Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski."— Zapis prezentacji:

1 Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski Spała, 6-7 maja 2014 r.

2 Jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja  O DLEGŁOŚĆ LOTNISKA OD CENTRUM MIASTA  C ZAS PRZEJAZDU POMIĘDZY LOTNISKIEM A CENTRUM MIASTA  D OSTĘPNOŚĆ ŚRODKÓW TRANSPORTU  N IEZAWODNOŚĆ POŁĄCZENIA LOTNISKA Z CENTRUM MIASTA  S KORELOWANIE ROZKŁADU LOTU Z ROZKŁADEM JAZDY ŚRODKÓW TRANSPORTU  O DLEGŁOŚĆ STACJI / PRZYSTANKU DO LOTNISKA  B EZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE LOTNISKA Z CENTRUM MIASTA 2 Spała, 6-7 maja 2014 r.

3 Publiczny transport zbiorowy Publiczny transport zbiorowy (PTZ) – powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej. PTZ organizowany jest przez Organizatora PTZ (właściwą jednostkę samorządu terytorialnego albo ministra właściwego do spraw transportu) a wykonywany przez Operatora PTZ na podstawie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. PTZ realizowany jest na podstawie ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 228, poz ). 3 Spała, 6-7 maja 2014 r.

4 Europejskie Porty Lotnicze KrajLotnisko Liczba PAX/rok (2012) Skomunikowanie z aglomeracją NiemcyLotnisko Frankfurt-Hahn2,8 mln Autobus CzechyPort lotniczy Praga10,8 mln Niemcy Lotnisko Münster/Osnabrück 1,0 mln Połączenie stacji kolejowej z terminalem, autobusem NiemcyLotnisko Dortmund1,9 mln Wielka Brytania Port lotniczy Londyn-Luton9,6 mln NiemcyLotnisko Berlin-Schönefeldokoło 7,3 mln Stacja kolejowa 400m od terminala Wielka Brytania Port lotniczy Londyn-Heathrowokoło 65 mln Stacja kolejowa zintegrowana z terminalem 4 Spała, 6-7 maja 2014 r.

5  Lotnisko Chopina w Warszawie  Kraków Airport im. Jana Pawła II  Port lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy  Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach  Port lotniczy Wrocław-Strachowice im. Mikołaja Kopernika  Port lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego  Port lotniczy Warszawa/Modlin  Port lotniczy Rzeszów-Jasionka  Port lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta  Port lotniczy Szczecin-Goleniów im. NSZZ "Solidarność„  Międzynarodowy Port Lotniczy im. Ignacego Jana Paderewskiego Bydgoszcz  Port lotniczy Zielona Góra-Babimost  Port lotniczy Lublin  Port lotniczy Gdynia-Kosakowo (planowany/w budowie)  Port lotniczy Radom-Sadków (rozwijany/modernizowany)  Port lotniczy Mazury (zamknięty dla ruchu lotniczego, modernizowany) Polaczenie kolejowe, drogowe Planowane polaczenie kolejowe. 5 Polskie Porty Lotnicze Spała, 6-7 maja 2014 r.

6 Charakterystyka połączenia między aglomeracją a lotniskiem 6 Spała, 6-7 maja 2014 r. TERMINAL Kategoria: zerowa „0” tylko połączenie autobusowe; pierwsza „I” pośrednie połączenie stacji kolejowej nieleżącej na terenie lotniska – transportem autobusowym; druga „II” pośrednie połączenie stacji kolejowej leżą na terenie portu lotniczego np. transportem autobusowym; trzecia „III” bezpośrednie połączenie terminala ze stacją kolejową. Port Lotniczy

7 Minimalizacja czasu oczekiwania Czas odjazdu danego środka transportu z lotniska Czas przyjazdu danego środka transportu do lotniska Formułowanie celów modelowania gdzie: T L – czas zatrzymania się na płycie postojowej po wykonaniu operacji lądowania; T s – czas rozpoczęcia czynności kontroli przez wejściem na pokład SP (boarding); ∆t o – średni czas opóźnienia zgłoszenia się SP operacji lądowania; t pa – czas przewiezienia/przejścia pasażerów od SP do terminala; T t – czas obsługi pasażera w terminalu; t pc – czas przejścia pasażera z terminala do danego środka transportu; t a – czas przejazdu autobusu pomiędzy terminalem. 7 Spała, 6-7 maja 2014 r. TERMINAL

8 Warunkiem uruchomienia połączenia drogowego/kolejowego transportu drogowego: 20 %* L s

9 Port lotniczy Lublin LotniskoOdlot*Samolot Rome Fiumicino (FCO)13:00F100 Milan Malpensa (MXP)15:00DH4 Oslo Torp Sandefjord Airport (TRF)16:30A320 London Luton Airport (LTN)18:25A320 London Stansted Airport (STN)20:20B738 Gdańsk Lech Wałęsa Airport (GDN)22:00DH4 Przylot* Rome Fiumicino (FCO)12:15F100 Gdańsk Lech Wałęsa Airport (GDN)14:35DH4 Oslo Torp Sandefjord Airport (TRF)16:00A320 London Stansted Airport (STN)19:55B738 Milan Malpensa (MXP)21:35DH4 Port Lotniczy Dojazd*Odjazd* 10:5712:32 13:1414:05 15:0316:06 16:5418:31 19:2320:25 20:5221:58 9 Spała, 6-7 maja 2014 r. Rozkład lotówRozkład jazdy - SZYNOBUS * dla 16 maja br.

10 Podsumowanie  OCENA SKOMUNIKOWANIA PORTU LOTNICZEGO Z MIASTEM  OKREŚLENIE OPTYMALNEGO ROZKŁADU JAZDY ŚRODKÓW TRANSPORTU  OKREŚLENIE OPTYMALNEJ LICZBY KURSÓW  OKREŚLENIE KOSZTÓW SKOMUNIKOWANIA TRANSPORTEM KOLEJOWYM PORTU LOTNICZEGO Z MIASTEM  PORÓWNANIE FUNKCJONUJĄCEGO ROZKŁADU JAZDY Z ROZKŁADEM JAZDY UZYSKANYM Z MODELU 10 Spała, 6-7 maja 2014 r.

11 11 Spała, 6-7 maja 2014 r. Dziękuję za uwagę Foto: Magdalena Lubiecka-Budzanowska

12 Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja Spała, 6-7 maja 2014 r.


Pobierz ppt "Model matematyczny jakości obsługi pasażerów w układzie lotnisko - aglomeracja mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google