Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Plan napraw ulic po zimie 2014. Technologia wykonania Przyjęta technologia naprawiania ubytków uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Plan napraw ulic po zimie 2014. Technologia wykonania Przyjęta technologia naprawiania ubytków uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych."— Zapis prezentacji:

1 Plan napraw ulic po zimie 2014

2 Technologia wykonania Przyjęta technologia naprawiania ubytków uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych Podstawowe sposoby naprawiania uszkodzeń nawierzchni: Masa na zimno. Asfalt lany (AL). Asfaltobeton (BA) wraz z cięciem lub kuciem nawierzchni. Asfaltobeton (BA) wraz z frezowaniem nawierzchni.

3 Masa na zimno Stosowana najczęściej w zakresie temperatur od 0 o C do -45 o C w celu szybkiego zabezpieczenia ubytku miejscowego (technologia kosztowna i nietrwała, stosowana doraźnie). Oczyszczenie ubytku przy pomocy miotełek lub łopat. Przygotowanie masy do wbudowania (masa przechowywana jest w workach). Wysypanie z worka masy w ilości niezbędnej do odpowiedniego zabezpieczenia/ wypełnienia ubytku (z uwagi na właściwości fizyczne masy wskazane jest tylko wypłycenie zabezpieczanego wyboju). Zagęszczenie masy przy pomocy ręcznego ubijaka, wraz z usunięciem nadmiaru masy.

4 Asfalt lany (AL) Stosowany w zakresie temperatur od -5 o C do +30 o C w celu szybkiego zabezpieczenia ubytku miejscowego (tania i trwała metoda) po wcześniejszym oczyszczeniu. Przy temperaturze masy od 140 do 250 o C uzależnionej od rodzaju mieszanki i sposobu układania nie jest konieczne osuszanie podłoża. Oczyszczenie ubytku przy pomocy miotełek lub łopat. Podczas powyższej czynności, masa przeznaczona do wbudowania oczekuje w termosie. Masę o właściwej temperaturze przelewa się z kotła na taczkę, w celu bezpiecznego dostarczenia w okolicę naprawianego ubytku. Zalany wybój wyrównuje się do poziomu naprawianej jezdni szuflami i zabezpiecza drobnym kruszywem drogowym (np. piaskiem). Po około 30 – 40 minutach można dopuścić naprawiany fragment do ruchu samochodowego.

5 Asfaltobeton (BA) Stosowany gdy temperatury średniodobowe przekroczą +5 o C po wcześniejszym sfrezowaniu lub cięciu i kuciu nawierzchni położonej w bliskim sąsiedztwie ubytku. Niektóre rodzaje mieszanek używanych w celu dokonania miejscowych napraw, przy wbudowywaniu w uszkodzone miejsce wymagają średniodobowych temperatur powyżej +10 o C (SMA, MMA itp.)

6 Cięcie lub kucie i uzupełnianie ubytku (AB) Ręczne cięcie nawierzchni jezdni (piła tarczowa, młot pneumatyczny) wyrównanie krawędzi, usunięcie spękanych fragmentów nawierzchni w bezpośrednim sąsiedztwie ubytku, wraz z niezbędnym technologicznie powiększeniem obszaru dokonywanej naprawy. W przypadku uszkodzenia niższej warstwy konstrukcyjnej, konieczna jest pogłębienie naprawianego uszkodzenia. Doczyszczenie ręczne lub mechaniczne miejsca dokonywanej naprawy. Wbudowanie przygotowanej wcześniej mieszanki, dostarczonej w specjalistycznych termosach. Zagęszczenie (wałowanie) wbudowanej mieszanki walcami samobieżnymi (początek stygnięcia masy). Dopuszczenie do ruchu możliwe po okresie minut od zagęszczenia.

7 Frezowanie i uzupełnianie ubytku (BA) Mechaniczne frezowanie nawierzchni jezdni (frezarka samobieżna), wyrównanie krawędzi, usunięcie spękanych fragmentów nawierzchni w bezpośrednim sąsiedztwie ubytku, wraz z niezbędnym technologicznie powiększeniem obszaru dokonywanej naprawy. W przypadku uszkodzenia niższej warstwy konstrukcyjnej, konieczna jest pogłębienie naprawianego uszkodzenia. Doczyszczenie ręczne lub mechaniczne miejsca dokonywanej naprawy. Wbudowanie przygotowanej wcześniej mieszanki, dostarczonej w specjalistycznych termosach. Zagęszczenie (wałowanie) wbudowanej mieszanki walcami samobieżnymi (początek stygnięcia masy). Dopuszczenie do ruchu możliwe po okresie minut od zagęszczenia.

8 Zagęszczanie (wałowanie)

9 Oczyszczenie usunięcie wszystkich skrawków i drobin kory asfaltowej, które powstały na skutek frezowania lub cięcia i kucia wywiezienie odpadów asfaltowych na składowisko usunięcie wody z oczyszczanego obszaru ubytku przy pomocy szufli, szczotki lub palnika.

