Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska"— Zapis prezentacji:

1 Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski Spała, 6-7 maja 2014 r.

2 Jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja
Odległość lotniska od centrum miasta Czas przejazdu pomiędzy lotniskiem a centrum miasta Dostępność środków transportu Niezawodność połączenia lotniska z centrum miasta Skorelowanie rozkładu lotu z rozkładem jazdy środków transportu Odległość stacji/przystanku do lotniska Bezpośrednie połączenie lotniska z centrum miasta 2 Spała, 6-7 maja 2014 r.

3 Publiczny transport zbiorowy
Publiczny transport zbiorowy (PTZ) – powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej. PTZ organizowany jest przez Organizatora PTZ (właściwą jednostkę samorządu terytorialnego albo ministra właściwego do spraw transportu) a wykonywany przez Operatora PTZ na podstawie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. PTZ realizowany jest na podstawie ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 228, poz ). 3 Spała, 6-7 maja 2014 r.

4 Europejskie Porty Lotnicze
4 Europejskie Porty Lotnicze Kraj Lotnisko Liczba PAX/rok (2012) Skomunikowanie z aglomeracją Niemcy Lotnisko Frankfurt-Hahn 2,8 mln Autobus Czechy Port lotniczy Praga 10,8 mln Münster/Osnabrück 1,0 mln Połączenie stacji kolejowej z terminalem, autobusem Lotnisko Dortmund 1,9 mln Wielka Brytania Port lotniczy Londyn-Luton 9,6 mln Lotnisko Berlin-Schönefeld około 7,3 mln Stacja kolejowa 400m od terminala Port lotniczy Londyn-Heathrow około 65 mln Stacja kolejowa zintegrowana z terminalem 4 Spała, 6-7 maja 2014 r.

5 Polskie Porty Lotnicze
Lotnisko Chopina w Warszawie Kraków Airport im. Jana Pawła II Port lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach Port lotniczy Wrocław-Strachowice im. Mikołaja Kopernika Port lotniczy Poznań-Ławica im Henryka Wieniawskiego Port lotniczy Warszawa/Modlin Port lotniczy Rzeszów-Jasionka Port lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta Port lotniczy Szczecin-Goleniów im NSZZ "Solidarność„ Międzynarodowy Port Lotniczy im Ignacego Jana Paderewskiego Bydgoszcz Port lotniczy Zielona Góra-Babimost Port lotniczy Lublin Port lotniczy Gdynia-Kosakowo (planowany/w budowie) Port lotniczy Radom-Sadków (rozwijany/modernizowany) Port lotniczy Mazury (zamknięty dla ruchu lotniczego, modernizowany) Polaczenie kolejowe, drogowe Planowane polaczenie kolejowe. 5 Spała, 6-7 maja 2014 r.

6 Charakterystyka połączenia między aglomeracją a lotniskiem
Kategoria: zerowa „0” tylko połączenie autobusowe; pierwsza „I” pośrednie połączenie stacji kolejowej nieleżącej na terenie lotniska – transportem autobusowym; druga „II” pośrednie połączenie stacji kolejowej leżą na terenie portu lotniczego np. transportem autobusowym; trzecia „III” bezpośrednie połączenie terminala ze stacją kolejową. TERMINAL Port Lotniczy 6 Spała, 6-7 maja 2014 r.

7 Formułowanie celów modelowania
Minimalizacja czasu oczekiwania Czas odjazdu danego środka transportu z lotniska Czas przyjazdu danego środka transportu do lotniska TERMINAL gdzie: TL– czas zatrzymania się na płycie postojowej po wykonaniu operacji lądowania; T s – czas rozpoczęcia czynności kontroli przez wejściem na pokład SP (boarding); ∆to – średni czas opóźnienia zgłoszenia się SP operacji lądowania; t pa – czas przewiezienia/przejścia pasażerów od SP do terminala; Tt – czas obsługi pasażera w terminalu; t pc – czas przejścia pasażera z terminala do danego środka transportu; t a – czas przejazdu autobusu pomiędzy terminalem. 7 Spała, 6-7 maja 2014 r. 7

8 Formułowanie celów modelowania
Określenie liczby podróżnych Liczba pasażerów przylatujących Liczba pasażerów odlatujących Warunkiem uruchomienia połączenia drogowego/kolejowego transportu drogowego: 20 %* Ls <Lp<80%* Ls lub %* Ls<Lo<80%* Ls transportu kolejowego: 40 %* Ls <Lp<85%* Ls lub %* Ls <Lo<85%* Ls gdzie Ls - Liczby miejsc siedzących dla danego środka transportu. 8 Spała, 6-7 maja 2014 r. 8

9 Port lotniczy Lublin Rozkład lotów Rozkład jazdy - SZYNOBUS Lotnisko
Odlot* Samolot Rome Fiumicino (FCO) 13:00 F100 Milan Malpensa (MXP) 15:00 DH4 Oslo Torp Sandefjord Airport (TRF) 16:30 A320 London Luton Airport (LTN) 18:25 London Stansted Airport (STN) 20:20 B738 Gdańsk Lech Wałęsa Airport (GDN) 22:00 Przylot* 12:15 14:35 16:00 19:55 21:35 Port Lotniczy Dojazd* Odjazd* 10:57 12:32 13:14 14:05 15:03 16:06 16:54 18:31 19:23 20:25 20:52 21:58 * dla 16 maja br. 9 Spała, 6-7 maja 2014 r.

10 Podsumowanie ocena skomunikowania portu lotniczego z miastem
określenie optymalnego rozkładu jazdy środków transportu określenie optymalnej liczby kursów określenie kosztów skomunikowania transportem kolejowym portu lotniczego z miastem porównanie funkcjonującego rozkładu jazdy z rozkładem jazdy uzyskanym z modelu 10 Spała, 6-7 maja 2014 r.

11 Dziękuję za uwagę 1111 Foto: Magdalena Lubiecka-Budzanowska 11
Spała, 6-7 maja 2014 r.

12 Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja
Spała, 6-7 maja 2014 r.


Pobierz ppt "mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google