Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Agnieszka Anielska Vital Voices Poland Nowy model przywództwa kobiet Joanna Malinowska-Parzydło Personal Brand Institute 5 lekcji przywództwa od kobiet.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Agnieszka Anielska Vital Voices Poland Nowy model przywództwa kobiet Joanna Malinowska-Parzydło Personal Brand Institute 5 lekcji przywództwa od kobiet."— Zapis prezentacji:

1 Agnieszka Anielska Vital Voices Poland Nowy model przywództwa kobiet Joanna Malinowska-Parzydło Personal Brand Institute 5 lekcji przywództwa od kobiet zmieniających świat wg Vital Voices Global Partnership

2 Misja Vital Voices Vital Voices intentyfikuje niezwykłe liderki i przedsiębiorczynie na całym świecie, inwestuje w nie, pokazuje światu i przez to sprawia, że jest on lepszy. Inwestuj w kobiety. Popraw świat.

3 Celem Vital Voices jest rozwijanie i odkrywanie potencjału przywódczego kobiet poprzez ideę mentoringu Mentoring Inspirowanie StymulowaniePrzywództwo Cele Vital Voices

4 10 tys. – tyle kobiet ze 127 krajów (Azji, Afryki, Ameryki, Europy) wzięło udział w programach mentoringowych Vital Voices na całym świecie 500 tys. – tyle kobiet w lokalnych środowiskach przeszkoliły liderki programów Vital Voices na całym świecie 80 – tyle krajów realizuje obecnie programy mentoringowe Vital Voices. Ich treść i forma jest dostosowana do potrzeb liderek danym kraju. Vital Voices w liczbach

5 Mentoring to: dobrowolna, nieprzynosząca korzyści materialnej relacja między dwoma osobami; nieformalna ustrukturyzowana relacja dwustronna wymiana między mentorką a mentee relacja pozwalająca na spędzanie czasu w wartościowy sposób dzielenie się unikalnymi historiami Mentoring nie jest: podawaniem gotowych rozwiązań i rad relacją jednostronną płatną usługą dostarczoną przez trenera lub konsultanta zewnętrznego ocenianiem postępów mentee Mentoring

6 Mentoring jest uważany za najlepsze narzędzie wspierania kobiecego przywództwa i przyśpieszania rozwoju kariery Mentoring przynosi korzyści mentorce, mentee i organizacji, dla których pracują. Mentorka pomaga mentee w: budowaniu umiejętności przywódczych rozwijaniu partnerstw strategicznych rozpoznaniu dalszych kroków, które powinna podjąć w celu rozwoju zawodowego wzmocnieniu jej wiarygodności rozwoju networku i kontaktów biznesowych Mentoring

7 10 wskazówek dla mentorek: Ustal cele i plan ich realizacji Nauka musi być dwustronna Szanuj opinie innych Mów szczerze o osiągnięciach, ale bądź pozytywnie nastawiona Dostarczaj narzędzi, nie prostych rozwiązań Rozpoznaj mocne strony i słabości, znajdź sposób na ich pokonanie Działaj w innowacyjny sposób Słuchaj Poświęć czas Udostępnij swoją sieć znajomości Mentoring

8 10 wskazówek dla mentee: Rozmawiaj i ustal swoje granice na początku budowania relacji Przygotuj swój plan rozwoju i rozmawiaj z mentorką Obserwuj swój rozwój Pamiętaj - mentoring to uczenie się od siebie nawzajem Przyjmij tyle pomocy, ile możesz. Nie bój się o nią prosić. Bądź otwarta i szanuj opinie innych Angażuj się w tyle działań, w ile możesz Zadawaj pytania Komunikuj się regularnie i bądź pozytywnie nastawiona Bądź sobą Mentoring

9 O czym rozmawiają mentorki i mentee? O projektach, nad którymi w danym momencie pracują O zwiększaniu swojego wpływu O rzeczach, których są ciekawe O sposobach podejmowania decyzji O umiejętnościach przywódczych O wizji i kierunkach działania O unikaniu pomyłek w życiu zawodowym O niepisanych sposobach na sukces Mentoring

10 Model przywództwa wg Vital Voices Global Partnership BYCIE PONAD PODZIAŁAMI TRWAŁE RELACJE Z LOKALNĄ SPOŁECZNOŚCIĄ POCZUCIE MISJI I SIŁY DO DZIAŁANIA DAJ COŚ OD SIEBIE ODWAŻNE IDEE/ ODWAŻNE DZIAŁANIA

11 Modele przywództwa zmieniają się Tradycyjny model przywództwaNowy model przywództwa Zarządzający  Współpracownik, Mentor Działania nakierowane na własne  Działania nakierowane na korzyści i zdobycie uznania wzmocnienie działań innych, a tym samym na wzmocnienie całej społeczności Ekskluzywny klub o  Egalitarna zbiorowość cechująca hierarchicznej strukturze się dużą pomysłowością Odrzuca nowych kandydatów  Pozwala na zmianę, wzmacnia na wyższe stanowiska, społeczności lokalne i promuje hamuje wzrost i rozwójwzrost

12 I. POCZUCIE MISJI I SIŁA DO DZIAŁANIA  Głos wewnętrzny - kompas, który wyznacza nam drogę  Osobiste poczucie misji  Świadomość swoich potrzeb i swojej wartości

13 II. TRWAŁE RELACJE Z LOKALNĄ SPOŁECZNOŚCIĄ i KULTURĄ ORGANIZACYJNĄ  Przywództwo to relacje  Zrozumienie warunków i okoliczności, w których działasz  Empatia, ciekawość i szczerość w przywództwie  Nieustające słuchanie, uczenie się i dostosowywanie się

14 III. ODWAŻNE IDEE/ ODWAŻNE DZIAŁANIA  Stosowanie kreatywnego i innowacyjnego podejścia  Kalkulowanie ryzyka  Konfrontowanie status quo z nowymi i innowacyjnymi rozwiązaniami  Mówienie prawdy w celu wywarcia pozytywnego wpływu

15 IV. BYCIE PONAD PODZIAŁAMI  Tworzenie nietypowych i innowacyjnych partnerstw  Zachęcanie nietypowych partnerów do zaangażowania się we wspólną misję i przekonanie ich do wspólnej wizji  Zwiększanie poparcia i wzmacnianie koalicji

16 V. DAJ COŚ OD SIEBIE  Bycie mentorką i inwestowanie w przyszłe pokolenia  Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem  Pewność siebie we wzmacnianiu kompetencji nowych liderek i w czuwaniu nad ich rozwojem

17 Dziękujemy! Facebook.com/VitalVoicesChapterPoland


Pobierz ppt "Agnieszka Anielska Vital Voices Poland Nowy model przywództwa kobiet Joanna Malinowska-Parzydło Personal Brand Institute 5 lekcji przywództwa od kobiet."

Podobne prezentacje


Reklamy Google