Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Generujemy efekty marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Generujemy efekty marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA."— Zapis prezentacji:

1 generujemy efekty marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA

2 Co to jest marketing afiliacyjny? © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Generowanie – ruchu na witrynie Klienta – Leadów (np. wypełnione formularze) – Sprzedaży (zakładanie kont, sprzedaż kredytów, produktów sklepów on-line) Kampanie z wykorzystaniem wszystkich dostępnych narzędzi [klasyczne bannery, agresywne formy graficzne, ingi, reklamy w wyszukiwarkach, także nowe formy : feedy, web sindications] Gdzie: we wszystkich dostępnych mediach internetowych [w portalach, sieciach reklamowych i witrynach samodzielnych] Reklama rozliczana za efekt !

3 Wartość rynku w Polsce © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Źródło: szacunki własne, na podstawie wyników badania AdEx Rynek reklamy afiliacyjnej w Polsce [mln pln]

4 Trendy © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Wzrost zainteresowania marketingiem rozliczanym za efekt (wpływ kryzysu finansowego) Włączanie na stałe działań marketingu afiliacyjnego do planów sprzedażowych i marketingowych [marketing mix] W 2007 i 2008 pojawiło się na polskim rynku wiele nowych podmiotów zajmujących się marketingiem afiliacyjnym (Afilo, AdLeader, Novem, itd.) Obserwujemy wzrost ilości zapytań o tę formę rozliczeń [2009 do 2008, wzrost o blisko 40%] Specjalizacja w afiliacji i marketing rozliczanym za efekt [sieci afiliacyjne i agencje ROI]. Łączenie zakupów CPM i CPA -> kluczem do sukcesu kampanii.

5 Jak działa agencja afiliacyjna? © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax agencja afiliacyjna WITRYNY Strona WWW Klienta Wypełnienie formularza Sprzedaż reklama portal Sieć reklamowa

6 6 Lejek reklamowy © Adam Dyba, AdAction, ul. Jubilerska 10, Warszawa, Odsłony reklam kliknięcia Wypełnione formularze Sprzedaż CTR CR2 CR1

7 Modele rozliczeń © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Reklamodawca płaci za liczbę wyświetlonych reklam (za 1000 odłson) CPM (cost per mille) Reklamodawca płaci za czas emisji (np,. Za tydzień, miesiąc) Flat fee (opłata ryczałtowa) Reklamodawca płaci za liczbę kliknięć w reklamę (ceny zwykle negocjowane po kampanii testowej) CPC (cost per click) Reklamodawca płaci za wygenerowanie zainteresowania (np. wypełnienie formularza kontaktowego, za rejestracje w systemie, za pobranie oferty, itp.) CPL (cost per lead) Reklamodawca płaci za wygenerowanie sprzedaży (może być to stała opłata za sprzedaż lub procent od wygenerowanej sprzedaży) CPS (cost per sale) Reklamodawca płaci za generowany ruch, a dodatkowo wynagradza afiliantów za generowanie sprzedaży lub leadów Modele mieszane

8 Zalety pay per performance Minimalizacja ryzyka Klienta [jeśli nie zadziała Klient nie zapłaci, Klient nie płaci za porażkę tylko za sukces ] Maksymalizacja konwersji [optymalizacja kampanii na każdym kroku, od reklam do landing page] Klient płaci wyłącznie za efekt Cel Klienta staje się naszym celem [angażujemy się w prowadzenie programów, namawiamy witryny do przystąpienia, mierzymy efekty na każdym etapie realizacji] Działania pay per performance stanowią znaczący element strategii marketingowej wielu podmiotów i są wykorzystywane jako część internet marketingu-mix. © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

9 Nowe formy reklamy © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Obok reklam nieinwazyjnych (billboard, banner, rectangle, itp.) stosujemy także: – Linki tekstowe – Feedy (w kreacjach graficznych) – Feedy w postaci zakładek z ofertą reklamodawcy (w przypadku sklepów internetowych, produktów które mogą być sprzedane on-line i jest ich dużo w ofercie). – Web sindications – fragment oferty sklepu na witrynie wydawcy

