Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowoczesna infrastruktura drogowa sposobem na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowoczesna infrastruktura drogowa sposobem na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014."— Zapis prezentacji:

1 Nowoczesna infrastruktura drogowa sposobem na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014

2 Tomasz Kacprzak Tomasz Kacprzak - prawnik, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego - Sekretarz Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi - Zastępca Dyrektora WORD w Łodzi - Radny Rady Miejskiej w Łodzi

3 ZASADA „3E” w BRD (Wielka Brytania)

4 Bezpieczna infrastruktura: - bezpieczne, nowoczesne drogi i ulice, w tym nowoczesne ronda - właściwe oznakowanie - „uspokojenie ruchu” – tam gdzie występuje ruch pieszy i rowerowy - drogi rowerowe - chodniki dla pieszych - wagi dla TIRów, sepracja kierunków ruchu za pomocą barier Edukacja: dzieci, młodzieży oraz pozostałych uczestników ruchu - wychowanie komunikacyjne w szkołach - bezpieczne miasteczka ruchu drogowego (czynne cały tydzień) - egzamin na kartę rowerową w warunkach drogowych Aktywne działanie: -Współdziałania służb: Policji, straży gminnych, ITD, zarządców dróg -Współpraca samorządów z organizacjami pozarządowymi Co należy zrobić aby na naszych drogach było bezpieczniej ???

5 Co należy zrobić aby było bezpieczniej ??? Bezpieczna infrastruktura: - bezpieczne, nowoczesne drogi i ulice, w tym nowoczesne ronda - właściwe oznakowanie - „uspokojenie ruchu” – tam gdzie występuje ruch pieszy i rowerowy - drogi rowerowe - chodniki dla pieszych - wagi dla TIRów, sepracja kierunków ruchu za pomocą barier

6 Jakie „strefy prędkości”?

7 Charakterystyka: -Wjazd do stref poprzez „bramy” -Wyspowe progi zwalniające -Podwyższone tarcze skrzyżowań -Skrzyżowania równorzędne Strefa „Tempo 30” Gdzie: -Ścisłe centra miast -osiedla

8 „Brama” do Strefy „Tempo 30”

9 Wjazd do „Strefy TEMPO 30” (poprzez chodnik)

10 Progi wyspowe (ulice o mniejszym natężeniu ruchu)

11 Strefa zamieszkania Gdzie? -ulice oraz osiedla (gdy nie ma separacji ruchu pieszego i kołowego) Charakterystyka: -Prędkość pojazdów do 20 km/h -Pierwszeństwo pieszych -Parkowanie jedynie w wyznaczonych miejscach -Brak przejść dla pieszych

12 Strefa zamieszkania

13 Przykład złego oznakowania „strefy zamieszkania”

14 Fizyczne ograniczenia prędkości -wyniesione przejścia dla pieszych, przystanki -azyle dla pieszych -nowoczesne drogi rowerowe -wyniesione skrzyżowania -zwężanie jezdni -progi wyspowe, szykany, poduszki „berlińskie” -ronda (w tym turbinowe)

15 Wyniesione przejście dla pieszych, zatoka dla autobusów

16 Wyniesione skrzyżowanie (wraz z przejściami dla pieszych)

17 „Poduszka berlińska” (Łódź)

18 Szykana (Łódź)

19

20 Szykana na DK 48 (Spała)

21 Zwężanie jezdni

22 Woonerf – Projekt w realizacji ul. 6 Sierpnia (Łódź)

23 Wysuwane słupki

24 Drogi rowerowe -asfaltowe, a nie z kostki betonowej (!) -pasy rowerowe na jezdniach -śluzy rowerowe -bezpieczne przejazdy rowerowe -kontrapasy

25 Droga rowerowa – asfaltowa (Łódź)

26 Skrzyżowanie równorzędne z pasami dla rowerzystów (Łódź)

27 Pas rowerowy (Łódź)

28

29 Przejazd rowerowy (Łódź)

30 Śluza rowerowa

31 Śluza rowerowa – pierwsza w Polsce (Wrocław, 2010)

32 Droga rowerowa przy jezdni – z separatorami (Łódź)

33 Dwukierunkowy pas dla rowerów na ulicy jednokierunkowej (Łódź)

34 Przystanek autobusowo – tramwajowy na torowisku

35 Rondo turbinowe

36 Rondo na drodze wojewódzkiej nr 708 (woj. łódzkie)

37 Rondo w Lubinie

38 Oznakowanie Jakie? - znaki drogowe (pionowe) umieszczamy jedynie tam gdzie to konieczne! - warto rozbudowywać oznakowanie poziome

39 Lewoskręty i azyle

40 Oznakowanie Przykład chaosu informacyjnego

41 Droga powiatowa (pow. żniński, woj. kujawsko – pomorskie)

42 Pas wyłączony z ruchu (DK3 Przybiernów, zachodniopomorskie)

43 Droga Wojewódzka nr 470 Kościelec – Ceków Kolonia (woj. wielkopolskie)

44 Waga preselekcyjna dla samochodów ciężarowych – Łódź, ul. Zgierska (dawna DK1)


Pobierz ppt "Nowoczesna infrastruktura drogowa sposobem na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014."

Podobne prezentacje


Reklamy Google