Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POPYT na dobro lub usługę zależy od:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POPYT na dobro lub usługę zależy od:"— Zapis prezentacji:

1 POPYT na dobro lub usługę zależy od:
Ceny Dochodów Reklamy Ceny dóbr komplementarnych i substytucyjnych Reklamy dóbr komplementarnych i substytucyjnych

2 Wpływ ceny na popyt: Wzrost (spadek) ceny powoduje spadek (wzrost) popytu. Zasada zgodna z prawem popytu. Istotne elementy: popyt silniej reaguje na wzrost ceny, efekt owczego pędu, przejściowość lub długotrwałość zmiany ceny. Wzrost (spadek) ceny nie wywołuje istotnych zmian w popycie w przypadku: dóbr pierwszej potrzeby, podstawowych. Wzrost (spadek) ceny powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku: paradoksu Giffena: dot. dóbr niższego rzędu, paradoksu Veblena: dot. dóbr luksusowych, paradoksu spekulacyjnego: dot. dóbr, odsprzedawanych z zyskiem.

3 Wpływ dochodów na popyt
Wzrost (spadek) dochodów powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku dóbr normalnych. Wzrost (spadek) dochodów nie powoduje istotnych zmian w popycie w przypadku dóbr podstawowych. Wzrost (spadek) dochodów powoduje spadek (wzrost) popytu w przypadku dóbr niższego rzędu. Prawa Engla: udział wydatków na żywność spada wraz ze wzrostem dochodów, udział wydatków stałych nie zmienna się istotnie w miarę wzrostu dochodu, udział pozostałych wydatków rośnie w miarę wzrostu dochodu.

4 Wpływ reklamy na popyt Wzrost (spadek) reklamy powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku reklamy: nakłaniającej (w tym porównawczej), informacyjnej (poinformowanie o niezwykłych właściwościach produktu). Wzrost (spadek) reklamy nie powoduje zmian popytu w przypadku reklamy: przypominającej (mającej na celu utrzymanie sprzedaży produktu). Wzrost (spadek) reklamy powoduje spadek (wzrost) popytu w przypadku reklamy: nieudanej .

5 Wpływ ceny i reklamy dobra B na popyt
Wzrost (spadek) ceny B powoduje wzrost (spadek) popytu A w przypadku dóbr substytucyjnych. Wzrost (spadek) ceny B powoduje spadek (wzrost) popytu A w przypadku dóbr komplementarnych. Wzrost (spadek) reklamy B powoduje wzrost (spadek) popytu A w przypadku dóbr komplementarnych. Wzrost (spadek) reklamy B powoduje spadek (wzrost) popytu A w przypadku dóbr substytucyjnych.


Pobierz ppt "POPYT na dobro lub usługę zależy od:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google