Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych."— Zapis prezentacji:

1 Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych

2 Warunki negocjacji: Zaangażowanie przynajmniej dwóch stron, potrzebujących się nawzajem do osiągnięcia określonego celu. Łączy ich wspólny interes Pomimo wspólnoty interesów, mają odmienne cele i zdania, które początkowo uniemożliwiają im osiągnięcie porozumienia Negocjują bo uważają, że jest to lepszy sposób niż inne Strony zakładają, że istnieje jakiś sposób wywarcia wpływu na druga stronę Proces negocjacji jest rodzajem interakcji

3 Negocjacje To proces interakcji, w którym przynajmniej 2 strony widzące konieczność wspólnego zaangażowania dla osiągnięcia celu, ale początkowo różniące się oczekiwaniami, próbują za pomocą argumentów i perswazji przezwyciężyć dzielące ich różnice i znaleźć wzajemnie satysfakcjonujące ich rozwiązanie.

4 Mechanizm porozumiewania Opiera się w negocjacjach głównie na: Wymianie ustępstw Wzajemnym stawianiu sobie warunków Procesie współdziałania Okazywaniu realnej gotowości zawarcia umowy

5 Najcięższe grzechy negocjatora Mylenie negocjacji z walką na punkty Lekceważenie klimatu negocjacji Rozumienie impasu jako przegranej Zapominanie, że ich związek z mocodawcami jest czynnikiem wpływającym na negocjacje

6 Nie podejmuj negocjacji jeśli: Nie musisz i nie widzisz w tym korzyści ani pośrednich ani bezpośrednich Twoje szanse są znikome Istnieją inne sposoby zaspokojenia Twoich potrzeb Jesteś pobudzony emocjonalnie

7 Czynniki wpływające na przebieg negocjacji: Cechy osobowości + umiejętności negocjatorów ( KTO) Sytuacja procesu przetargowego ( O CO) Kontekst społeczny ( KIEDY) Przyjęte założenia strategiczne ( JAK) Długość trwania negocjacji ( JAK DŁUGO)) Doświadczenie dotychczasowych kontaktów ( Z KIM)


Pobierz ppt "Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google