Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sesja Informacji Zwrotnej Myers-Briggs Type Indicator and MBTI ® are registered trade marks of the Myers-Briggs Type Indicator Trust. OPP Ltd is licensed.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sesja Informacji Zwrotnej Myers-Briggs Type Indicator and MBTI ® are registered trade marks of the Myers-Briggs Type Indicator Trust. OPP Ltd is licensed."— Zapis prezentacji:

1 Sesja Informacji Zwrotnej Myers-Briggs Type Indicator and MBTI ® are registered trade marks of the Myers-Briggs Type Indicator Trust. OPP Ltd is licensed to use the trade marks in Europe. Tutaj Wstaw Swoje Logo/ Nazwę Firmy

2 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cel Instrument MBTI pomoże Tobie: Dowiedzieć się więcej na temat siebie, zrozumieć gdzie pasujesz w strukturze opisującej różnice osobowości w pozytywny i konstruktywny sposób. Docenić istotne różnice między ludźmi i zrozumieć jak różne typy mogą razem współpracować w dopełniający siebie sposób.

3 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Zastosowanie Wiedza wynikająca z poznania wskaźnika MBTI znajduje zastosowanie w: Docenieniu różnorodności Poprawie relacji zawodowych Rozwoju stylu lidera Poprawie komunikacji Rozwinięciu strategii rozwiązywania problemów Zarządzaniu zmianą Budowaniu zaufania w zespole

4 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Historia Wskaźnik powstał w oparciu o teorię osobowości szwajcarskiego psychiatry Carla Junga. Model został rozwinięty przez dwie nie psycholożki, Briggs and Myers, których wizją było udostępnienie tych idei tak szeroko jak to możliwe Jest to jeden z niewielu modeli osobowości opisujący występujące między ludźmi różnice w pozytywny i konstruktywny sposób. Nie ma lepszych czy gorszych typów, każdy typ ma swoje silne strony jak i możliwe słabsze obszary. Isabel Myers Katharine Briggs

5 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Badania Ponad 20 lat badań przed publikacją pierwszej wersji kwestionariusza MBTI. Badania i publikacje dostępne w liczbie ponad 4 000, dają silne wsparcie rzetelności i trafności kwestionariusza MBTI. Wskaźnik MBTI cały czas jest rozwijany i ulepszany. Publikowane wersje są dopasowane kulturowo. Wskaźnik jest dostępny w 12 Europejskich językach. Autorzy z bogatym i różnorodnym doświadczeniem piszą na temat wskaźnika, opublikowano setki praktycznych przystępnych publikacji oraz książek.

6 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Jaka jest Twoja Preferencja? Podpisz się. Zrób to samo DRUGĄ ręką!

7 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Koncepcja Preferencji Naturalnie Łatwo Płynnie Komfortowo Zabiera mniej energii Nienaturalnie Trudno Z wysiłkiem Dziwnie Zabiera więcej energii

8 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Podstawowe założenia teorii typów Kwestionariusz MBTI wskazuje preferencje. Preferencje nie wykluczają się nawzajem: każdy z nas korzysta z wszystkich 8. Preferencje to nie umiejętności: preferencje MBTI nie mówią o tym co potrafisz a czego nie. Nie ma lepszych czy gorszych typów, wszystkie typy mają potencjał. To osoby potrafią najlepiej ocenić swój własny typ – dlatego kwestionariusz MBTI jest wskaźnikiem - NIE TESTEM.

9 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Etyka Kwestionariusz MBTI powinien być wykorzystywany tylko w celach rozwojowych. Nie może być wykorzystywany do selekcji, ponieważ nie mówi nic na temat umiejętności czy zdolności danej osoby. Osoby powinny być poproszone o podzielenie się swoim typem MBTI tylko w sytuacji gdy czują się z tym komfortowo, każda osoba jest właścicielem swoich danych i może wybrać czy chce się nimi dzielić czy też nie.

