Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: " Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim."— Zapis prezentacji:

1  Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim

2  Dnia 12 marca 2012 uczestniczyłyśmy w warsztatach „Szkoła Demokracji”, które odbyły się w Toruniu. Rozwinęłyśmy tam nasze zdolności modaratorskie. Zdobyłyśmy również cenne informacje jak dobrze sformułować temat i jak prawidłowo przygotować się do debaty. Warsztaty te uważamy ze bardzo owocne i bardzo pomocne w przygotowaniu naszej debaty.

3  Aby bardziej rozpropagować naszą debatę i jak najlepiej dotrzeć do naszych rówieśników postanowiłyśmy stworzyć „wydarzenie” na facebooku aby na bieżąco informować zaproszonych ( ponad 1000 osób! ) o przygotowaniach, ważnych datach oraz udostępniać im informacje na temat debaty.

4 Na debatę zaprosiliśmy 30 ekspertów. Zaproszenia rozesłałyśmy wraz z pytaniami przygotowanymi na debatę. Byli to przedstawiciele urzędu gminy, organizacji pozarządowych, uczniowie szkół gminnych, absolwenci lubieńskiego ZPO, poseł Marek Wojtkowski oraz osoby aktywnie społecznie lub związane z SU.

5

6

7

8

9 31 marca 2012r. odbyła się debata „Szkoła samorządności.” W debacie uczestniczyło ponad 30 osób. Wśród ekspertów pojawiły się takie osoby jak :  Dyrekcja szkoły  Dyrektor Ośrodka Kultury  Komendant posterunku policji  Przewodniczący Rady Rodziców  Przewodniczący Koła Emerytów  Zastępca burmistrza  a także przewodniczący SU naszej szkoły, inni uczniowie.

10

11  Przewodniczący SU przedstawił akty prawne oraz działalność samorządu.  Przedstawiłyśmy również prezentację multimedialną, mającą na celu pokazać analizę ankiet przeprowadzonych w szkole oraz przybliżyć nasze wcześniejsze działania.

12  Podczas debaty można było podyskutować w kuluarach.

13  1. Samorząd Uczniowski powinien wprowadzać więcej inicjatyw konsultowanych z cała społecznością szkoły.  2. Możliwe jest utworzenie młodzieżowej rady działającej przy Ośrodku w Lubieniu Kujawskim.  3. Samorząd Uczniowski powinien znaleźć odpowiednie środki szerszego dotarcia do uczniów szkoły m.in. przez portale internetowe, intrygujące plakaty.  4. Istnieją instytucje które chętnie nawiążą współprace z SU. Np.: lokalne stowarzyszenia, koło emerytów i rencistów, ośrodek kultury.  5. Samorząd Uczniowski jest szkoła demokracji.  6. Obywatele naszej gminy są aktywni społecznie.  7. Przedstawiciele SU powinni uczestniczyć w sesjach rady miejskiej.  Na koniec debaty moderatorki wysunęły hasło które nawiązało do przebiegu debaty „ Demokracja dla ludzi, Ludzie dla demokracji”.

14 Wyniki są następujące: 1. średnia ocen to Ankietowanych najbardziej podobało się grono ekspertów, atmosfera i dobranie rodzaju debaty 3.Popraić w debacie można byłoby jedynie większą liczebność publiki. 4. Średnia ocen wyniosła Pojawiły się uwagi: -debata bardzo mi się podobała -powinno być organizowane więcej takich debat

15  ddwloclawek.pl/pl/14_kultura_i_e dukacja/2577_klaudia_i_ola_chca_sie_d ostac_do_sejmu.html  lubien24.pl/art140_szkola_samorz adnosci.html  zpolubien.pl/?dzial=303&ga l=778


Pobierz ppt " Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google