10 Co daje reklama typu display CPM? © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Zwiększa konwersję klików z wyszukiwarek (nawet o 50%) Pomaga budować spontaniczną świadomość marki (szczególnie droższe formy graficzne, niedostępne modelach CPA) Zwiększa ilość zapytań „brandowych” do wyszukiwarek Zwiększa ruch powracający na witrynę (o około 40%) Zwiększa konwersję mailingów (nawet od 45%) Wyższa częstotliwość kontaktów zwiększa konwersję (optymalnie 6-7 na użytkownika). Zwiększa zasięg prowadzonych działań. Źródła: Direct Track, badania własne, dane z konferencji E-commerce 2009

11 Synergia działań odsłony + wyszukiwarka © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Wzrost konwersji po kontakcie użytkownika z reklamą graficzną (jednokrotnym i większym ) Źródło: Dane z konferencji Internet 2K9 Klik z wyszukiwarki + odsłona w kampanii graficznej Klik z wyszukiwarki + 55%

12 Efektywna częstotliwość © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Zindeksowana średnia konwersja Częstotliwość Źródło: Direct Track

13 Narzędzia © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Direct Track Narzędzie do zarządzania siecią programów afiliacyjnych. Posiada funkcje dedykowane dla: reklamodawców, afiliantów (wydawców) administratora systemu (sieć afiliacyjna) Ułatwia śledzenie i rozliczanie kampanii w sieci. Posiada algorytmy AntyFRAUD, zabezpieczający sprzedawców przed próbami oszukania ich programu afiliacyjnego.

14 Narzędzia © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Megapanel Badanie uznane na rynku reklamy internetowej standardem pomiaru oglądalności witryn. Metodologia Megapanelu to połączenie idei badań typu user-centric (badanie panelowe – podobne ideą do badania telemetrycznego w telewizji) oraz badań typu site-centric, czyli monitorowania oglądalności witryn przy użyciu skryptów (GemiusTraffic). TGI - NetTrack SMG/KRC Badanie mówiące o stylach konsumpcji, o opiniach na temat produktów czy mediów, pozwalające dokładnie opisać grupę celową. Jest to badanie ciągłe, przeprowadzane metodą face-to-face na reprezentatywnej próbie ludności. Google Analytics i Gemius Traffic Oprogramowanie pomgające w analizowaniu ruchu na witrynie Klienta i pozwalające wyciągać wnioski, które przekładają się na poprawienie nawigacji, czy wyglądu serwisu internetowego Klienta.

15 Synergia CPM i CPA © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax Portale + mailingi Wyszukiwarki (Google, Netsprint) Witryny tematyczne sieci reklamowe Blogi Lubię piosenki, które kiedyś słyszałem -> wypełniam formularze, których reklamę widziałem. Większy zasięg działań Kontrola nad częstotliwością Zwiększona konwersja nawet o 40% (na całej kampanii). Lepsza kontrola budżetu i efektywniej wydane pieniądze.

16 Elementy budowy kampanii Dobór form i treści reklamowych – Co chcemy powiedzieć? – Jak chcemy być zapamiętani? Dobór miejsc emisji – Affinity index, Megapanel Modele zakupu CPM + CPA Rozłożenie kampanii w czasie (display na początek) Ciągła optymalizacja (pretesty mailingów, landing page, kreacje, dobór miejsc) © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

17 Proces optymalizacji AFILOopti © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax PROJEKTOWANIETESTOWANIEKNOW-HOW

18 Przykłady optymalizacji Landing Page © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax

19 © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax …Czytelniejszy proces …Mniej sprzedażowy komunikat …Poprawna implementacja w przeglądarkach …Wyraźniejszy button oraz zaznaczenie zgody na przetwarzanie danych

20 © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax …Zwycięzca testu był o 22,7 % lepszy od najgorszej z testowanych wersji „żółte –zamów kontakt „, Najgorsza z testowanych wersji była ……… 86,3% lepsza od wersji używanej w pierwszej odsłonie kampanii !!!! ZWYCIĘZCA

21 © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax …Zwycięzca lepszy o 18,9 %. Wiedza wprowadzona na stale w kampaniach Klienta ZWYCIĘZCA

22 …to tylko obrazek a zwycięzca lepszy o 13,7%. Wiedza została wykorzystana w drugim etapie kampanii.

23 © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax …Niewielkim kosztem uzyskaliśmy odpowiedź na ważny problem marketingowy. Zwycięzca lepszy o 16,7 % ZWYCIĘZCA

24 generujemy efekty Adam Dyba Tel / fax Dziękuję za uwagę © Afilo 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel , fax


Pobierz ppt "Generujemy efekty marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google