Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MEDIA TRENDY 2010 W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy: wydawcy i marketera. Marcin Bogłowski TVN Marcin Skowroński Onet.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MEDIA TRENDY 2010 W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy: wydawcy i marketera. Marcin Bogłowski TVN Marcin Skowroński Onet.pl."— Zapis prezentacji:

1

2 MEDIA TRENDY 2010 W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy: wydawcy i marketera. Marcin Bogłowski TVN Marcin Skowroński Onet.pl

3 Dwa światy – dwa marzenia MEDIUM / WYDAWCAREKLAMODAWCA

4 Utopia…

5 ALE RZECZYWISTOŚĆ JEST INNA…

6 Marzenia Wydawcy kontra rzeczywistość Rok Rok Źródło: monitoring telemetryczny AGB NMR w panelu ogólnopolskim, marzec Liczba kanałów TV w języku polskim

7 Marzenia Wydawcy kontra rzeczywistość Źródło: monitoring telemetryczny AGB NMR w panelu ogólnopolskim, marzec, grupa A1649 Rok Rok Liczba bloków reklamowych o widowni ponad 10% AMR

8 Marzenia Wydawcy kontra rzeczywistość Źródło: ZKDP grudzień 2009, Megapanel 12/2009 węzeł „Plotki, życie gwiazd”, 2,091 mln egzemplarzy/wydanie 8,4 mln użytkowników/miesiąc Nowe kanały dystrybucji treści, niskie bariery wejścia

9 Marzenia Reklamodawcy kontra rzeczywistość Źródło: AGB NMR, dane o kampaniach reklamowych w marcu dla W % GRP GRP Zasięg 1+ Liczba GRP potrzebna do zbudowania zasięgu 1+ aby uzyskać zasięg 85% 1+

10 Marzenia Reklamodawcy kontra rzeczywistość Źródło: monitoring telemetryczny AGB NMR w panelu ogólnopolskim, marzec Rok Rok Liczba marek aktywnych reklamowo w TV

11 30 RTG TV WIDZ = KONSUMENT Dwa problemy -> jedno wyzwanie Dwa światy – dwa problemy… 30 RTG TV VOD On-line Mobile DVDTSV MEDIUM / WYDAWCA REKLAMODAWCA Gdzie jest widz ? Gdzie jest konsument ?

12 Rozwiązanie ? Wyzwanie: skuteczne dotarcie do widza/konsumenta model dystrybucji zapewniający efektywną komunikację marketingową i gwarantujący monetyzację treści + wspólny mianownik (angażująca treść) Konsumenci wybierają najlepszy ekran by te treści skonsumować Treści audio-wizualne generują zainteresowanie i silne emocje

13 Finlandia Wyścigi F1 – wielokanałowa dystrybucja emocji towarzyszących F1 Idea Wykorzystanie „potencjału emocjonalnego” F1 do zbudowania wielokanałowej platformy dystrybucji treści zapewniającej monetyzację B-to-C WEB-TV subskrypcja Pay-TV subskrypcja Mobile subskrypcja Merchandaising B-to-B Reklama Partnerstwa produktowe Sponsoring Product placement Web TV na żywo (płatna) Materiały ekskluzywne Relacja z fotela kierowcy Relacja na żywo – Radio NOVA (model reklamowy) Web TV – emisja po wydarzeniu darmowa (model reklamowy) WWW : czat, RSS-feed, blogi, wiadomości, wyniki, tabele, zespoły,zestawienia, archiwum Relacja na żywo – MAX TV (płatna) Emisja po wydarzeniu MTV3 darmowa (model reklamowy)

14 Niemcy Angażująca treść zintegrowana z przekazem reklamowym i wielokanałowym modelem dystrybucji Historia Znany komik TV musi zdobyć prawo jazdy, aby kupić samochód i zdobyć kobietę swojego serca Po czasie jasne jest, że za cała akcja jest kampaniną reklamową jednego z modeli VW Klipy video na blogu, wplecenie postaci w rzeczywiste programy TV i inne media dała akcji dodatkowy PR Wiele kanałów komunikacji (online, tv, podcast, prasa, kino) Video blog Podcast Obecność w TV i PR Serwisy videoFilm Gazeta Strona VW Serwis dokumentalny www

15 Źródło: AGB NMR, dane łaczne dla obecności tv w okresie kampanii dla A1649 Polska Potrzeby reklamodawcy kontra wyzwanie wydawcy Jedno rozwiązanie Reklamodawca Wydawca Oglądalność Jakość/Profil Monetyzacja Świadomość Atrybuty Sprzedaż Książka Świadczenia sponsoringowe TV + on-line Obecność w zwiastunach Promocja konsumencka Obecność w sklepie i na opakowaniu Konkurs foto: Portret Kobiety VOD (sponsorowane) Program na TVN i TVN Style Zasięg TV: 4,5 mln osób Serwis www Plejada.pl Promocja konsumencka

16 Polska „You Can Dance” - wieloplatformowa dystrybucja treści zapewniająca z realizację celów reklamodawcy Emisja z obecnością sponsora: blisko 5 mln osób w 1 odcinku Świadczenia dla sponsora Materiały specjalne „YCD Extra” Odcinki po premierze w TV Konkursy sponsorów Dedykowany serwis na

17 Marcin Bogłowski Marcin Skowroński DZIĘKUJEMY


Pobierz ppt "MEDIA TRENDY 2010 W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy: wydawcy i marketera. Marcin Bogłowski TVN Marcin Skowroński Onet.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google