Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Skóra naszym przyjacielem Uczestnicy: Uczniowie ZSO nr 3 w Legnicy oraz nauczyciel geografii i biologii Jolanta Kinga Soborska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Skóra naszym przyjacielem Uczestnicy: Uczniowie ZSO nr 3 w Legnicy oraz nauczyciel geografii i biologii Jolanta Kinga Soborska."— Zapis prezentacji:

1 1 Skóra naszym przyjacielem Uczestnicy: Uczniowie ZSO nr 3 w Legnicy oraz nauczyciel geografii i biologii Jolanta Kinga Soborska

2 2 Cele projektu: 1) Uczeń umiejętnie dobierze i wykorzysta najbardziej popularne programy komputerowe do opracowania wiadomości (graficznego i medialnego) i umieszczenia ich na stronie internetowej 2) Potrafi samodzielnie zaplanować prostą pracę badawczą i za pomocą programów komputerowych przedstawić jej wyniki i wypływające wnioski. 3) Opisze budowę i funkcjonowanie skóry 4) Zna kilka popularnych chorób skóry, potrafi mądrze postępować w przypadkach oparzeń lub odmrożeń, stosuje zasady profilaktyki w życiu codziennym. 5) Zna działanie niektórych kosmetyków dla skóry, rozróżnia działanie pozytywne i negatywne 6) rozróżnia kilka podstawowych ras ludzkich na podstawie koloru i różnych cech skóry oraz potrafi wskazać na mapie rozmieszczenie ludności o podobnych cechach. Rozumie termin "rasizm"

3 3 Opis projektu: Projekt ten pozwolił na realizacje wielu pomysłów, które miały połączyć się w jedna całość i zrozumieć, dlaczego trzeba zaprzyjaźnić się z naszą skórą. Stworzyliśmy wiele materiałów medialnych i dokumentów, które są dostępne na stronie internetowej naszego projektu: Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą stroną i dalszym ciągiem tej prezentacji

4 4 Narzędzia i programy komputerowe wyszukiwarka Google (źródło informacji) program do obróbki dźwięku (wywiad z dermatologiem) program do obróbki foto ( zdjęcia) Excel (opracowanie pracy badawczej) Word (opracowania, portfolio, projekt ulotki) Power Point (prezentacje)

5 5 Organizacja pracy: I gr. ( 4 os. kl. 2 a i 1 os. kl. 3c)– praca nad rasami ludzkimiI gr. ( 4 os. kl. 2 a i 1 os. kl. 3c)– praca nad rasami ludzkimi wykonanie prezentacji PP „Rasy ludzi”wykonanie prezentacji PP „Rasy ludzi” wykonanie prezentacji PP „Rasizm”wykonanie prezentacji PP „Rasizm” II gr. (4 os. kl. 3 d i 1 os. kl.3 b)– choroby skóry i profilaktykaII gr. (4 os. kl. 3 d i 1 os. kl.3 b)– choroby skóry i profilaktyka Wykonanie prezentacji PP i materiałów do portfolio o chorobach skóryWykonanie prezentacji PP i materiałów do portfolio o chorobach skóry III gr.(4 os. kl. 2d) – kosmetyki a typy skóryIII gr.(4 os. kl. 2d) – kosmetyki a typy skóry Wykonanie prezentacji PP i materiałów do portfolio o kosmetykach i typach skóryWykonanie prezentacji PP i materiałów do portfolio o kosmetykach i typach skóry

6 6 IV gr.(2 os. Kl. I B) – budowa i funkcje skóryIV gr.(2 os. Kl. I B) – budowa i funkcje skóry Wykonanie prezentacji PP na temat budowy i funkcji skóryWykonanie prezentacji PP na temat budowy i funkcji skóry V gr. (3 os. kl. 2 a, 2 os. kl 3 d, 3 os. kl.2 d)– prace nad wywiadem z lekarzem dermatologiem i opracowanie wyników pracy badawczejV gr. (3 os. kl. 2 a, 2 os. kl 3 d, 3 os. kl.2 d)– prace nad wywiadem z lekarzem dermatologiem i opracowanie wyników pracy badawczej VI gr. (2 os. kl.3 d i 3 os. kl. 2 a)– zredagowanie audycji, wykonanie plakatów i ulotekVI gr. (2 os. kl.3 d i 3 os. kl. 2 a)– zredagowanie audycji, wykonanie plakatów i ulotek Wszystkie grupy zbierają dane do pracy badawczejWszystkie grupy zbierają dane do pracy badawczej