10 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) E xtraversion XXI ntroversion (Introwersja) (Poznanie) S ensing XX i N tuition (Intuicja) (Myślenie) T hinking XXF eeling (Odczuwanie) (Osądzanie) J udging XXP erceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować energię lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój styl życia

11 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Terminologia Extraversion/To NIE umiejętności społeczne czy Introversionzaufanie SensingTo NIE wrażliwość (sensitivity) IntuitionTo nie kobieca intuicja czy przeczucia ThinkingT czują i mają emocje FeelingF myślą i są również racjonalne, tu nie chodzi o emocje. JudgingNie chodzi o osądzanie ! PerceivingNie chodzi o spostrzegawczość

12 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) E xtraversion XXI ntroversion (Introwersja) (Poznanie) S ensing XX i N tuition (Intuicja) (Myślenie) T hinking XXF eeling (Odczuwanie) (Osądzanie) J udging XXP erceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować energię lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój styl życia

13 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) E xtraversion XXI ntroversion (Introwersja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować energię lub uwagę

14 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej E xtraversion Czerpią energię z zewnętrznego otoczenia: innych osób i doświadczeń. Koncentrują energię i uwagę na zewnątrz – w kierunku akcji I ntroversion Czerpią energię ze swojego wewnętrznego środowiska: przemyśleń i refleksji. Koncentrują energię i uwagę do środka - w kierunku refleksji Osoby, które preferują:

15 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Ilustracja E I

16 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej E xtraversion vs Robić–Myśleć-Robić vs Akcja vs Przegadać sprawy vs Ekspresyjny vs Interakcja vs Szerokość zainteresowań vs I ntroversion Myśleć-Robić-Myśleć Refleksja Przemyśleć sprawy Zachowawczy Koncentracja Głębokość zainteresowań Charakterystyka

17 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Analogia EI

18 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Zastanów się… Jaki byłby Twój idealny weekend? Jak komfortowo czujesz się sam, tylko w swoim towarzystwie? Jakie jest twoje hobby?

19 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Jaka jest Twoja preferencja? Podczas gdy wszyscy korzystamy z obu trybów działania, nie preferujemy ich w jednakowy sposób. Zastanów się i zaznacz na poniższej linii jak Ty oceniasz swoją preferencję. KlarownieNie jestem pewien Umiarkowanie Klarownie EI?

20 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Słuchajcie wszyscy! Teraz zmykam do toalety, nie zajmie mi to za dużo czasu, ale natura wzywa – rozumiecie, słaby pęcherz, mój wiek i takie tam. Zaczniemy zaraz jak tylko wrócę – pewnie za 2 minuty. Gdyby tylko mógł, ogłosił by to przez megafon.

21 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej To bardzo miło ze strony tych pań, że zaprosiły nas na obiad i pozwoliły skorzystać z Jacuzzi. Myślę, że jest to niezbyt uprzejme aby przerwać im czytanie tych interesujących wierszy i poematów, by zapytać co podadzą na obiad. Myślę, że nas…

22 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) E xtraversion XXI ntroversion (Introwersja) (Poznanie) S ensing XX i N tuition (Intuicja) (Myślenie) T hinking XXF eeling (Odczuwanie) (Osądzanie) J udging XXP erceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować energię lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój styl życia

23 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Poznanie) S ensing XX i N tuition (Intuicja) Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz

24 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej S ensing Preferują informacje pochodzące z 5 zmysłów Zwracają uwagę na to co rzeczywiste Cenią praktyczne zastosowanie i N tuition Preferują informacje pochodzące ze skojarzeń Zwracają uwagę na to co może być Cenią wyobraźnię i wgląd Osoby które preferują:

25 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Ilustracje SN

26 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej S ensing vs Fakty vs Detale vs Realistyczny vs Tu i teraz vs Praktyczny vs Precyzyjny vs i N tuition Pomysły Duży obrazek Wyobrażony Przewidując przyszłość Teoretyczny Symboliczny Charakterystyka

27 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Co widzisz? Widzi wzorzecWidzi detale SN Potem wzorzecPotem detale

28 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Zastanów się… Jakiej informacji potrzebujesz zanim wyruszysz w nieznane? Jak będziesz składał meble z IKEA? Czy lubisz korzystać z metafor i analogii, czy raczej mówić i nazywać rzeczy po imieniu?

