Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POPYT na dobro lub usługę zależy od:  Ceny  Dochodów  Reklamy  Ceny dóbr komplementarnych i substytucyjnych  Reklamy dóbr komplementarnych i substytucyjnych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POPYT na dobro lub usługę zależy od:  Ceny  Dochodów  Reklamy  Ceny dóbr komplementarnych i substytucyjnych  Reklamy dóbr komplementarnych i substytucyjnych."— Zapis prezentacji:

1 POPYT na dobro lub usługę zależy od:  Ceny  Dochodów  Reklamy  Ceny dóbr komplementarnych i substytucyjnych  Reklamy dóbr komplementarnych i substytucyjnych

2 Wpływ ceny na popyt: 1. Wzrost (spadek) ceny powoduje spadek (wzrost) popytu. Zasada zgodna z prawem popytu. Istotne elementy: popyt silniej reaguje na wzrost ceny, popyt silniej reaguje na wzrost ceny, efekt owczego pędu, efekt owczego pędu, przejściowość lub długotrwałość zmiany ceny. przejściowość lub długotrwałość zmiany ceny. 2. Wzrost (spadek) ceny nie wywołuje istotnych zmian w popycie w przypadku: dóbr pierwszej potrzeby, podstawowych. dóbr pierwszej potrzeby, podstawowych. 3. Wzrost (spadek) ceny powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku: paradoksu Giffena: dot. dóbr niższego rzędu, paradoksu Giffena: dot. dóbr niższego rzędu, paradoksu Veblena: dot. dóbr luksusowych, paradoksu Veblena: dot. dóbr luksusowych, paradoksu spekulacyjnego: dot. dóbr, odsprzedawanych z zyskiem. paradoksu spekulacyjnego: dot. dóbr, odsprzedawanych z zyskiem.

3 Wpływ dochodów na popyt 1. Wzrost (spadek) dochodów powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku dóbr normalnych. 2. Wzrost (spadek) dochodów nie powoduje istotnych zmian w popycie w przypadku dóbr podstawowych. 3. Wzrost (spadek) dochodów powoduje spadek (wzrost) popytu w przypadku dóbr niższego rzędu.  Prawa Engla: udział wydatków na żywność spada wraz ze wzrostem dochodów, udział wydatków na żywność spada wraz ze wzrostem dochodów, udział wydatków stałych nie zmienna się istotnie w miarę wzrostu dochodu, udział wydatków stałych nie zmienna się istotnie w miarę wzrostu dochodu, udział pozostałych wydatków rośnie w miarę wzrostu dochodu. udział pozostałych wydatków rośnie w miarę wzrostu dochodu.

4 Wpływ reklamy na popyt  Wzrost (spadek) reklamy powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku reklamy: nakłaniającej (w tym porównawczej), nakłaniającej (w tym porównawczej), informacyjnej (poinformowanie o niezwykłych właściwościach produktu). informacyjnej (poinformowanie o niezwykłych właściwościach produktu).  Wzrost (spadek) reklamy nie powoduje zmian popytu w przypadku reklamy: przypominającej (mającej na celu utrzymanie sprzedaży produktu). przypominającej (mającej na celu utrzymanie sprzedaży produktu).  Wzrost (spadek) reklamy powoduje spadek (wzrost) popytu w przypadku reklamy: nieudanej. nieudanej.

5 Wpływ ceny i reklamy dobra B na popyt  Wzrost (spadek) ceny B powoduje wzrost (spadek) popytu A w przypadku dóbr substytucyjnych.  Wzrost (spadek) ceny B powoduje spadek (wzrost) popytu A w przypadku dóbr komplementarnych.  Wzrost (spadek) reklamy B powoduje wzrost (spadek) popytu A w przypadku dóbr komplementarnych.  Wzrost (spadek) reklamy B powoduje spadek (wzrost) popytu A w przypadku dóbr substytucyjnych.


Pobierz ppt "POPYT na dobro lub usługę zależy od:  Ceny  Dochodów  Reklamy  Ceny dóbr komplementarnych i substytucyjnych  Reklamy dóbr komplementarnych i substytucyjnych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google