7 7 Rola nauczyciela : Uczestniczyłam w przeprowadzeniu czynności organizacyjnychUczestniczyłam w przeprowadzeniu czynności organizacyjnych Wybór tematuWybór tematu Podział rólPodział ról Opracowanie harmonogramuOpracowanie harmonogramu Pomagałam w ustaleniu terminu wywiaduPomagałam w ustaleniu terminu wywiadu Wspomagałam zorganizowanie rozdawania ulotek wraz z prezentacją plakatów i audycją przez radiowęzełWspomagałam zorganizowanie rozdawania ulotek wraz z prezentacją plakatów i audycją przez radiowęzeł Koordynowałam czynności przy pracy badawczejKoordynowałam czynności przy pracy badawczej Prowadziłam spotkanie podsumowujące i oceniające przebieg projektu.Prowadziłam spotkanie podsumowujące i oceniające przebieg projektu.

8 8 Działania uczniów: Zbieranie danych do pracy badawczej – liczenie piegówZbieranie danych do pracy badawczej – liczenie piegów Opracowanie wyników pomiarów do pracy badawczejOpracowanie wyników pomiarów do pracy badawczej Przeprowadzenie wywiadu z p. dermatologPrzeprowadzenie wywiadu z p. dermatolog

9 9 Działania uczniów – cd. Zbieranie informacji do prezentacji PP na wybrane tematyZbieranie informacji do prezentacji PP na wybrane tematy Planowanie strony internetowejPlanowanie strony internetowej Przygotowanie materiału na ulotkiPrzygotowanie materiału na ulotki

10 10 Rezultaty pracy uczniów: Wywiad z p. dermatologWywiad z p. dermatolog Praca badawczaPraca badawcza PlakatyPlakaty

11 11 Wszystkie materiały są dostępne na stronie internetowej: Prezentacje PPPrezentacje PP UlotkiUlotki

12 12 Prezentacja: Galeria plakatów

13 13 Rozdawanie ulotek informujących o grzybicy

14 14 Audycja przez radiowęzeł z wykorzystaniem wywiadu, który jest dostępny na stronie internetowej

15 15 Strona internetowa:

16 16 WNIOSKI Uczniowie poznali tajemnice skóry, jej budowę, funkcjonowanie a także problemy jakie mogą jej dotyczyćUczniowie poznali tajemnice skóry, jej budowę, funkcjonowanie a także problemy jakie mogą jej dotyczyć Poznali rasy ludzkie i znaczenie pojęcia „rasizm”Poznali rasy ludzkie i znaczenie pojęcia „rasizm” –"Nie wiedziałam, że jest tyle odmian ras ludzkich" Paulina T. Zapoznali się z podstawowymi zasadami kosmetyki.Zapoznali się z podstawowymi zasadami kosmetyki. –„Pani dermatolog jest super. Muszę sprawdzić w domu swoje kosmetyki, czy są odpowiednie dla mnie” Agnieszka K.

17 17 a ze świata komputerów… świetnie opanowali Worda i Power Pointświetnie opanowali Worda i Power Point –„Wreszcie mogę zrobić prezentację na inny przedmiot” Agnieszka B. całkiem dobrze Excelacałkiem dobrze Excela Google nie ma tajemnicGoogle nie ma tajemnic –„Tyle stron do przejrzenia… dam sobie radę” Dominika K. poznali wiele innych drobnych tajemnic z gąszczu technik komputerowychpoznali wiele innych drobnych tajemnic z gąszczu technik komputerowych

18 18 Ważne dla mnie… Znalazłam tematykę ważną dla uczniówZnalazłam tematykę ważną dla uczniów Zainspirowałam uczniów do własnych przedsięwzięćZainspirowałam uczniów do własnych przedsięwzięć Obudziłam w nich zapał do pracy i wywołałam radość na twarzy pomimo złych chwilObudziłam w nich zapał do pracy i wywołałam radość na twarzy pomimo złych chwil A u siebie odnalazłam wiarę w młodych ludzi i ich pasje i nowe pokłady energii, które można poświęcić na realizację nowych projektówA u siebie odnalazłam wiarę w młodych ludzi i ich pasje i nowe pokłady energii, które można poświęcić na realizację nowych projektów


Pobierz ppt "1 Skóra naszym przyjacielem Uczestnicy: Uczniowie ZSO nr 3 w Legnicy oraz nauczyciel geografii i biologii Jolanta Kinga Soborska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google