29 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Jaka jest Twoja preferencja? Podczas gdy wszyscy korzystamy z obu trybów działania, nie preferujemy ich w jednakowy sposób. Zastanów się i zaznacz na poniższej linii jak Ty oceniasz swoją preferencję. KlarownieNie jestem pewien Umiarkowanie Klarownie SN?

30 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej No nie, Mamusiu ! To nie jest zamek księżniczki, to po prostu pudło w którym przywieźli nam telewizor ! Też tak myślałem.

31 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Joe jest trochę zniechęcony, mimo gigantycznej liczby różnych skeczy i kreatywnych pomysłów, które prezentuje, nadal otrzymuje najwięcej braw za ten stary numer z ciastem kremowym.

32 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) E xtraversion XXI ntroversion (Introwersja) (Poznanie) S ensing XX i N tuition (Intuicja) (Myślenie) T hinking XXF eeling (Odczuwanie) (Osądzanie) J udging XXP erceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować energię lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój styl życia

33 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Myślenie) T hinking XXF eeling (Odczuwanie) Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji

34 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej T hinking Preferują podejmowanie decyzji w oparciu o logikę i w obiektywny sposób. Łatwo dostrzegają błędy i krytykują. Wychodzą z sytuacji aby jąbeznamiętnie przeanalizować. F eeling Preferują podejmowanie decyzji w oparciu o wartości i osobiste przekonania. Łatwo okazują uznanie i dochodzą do porozumienia. Wchodzą w sytuacje abyważyć ludzkie wartości i motywy. Osoby, które preferują:

35 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Ilustracja TF Podejmują decyzje przez wyjście z problemu – tak aby być obiektywnymi. Podejmują decyzje przez wejście w problem, aby być współ - czującymi.

36 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej T hinking vs Prowadzeni przez efektxxxxx przyczynowo skutkowy vs Analiza logiczna vs Szukają prawdy obiektywnej vs Kryteria bezosobowe vs Krytyka vs Koncentracja na zadaniu vs F eeling Prowadzeni przez osobiste wartości Rozumienie punktu widzenia innych osób Szukają harmonii Sytuacje osobiste Chwalenie Koncentracja na relacji Charakterystyka

37 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Analogy TF Poszukiwanie PrawdyPoszukiwanie Harmonii

38 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Zastanów się… Co byś zrobił/ zrobiła, gdyby twój przyjaciel został okradziony? Pomyśl o swojej ostatniej ważnej decyzji, co brałeś/aś pod uwagę: za i przeciw, czy raczej to, co czułeś/aś, że powinieneś/naś zrobić? Jak reagujesz na krytykę?

39 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Jaka jest Twoja preferencja? Podczas gdy wszyscy korzystamy z obu trybów działania, nie preferujemy ich w jednakowy sposób. Zastanów się i zaznacz na poniższej linii jak Ty oceniasz swoją preferencję. KlarownieNie jestem pewien Umiarkowanie Klarownie TF?

40 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Porady i Krytyka Pytaj o nasze zniżki w zakupie hurtowym Myślę, że konieczne będzie zasięgnięcie drugiej opinii

41 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Tak wiem, kochała Pani bardzo swojego kanarka, ale ten biedny kotek zapewne był tak bardzo głodny…

42 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) E xtraversion XXI ntroversion (Introwersja) (Poznanie) S ensing XX i N tuition (Intuicja) (Myślenie) T hinking XXF eeling (Odczuwanie) (Osądzanie) J udging XXP erceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować energię lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój styl życia

43 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Cztery Wymiary Typu (Osądzanie) J udging XXP erceiving (Obserwacja) W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój styl życia

44 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej J udging Preferują przeżyć życie w zaplanowany i zorganizowany sposób Podoba im się dochodzenie do konkluzji i bycie stanowczym Unikają stresującego pośpiechu na ostatnią chwilę. P erceiving Preferują przeżyć życie w spontaniczny i adaptujący sposób. Podoba im się utrzymywanie wszelkich opcji otwartych i bycie ciekawym. Czerpią energię z presji ostatniej chwili. Osoby które preferują:

45 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Ilustracja JP

46 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej J udging vs Zaplanowany vs Zorganizowany vs Kontrolujący vs Ustrukturyzowany vs P erceiving Spontaniczny Elastyczny Nieskrępowany Płynący z prądem Charakterystyka

47 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Anegdota JP

48 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Zastanów się… W jaki sposób robisz zakupy? Jak rezerwujesz swoje wakacje? Jeżeli jutrzejsze zajęcia byłyby odwołane, co byś zrobił/a?