10 Remonty dróg będą wykonywać: -Zakład Remontowo Drogowy Barbara Wiśniewska, Łódź, (Dzielnica Bałuty) -Przedsiębiorstwo Drogowe Lambdar Sp. z o.o., Łódź, (Dzielnica Górna) -Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych sp. z o.o., Sieradz, (Dzielnica Polesie i Śródmieście) -WIDROG Jan Wiśniewski, Łódź, (Dzielnica Widzew)

11 Harmonogram napraw nawierzchni asfaltowych w poszczególnych rejonach miasta

12 Bałuty DataUlicaOdcinek 26.02Jonscheraokolice pos. nr 10 (frez.) < 50 m Tyburyprzy Lutomierskiej (BA+CK) < 50 m Okólna Moskule Moskule – Strykowska (AL) < 50 m 2 cała (AL) < 50 m Nowopolska al. Chryzantem przy Brackiej (AL) < 50 m 2 Bracka – Wojska Polskiego (AL) < 50 m Centralnaskrzyż. z Eterową (AL) < 50 m Marysińskaprzy Inflanckiej (BA+CK) < 50 m Zielna Wojska Polskiego – Organizacji WiN (BA+CK) < 50 m Deczyńskiegoprzy Czeremchy (AL) < 50 m SzczecińskaHodowlana – Szparagowa (BA+frez) < 50 m MorgowaSzczecińska – Szparagowa (BA+CK) < 50 m 2

13 Górna DataUlicaOdcinek 26.02ObywatelskaWieniawskiego - Jana Pawła II - jezdnia południowa, prawy pas (BA+frez) < 60 m Tatrzańskaprzy Dąbrowskiego – na wysokości przystanku autobusowego (BA+frez) < 80 m Pryncypalnanr 45 – nr 47 (BA+frez) < 60 m RzgowskaWiadukt PKP – Broniewskiego – jezdnia wschodnia (BA+frez) < 70 m PabianickaSanocka – Bednarska (BA+frez) < 100 m KongresowaStrażacka – Łazowskiego (BA+frez) < 50 m Al. Matek PolskichParadna – Sczanieckiej (BA+frez) < 70 m ParadnaMatek Polskich – Obszerna (BA+frez) < 70 m Rzgowska (noc)Kurczaki – Chóralna (BA+frez) < 60 m RzgowskaChóralna – Strażacka (BA+frez) < 60 m 2

14 Polesie DataUlicaOdcinek 26.02Próchnikaod nr 34 do nr 36 (BA+frez.) < 50 m Waltera-JankeWyszyńskiego – Obywatelska (BA+frez.) < 50 m Popiełuszkiul. Kusocińskiego – al. Wyszyńskiego (BA+frez.) < 50 m DrewnowskaAl. Unii – Zana (BA+frez.) < 50 m BandurskiegoJP II– ul. Wyszyńskiego (BA+CK) < 50 m Skłodowskiej-Curie ul. Strzelców Kaniowskich – ul. Lipowa (BA+frez.) < 50 m Krakowskaul. Konstantynowska – ul. Minerska (BA+CK) < 50 m Strugaal. Włókniarzy – ul. Łąkowa (BA+frez.) < 50 m Kasprzakaul. Długosza – ul. Drewnowskiej (BA+frez.) < 50 m Wyszyńskiegoal. Bandurskiego – CH Piaski (BA+CK) < 50 m 2

15 Śródmieście DataUlicaOdcinek 26.02Zachodnia (obie jezdnie)Zielona – Legionów (BA+frez.) < 50 m Kościuszki (obie jezdnie)Zielona – Struga (BA+frez.) < 50 m Wigury Czerwona Sienkiewicza – Kilińskiego (BA+CK) < 50 m 2 Wólczańska – Piotrkowska (BA+CK) < 50 m Rondo Solidarności Kopcińskiego Narutowicza – Rondo Solidarności (BA+frez.) < 50 m SienkiewiczaWigury – Tymienieckiego (BA+CK) < 50 m Rewolucji 1905r.Wschodnia – Uniwersytecka (BA+CK) < 50 m KonstytucyjnaPomorska – Małachowskiego (BA+frez.) < 50 m NarutowiczaKopcińskiego – Konstytucyjna (BA+CK) < 50 m TelefonicznaPalki – Doły (BA+CK) < 50 m WólczańskaZielona – Struga (BA+CK) < 50 m 2

16 Widzew DataUlicaOdcinek 26.02Niciarnianapod wiad. na Przybyszewskiego (BA+CK) < 50 m MilionowaSosnowa – Przędzalniana (BA+CK) < 50 m FabrycznaKilińskiego – Przędzalniana (BA+CK) < 50 m TuwimaWydawnicza – Targowa (BA+CK) < 50 m2 3.03RokicińskaMalownicza – Gajcego (BA+CK) < 50 m RokicińskaGajcego – Tory P.K.P (BA+CK) < 50 m RokicińskaTory P.K.P (BA+CK) < 50 m HetmańskaRokicińska – Zakładowa (BA+CK) < 50 m Przybyszewskiego Rondo Sybiraków – Książąt Polskich (BA+CK) < 70 m WysokaPiłsudskiego – Tuwima (BA+CK) < 50 m 2

17 Dziękujemy


Pobierz ppt "Plan napraw ulic po zimie 2014. Technologia wykonania Przyjęta technologia naprawiania ubytków uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google