Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE Beata Biel. 2 ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE Specyfika publikacji rezultatów śledztwa dla różnych platform. Crowd-sharing – wykorzystywanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE Beata Biel. 2 ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE Specyfika publikacji rezultatów śledztwa dla różnych platform. Crowd-sharing – wykorzystywanie."— Zapis prezentacji:

1 1 ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE Beata Biel

2 2 ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE Specyfika publikacji rezultatów śledztwa dla różnych platform. Crowd-sharing – wykorzystywanie źródeł i możliwości Internetu dla rozpowszechniania materiałów ze śledztwa.

3 3 www wysoki stopień multimedialności, możliwość umieszczania zdjęć, filmów, wykresów, interaktywnych timeline'ów, itp. Bazy dokumentów, przepisów, raportów (np. OCCRP)

4 4 Darmowe narzędzia do infografik, np. easel.ly

5 5 multimedialny storytelling: meograph.com

6 6 darmowe narzędzia, np. do tworzenia interaktywnych timeline'ów (http://timeline.verite.co/, timeglider.com)http://timeline.verite.co/

7 7 platformy blogowe dla redakcji i indywidualnych dziennikarzy, zwłaszcza freelancerów możliwość umieszczania tekstów, wideo, foto, nagrań dźwiękowych podstawowe darmowe funkcje tak naprawdę są bogate

8 8 online portfolio - świetne rozwiązanie dla freelancerów - darmowe narzędzia i strony, np. carbonmade.com - prosty, ale atrakcyjny interface

9 9 Facebook Facebook Subscribe lub Facebook page właściwie brak ograniczenia w ilości znaków buduj timeline w oparciu o ważne zawodowo wydarzenia (np. ze śledztw, nagrody, itp)

10 10 Media społecznościowe darmowa reklama linkuj do tekstów kilka razy dziennie – sprawdź kiedy Twoi czytelnicy są najaktywniejsi nie wstydź się pochwalić jeśli masz materiały audiowizualne, wykorzystuj wchodź w interakcję z czytelnikami/widzami itd. po publikacji – daj im możliwość komentowania, odpowiadaj na ich pytania używaj prostego języka, języka sieci

11 11 telefony / tablety = mobile journalism - narzędzie dziennikarskie: możliwość nagrywania dźwięku, robienia zdjęć i wideo – często jakości emisyjnej - dzięki licznym aplikacjom, możliwość przygotowywania ostatecznego produktu (edytowanie, montowanie, przesyłanie, nadawanie live) - możliwość szybkiego dzielenia się w mediach społecznościowych - stworzenie aplikacji, która pozwoli na dzielenie się treścią

12 12 Pamiętaj w Internecie też występuje ochrona własności intelektualnej. Obowiązuje i Ciebie, i Twoich czytelników! (jeśli nie licencja Creative Commons – informuj; zapisz obowiązek powoływania się) umieszczając materiały w sieci – nie zapomnij o namiarach na siebie :)

13 13 Za 5 lat... co przetrwa: telewizja bez Twittera czy Twitter bez telewizji? dziennikarz dziś obrażony na Facebooka czy dziennikarz, który funkcjonuje na kilku platformach 2.0? redakcjom tv będzie się bardziej opłacało zatrudniać 3- osobowe teamy realizacyjne czy 1-osobowe, składające się z max. z reportera i operatora, iPhone'a + aplikacji redakcje będą wolały inwestować dziennikarstwo śledcze czy kupować gotowe projekty?


Pobierz ppt "1 ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE Beata Biel. 2 ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE Specyfika publikacji rezultatów śledztwa dla różnych platform. Crowd-sharing – wykorzystywanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google