4 PLN37,2 Próba: badani, którzy byliby w stanie zapłacić za OSA (n=261) Akceptowane opłaty za OSA – odsetek zainteresowanych

21 21 Internet

22 22 Posiadanie i korzystanie z Internetu Wzrósł odsetek użytkowników Internetu kosztem osób posiadających komputer. Dostęp do Internetu Wyniki w % Korzystanie z Internetu (w ciągu ostatniego miesiąca) Miejsce korzystania z Internetu Częstość korzystania z Internetu Próba: wszyscy badani (n=1600) Próba: badani korzystający z Internetu (n=968) XX – pokazano poziom w 2008 roku , ,5

23 23 Rodzaj posiadanego łącza Odsetek osób posiadających dostęp do Internetu Rodzaj dostępu do Internetu Próba: wszyscy badani (n=1600) Próba: badani posiadający dostęp do Internetu (n=875) Operator dostarczający Internet Wyniki w % Prędkość posiadanego łącza XX – pokazano poziom w 2008 roku ,3

24 24 Średnie miesięczne wydatki ponoszone za dostęp do Internetu: 60 PLN Maksymalne akceptowane opłata za: usługę dostępu do Internetu: 38 PLN przyłączenie do sieci Internet: 23 PLN Ogólne zadowolenie z dostawcy Ogólna obsługa klienta Dostępność informacji o ofercie nowych produktów oraz rabatach, promocjach Atrakcyjność promocji i rabatów Oferta cenowa Zadowolenie z poszczególnych aspektów Zadowolenie z dostawcy usługi Wydatki za usługę Próba: badani posiadający dostęp do Internetu (n=875) Wyniki w %

25 25 Telewizja

26 26 Posiadanie telewizji Bezpłatna telewizja Płatna telewizja Posiadanie telewizji Rośnie posiadanie płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej Wyniki w % Średnie miesięczne wydatki za korzystanie z telewizji: 45 PLN Ogólne zadowolenie z dostawcy Próba: wszyscy badani (n=1600) XX – pokazano poziom w 2008 roku PLN

27 27 Usługi wiązane Odsetek osób korzystających z usług wiązanych Rodzaj usług wiązanych Próba: wszyscy badani (n=1600) Próba: badani korzystający z usług wiązanych (n=364) Operator dostarczając usługi wiązane Średnie miesięczne wydatki za korzystanie z usług wiązanych: 118 PLN XX – pokazano poziom w 2008 roku , PLN

28 28 KLINCI INSYTUCJONALNI

29 29 Posiadanie usług telekomunikacyjnych

30 30 Korzystanie z usług telekomunikacyjnych Próba: wszystkie firmy (n=400) Wyniki w % W 2008 roku usługa nie była badana 6,6% 0,1% Telefon stacjonarny Telefon komórkowy Internet

31 31 Ocena rynku usług telekomunikacyjnych Próba: wszystkie firmy (n=400) 54,2% Top-2-boxes 71,7% 57,8% 3,6 Średnia 3,9 3,7

32 32 Technologie wykorzystywane w komunikacji między pracownikami Próba: wszystkie firmy (n=400)

33 33 Telefonia stacjonarna

34 34 Telefonia stacjonarna Próba: wszystkie firmy (n=400) Posiadanie telefonii stacjonarnej 79,3 % TP Netia Dialog Średnia miesięczna wysokość wydatków za telefon: 260 PLN (mediana: 120 PLN, dominanta: 100 PLN) Średnie wydatki w TP: 292,6 PLN (mediana: 150 PLN, dominanta: 100 PLN) Operator Wyniki w % Próba: firmy posiadające telefon stacjonarny (n=242) Zadowolenie z usług operatora TP Netia , , ,5 XX – pokazano poziom w 2008 roku 327 PLN 320 PLN

35 35 Telefonia ruchoma

36 36 Telefonia ruchoma Próba: wszystkie firmy (n=400) ,4 % Wyniki w % Posiadanie telefonii ruchomej Operator Post paid Pre paid Mix Rodzaj aktywacji Próba: firmy posiadające telefon komórkowy (n=350) Średnia miesięczna wysokość wydatków za telefon: Era: 323,7 PLN Orange: 392,7 PLN Plus: 339,4 PLN XX – pokazano poziom w 2008 roku , , ,2

37 37 Kwestie dotyczące telefonii stacjonarnej i komórkowej

38 38 Zmiana operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu Wyniki w % Odsetek firm, które słyszały o takiej możliwości Jakiej telefonii dotyczyła możliwość zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu? Stacjonarnej Komórkowej Nie wiem Odsetek firm, które przy zmianie operatora chciałyby zachować swój numer Próba: firmy korzystające z tel. stacjonarnego i/lub kom.(n=400) A może Pana firma przeniosła już kiedyś swój numer telefonu? XX – pokazano poziom w 2008 roku , , , , ,8

39 39 Ogólnokrajowego Biura Numerów Odsetek firm korzystających z OBN Częstość korzystania o OBN Próba: firmy korzystające z OBN (n=194) Wyniki w % Próba: wszystkie firmy (n=400)

40 40 Ogólnokrajowy Spis Abonentów Wyniki w % Odsetek firm korzystających z OSA Częstość korzystania o OSA Próba: firmy korzystające z OSA (n=166) Czy korzystaliby Państwo w dalszym ciągu ze spisu TP, gdyby był on płatny? W formie książki Do 8 PLN60,8 Od 8do 12 PLN39,3 Od 12 do 16 PLN31,5 Akceptowane opłaty za OSA – odsetek zainteresowanych W formie CD/DVD Do 2 PLN79,2 Od 2 do 3 PLN65,5 Od 3 do 4 PLN52,7 Próba: wszystkie firmy (n=400) Próba: firmy, które byłby w stanie zapłacić za OSA (n=112) Próba: wszystkie firmy (n=400)

41 41 Internet

42 42 Posiadanie dostępu do Internetu Dostęp do Internetu Wyniki w % Próba: wszystkie firmy (n=400) Średnie miesięczne wydatki ponoszone za dostęp do Internetu: 131 PLN Ogólne zadowolenie z dostawcy Próba: firmy posiadające dostęp do Internetu (n=260) W 2008 roku usługa nie była badana

43 43 Rodzaj posiadanego łącza Odsetek firm posiadających dostęp do Internetu Operator dostarczający Internet Wyniki w % Prędkość posiadanego łącza Rodzaj dostępu do Internetu Próba: firmy posiadające dostęp do Internetu (n=260) Próba: wszystkie firmy (n=400) 80,3

44 44 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "1 Prezentacja wyników badania rynku usług telekomunikacyjnych dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google