Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego"— Zapis prezentacji:

1 Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego
Autor: Mateusz Osiński

2 Mercedes-Benz

3 Mercedes-Benz Założycielami przedsiębiorstwa Daimler-Benz przekształconego w późniejszym czasie w fabrykę byli dwaj konstruktorzy niemieccy : Benz Carl Friedrich, konstruktor, twórca samochodu, zbudował jednocylindrowy cztero-suwowy silnik iskrowy o mocy 2/3 KM i 250 obr/min. Założyciel firmy Benz & Cie (1883 r.) Daimler Gottlieb, konstruktor i przemysłowiec, konstruktor pierwszych udanych konstrukcji samochodu i motocykla. Twórca silnika z zapłonem żarowym. Założyciel przedsiębiorstwa Daimler-Motoren-Gesellschaft (1890r.). W 1926 roku przedsiębiorstwa tych dwóch wielkich konstruktorów połączyły się tworząc zakłady Daimler-Benz A.G., które po dzień dzisiejszy produkują samochody pod nazwą Mecedes-Benz. Nazwa pochodzi od imienia Mercedes Jellinek, która była córką Emila Jellinka, generalnego przedstawiciela firmy Daimler.

4 Mercedesa z 1914

5 Mercedesem 200 roadster z 1936 roku.

6 Mercedesa 320 Pullman z 1937 roku

7 BMW   W 1919 roku w wyniku połączenia dwóch fabryk samolotów powstała spółka Bayerische Flugwerke Motoren , przemianowana w rok później na Bayerische Motoren Werke AG. Siedzibą firmy było Monachium, zaś logo firmy to stylizowane śmigło.        Należy pamiętać, że nastąpiło to krótko po zakończeniu I wojny światowej. Produkcję uzbrojenia wstrzymał Traktat Wersalski, zakłady zbrojeniowe zmuszone były przestawić się na produkcję pokojową. Jednocześnie zubożała ludność poszukiwała przede wszystkim tanich środków lokomocji. Ta sytuacja spowodowała, że bardzo szybko powstawały nowe wytwórnie motocykli, zwłaszcza w okolicach Berlina (ponad 100) oraz Norymbergii (ok.40), bardzo często przekształcane z fabryk rowerów. Obserwowano tak olbrzymi rozwój produkcji motocykli, że w samych Niemczech, w 1927 roku jeździło tam ponad tych pojazdów.       

8 R 32

9 R 32  Model R 32 Był prekursor rozwiązań (rama rurowa, przeciwbieżny silnik ustawiony poprzecznie do osi pojazdu i zblokowany ze skrzynią biegów, napęd tylnego koła wałkiem z przegubami) charakterystycznych później dla tej marki. W zasadzie od samego początku firma słynie z innowacji i prekursorskich rozwiązań.

10 BMW R 37      

11 BMW R 37  W 1924 roku inż. Schleicher skonstruował motocykl, który od pierwszego modelu różnił się górnozaworowym silnikiem. Była to BMW R 37 o pojemności 500 cm3, lecz mocy zwiększonej do 11,5 kW (16 KM). W następnym roku pojawił się jednocylindrowy typ R 39 - górnozaworowy, o pojemności 250 cm3, zaś w 1926 roku powstał turystyczny model R 42, osiągający moc 8,7 kW (12 KM) z 500 cm3. Pojazdy tej marki słyną z walorów trakcyjnych i niezawodności, co decyduje o ich sukcesach w konfrontacji z innymi pojazdami.

12 DKW DKW - (Dampfkraftwagen) niemiecka wytwórnia motocykli i popularnych samochodów osobowych, założona w 1928 r. Wszystkie pojazdy z tej wytwórni były napędzane silnikami dwusuwowymi. W najmniejszych samochodach stosowano zblokowany zespół napędowy z dwucylindrowym silnikiem ustawionym poprzecznie w stosunku do osi pojazdu, napędzający koła przednie. Silniki trzycylindrowe i czterocylindrowe widlaste umieszczono wzdłuż samochodu. Przedsiębiorstwo DKW od 1932 należała do koncernu Auto Union. Istniało w Niemczech do 1966. W ostatnich latach działalności pod nazwą DKW-Audi wprowadzono na rynek samochody osobowe z silnikiem czterosuwowym.

13 DKW 1937 NZ350

14 Sokół Sokoły powstawały Państwowych Zakładach Inżynieryjnych, państwowym koncernie utworzonym 1928 roku na bazie powołanych do życia w 1918 roku Centralnych Warsztatów Samochodowych (które pierwotnie zajmowały się naprawą pojazdów mechanicznych, będących głównie na wyposażeniu armii). Pierwszy Sokół "wyfrunął" z fabryki w 1933 roku.

15 Sokół 600 RT M 211

16 Sokół 600 RT M 211 Podstawowe dane techniczne
Typ silnika: czterosuwowy , chłodzony powietrzem Układ silnika: dolnozaworowy, jednocylindrowy Pojemność skokowa: 575 Stopień sprężania: 4,6 : 1 Skrzynia biegów: 3 biegi Napęd tylnego koła: łańcuch napędowy Masa pojazdu gotowego do jazdy: 164 kg (239 z wózkiem) Zbiornik paliwa: brak danych Prędkość maksymalna: 110 km/h Moc maksymalna: 15KM przy 3900 obr/min Zużycie paliwa: 4 litry / 100 km (5,5 litra z wózkiem) Zużycie oleju: 0,1 litra / 100 km


Pobierz ppt "Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google