49 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Jaka jest Twoja preferencja? Podczas gdy wszyscy korzystamy z obu trybów działania, nie preferujemy ich w jednakowy sposób. Zastanów się i zaznacz na poniższej linii jak Ty oceniasz swoją preferencję. KlarownieNie jestem pewien Umiarkowanie Klarownie JP?

50 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej W nawiązaniu do mojego planu, zostało mi jeszcze 7 minut i 30 sekund do mojej sesji spontaniczności, kilka notatek i będę przygotowany do tego, co powiedzieć. Ten facet chyba jest jedynym, jakiego znam, który planuje własne spontaniczne reakcje.

51 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Witam na pokładzie samolotu 236 Warszawa Londyn. Powinniśmy lądować na lotnisku Heathrow za 10 minut, ale, poczekajcie, pogoda w Barcelonie jest o wiele lepsza, Lecimy ! Paliwa powinno wystarczyć.

52 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Co mówi Kwestionariusz MBTI Teraz zobaczysz w jaki sposób odpowiedziałeś na pytania zawarte w kwestionariuszu MBTI. Wynik preferencji dla wybranych liter analogicznie podobnie opisuje klarowność wyboru preferencji: Klarownie, Umiarkowanie czy Nie jestem pewien. Jeżeli różni się to od tego jak myślałeś o sobie wcześniej, porozmawiaj z kwalifikowanym praktykiem MBTI, który może pomóc Tobie w wybraniu typu najlepszego dopasowania.

53 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Typ Najlepszego Dopasowania To jest ten typ MBTI, o którym Ty myślisz, że najlepiej Ciebie opisuje. Aby się upewnić, przeczytaj całostronicowy opis swojego typu najlepszego dopasowania w książce Wprowadzenie do Typu. Pamiętaj, to Ty znasz swój typ najlepiej! Nie martw się, nawet jeżeli nadal nie jesteś pewien – wiele osób potrzebuje dłuższej refleksji i zastanowienia zanim określi swój prawdziwy typ.

54 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Zastosowanie Poznałeś strukturę, która pozwala myśleć o osobowości w nowy sposób. Możesz zacząć zastanawiać się, jak inni postrzegają Ciebie ! Pamiętaj, nie ma lepszych czy gorszych typów. Znajomość preferencji MBTI może pomóc Ci we współpracy z innymi, zredukowaniu poziomu konfliktu, poprawieniu komunikacji, wypracowaniu strategii wpływania na innych, czy podejmowaniu lepszych decyzji. A jak Ty z niej skorzystasz?

55 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Wprowadzenie do Typu (Pakowana po10) Isabel Briggs Myers Code: MB0076 PL Dostępna w 11 Europejskich Językach

56 MBTI ® Sesja Informacji Zwrotnej Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj książkę Wprowadzenie do Typu Poproś kwalifikowanego praktyka MBTI, aby powiedział Tobie więcej na temat dynamiki typu, to pozwoli zrozumieć Ci, jak możesz reagować w sytuacjach stresowych i jak typ może rozwinąć się w trakcie Twojego życia. Jest wiele książek i aplikacji dostępnych zarówno przez OPP Ltd oraz w księgarniach.

57 Powodzenia ! Let the MBTI framework help you to make a difference! © OPP 2006 OPP Ltd, 15–17 Elsfield Hall, Elsfield Road, Oxford, OX2 8EP Cartoons by Tony Norris …I to koniec zestawu slajdów dotyczących przekazywania grupowej sesji informacji zwrotnej.


Pobierz ppt "Sesja Informacji Zwrotnej Myers-Briggs Type Indicator and MBTI ® are registered trade marks of the Myers-Briggs Type Indicator Trust. OPP Ltd is licensed."

Podobne prezentacje


Reklamy Google