Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę” Prezentacja do rozdziału 3 poradnika dla nauczycieli.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę” Prezentacja do rozdziału 3 poradnika dla nauczycieli."— Zapis prezentacji:

1 AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę” Prezentacja do rozdziału 3 poradnika dla nauczycieli

2 POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Aktywność ruchowa przynosi efekty, gdy: jest systematyczna ćwiczenia wykonywane są przez określony czas i z określoną częstotliwością. Minimalna dawka aktywności ruchowej zalecana dla dzieci i młodzieży to 1 godzina dziennie dowolnego typu ruchu o zwiększonej intensywności

3 POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Jest to niezbędne minimum dla utrzymania aktualnej wydolności organizmu. Aby rozwijać wydolność organizmu, należy zwiększać czas trwania ćwiczeń.

4 POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA DataRodzaj aktywnościCzasDataRodzaj aktywnościCzas ZAŁĄCZNIK 3 Moja aktywność ruchowa 1 godzina dziennie dowolnego typu ruchu o zwiększonej aktywności * Miesiąc * to niezbędne minimum dla utrzymania swojej wydolności

5 WYDOLNOŚĆ FIZYCZNA zdolność organizmu do ciężkich lub długotrwałych wysiłków fizycznych bez szybko narastającego zmęczenia tolerancja zmęczenia zdolność do szybkiej regeneracji

6 WYDOLNOŚĆ FIZYCZNA Rozwija się średnio do 20. roku życia. Od 25. roku życia systematycznie obniża się, jeśli nie jest podtrzymywana

7 TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ Polega na wykonaniu 30 przysiadów w czasie 1 minuty (1 przysiad w 2 sekundy). Pomiaru tętna uczeń dokonuje: a/ przed próbą b/ bezpośrednio po jej zakończeniu c/ po 1,2 i 3 minutach od zakończenia testu. Wyniki pomiarów uczeń zapisuje w „Tabeli tętna”

8 TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ Tabela tętna Data tętno spoczynkowe tętno po przysiadach tętno po 1 minucie tętno po 2 minutach tętno po 3 minutach

9 TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ

10 Liczenie tętna powinno być prowadzone za każdym razem przez 15 s, a wynik mnożony przez 4. Ocena uzyskanych wyników Nauczyciel omawia sposób oceny wyniku uzyskanego przez jednego z uczniów (ochotnika). Potem pozostali uczniowie wykonują ocenę samodzielnie.

11 SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA Jest to skuteczność biologicznego działania organizmu. Zależy od: a/ czynników genetycznych b/ czynników środowiskowych c/ stylu życia.

12 TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ W naszym programie do oceny sprawności fizycznej służy INDEKS SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ K. Zuchory - ze względu na jego dostępność. Próby: szybkość, skoczność, siła ramion, gibkość, wytrzymałość, siła mięśni brzucha. Do przeprowadzania testu uczniowie powinni być dobrani w pary – jeden ćwiczy, drugi pomaga licząc lub mierząc.

13 TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ Każda próba powinna być omówiona i zademon- strowana. W próbach wymagających mierzenia czasu, robi to nauczyciel. Wyniki każdej próby uczniowie zapisują na kartach „Jak ocenić swoją sprawność fizyczną?” (załącznik nr 8) Do przeprowadzania testu uczniowie powinni być dobrani w pary – jeden ćwiczy, drugi pomaga licząc lub mierząc. Po zakończeniu prób nauczyciel omawia sposób oceny całego testu.

14 KSZTAŁTOWANIE SYLWETKI O jakości sylwetki decydują: siła i wytrzymałość mięśni stan odżywienia odpowiednia ilość ruchu i wysiłku fizycznego przyjmowanie prawidłowej pozycji przy pracy w ławce szkolnej, przy odrabianiu pracy domowej

15 KSZTAŁTOWANIE SYLWETKI

16 WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA NR WYSOKOŚĆ SIEDZISKA WYSOKOŚĆ PULPITU RÓŻNICA WYSOKOŚCI I II III IV V VI PN-ISO 5970:1994

17 WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA NR ROZMIARU STOŁU I KRZESŁA WYRÓŻNIK ROZMIARU - KOLOR WZROST UCZESTNIKÓW, MM ŚREDNI DLA ZAKRESU WZROSTU 0BIAŁY900od 821 do 980 IPOMARAŃCZOWY1050od 981 do 1120 IIFIOLETOWY1200od 1121 do 1270 IIIŻÓŁTY1350od 1271 do 1420 IVCZERWONY1500od 1421 do 1570 VZIELONY1650od 1571 do 1720 VINIEBIESKI1800powyżej 1721 PN-90/F-06009:2001

18 WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA NR WYSOKOŚĆ SIEDZISKA WYSOKOŚĆ PULPITU RÓŻNICA WYSOKOŚCI WZROST DZIECI od 821 do 980 I od 981 do 1120 II od 1121 do 1270 III od 1271 do 1420 IV od 1421 do 1570 V od 1571 do 1720 VI powyżej 1721

19 GDZIE MOŻNA UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z PROMOWANIEM AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ? msport.gov.pl Sport Powszechny Dofinansowanie zadań publicznych z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w ramach dotacji budżetowej


Pobierz ppt "AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę” Prezentacja do rozdziału 3 poradnika dla nauczycieli."

Podobne prezentacje


Reklamy Google