Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAK ODŻYWIAĆ MÓZG mgr Aniela Kobusińska – Luty pedagog, doradca zawodowy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAK ODŻYWIAĆ MÓZG mgr Aniela Kobusińska – Luty pedagog, doradca zawodowy."— Zapis prezentacji:

1 JAK ODŻYWIAĆ MÓZG mgr Aniela Kobusińska – Luty pedagog, doradca zawodowy

2 MÓZG DO PRACY POTRZEBUJE Glukozy węglowodanów z owoców i warzyw Tlenu Pobyt na świeżym powietrzu na przerwach, przewietrzone pomieszczenia, krótki spacer po przyjściu ze szkoły

3 Praca mózgu w dużej mierze zależy od tego co jadłeś na śniadanie

4 Funkcjonowanie mózgu wspieramy również przez jedzenie białka na śniadanie. znajdziemy je w chudym mięsie, jajkach, orzechach. * Najlepsze pożywienie dostarczymy mózgowi spożywając: świeże warzywa, owoce białko

5 nasz mózg składa się w 60% z tłuszczu omega-3 dobrze jest zapewniać go organizmowi każdego dnia. * tłuszcz omega – 3 zawarty jest: np. w sardynkach, łososiu, śledziach, siemieniu lnianym i orzechach włoskich, tranie.

6 Mózg potrzebuje białka proteiny zawarte w jajkach, jogurtach, rybach, drobiu czy wieprzowinie zawierają aminokwas: tyrozynę. który uczestniczy w wytworzeniu kolejnych dwóch bardzo pożytecznych neuroprzekaźników: norefryny i dopaminy. Oba te związki sprzyjają skupieniu uwagi i poprawie pamięci.

7 Mózg potrzebuje Witam i minerałów – które: wytwarzają związki chemiczne odpowiedzialne za dobry nastrój, osłabiają stany zapalne, pomagają oczyścić organizm z toksyn, wytwarzają energię, jedz dużo błonnika oraz dań przygotowywanych w domu zamiast gotowców ćwicz fizycznie, żeby usunąć z organizmu toksyny.

8 Mózg potrzebuje snu Unikaj substancji zaburzających sen jak kofeina, lekarstwa na przeziębienie, alkohol i cukier. Ustal sobie rytm i chodź spać przed 23.00, starając się spać przez 8 godzin. Warto przed pójściem spać wynotować sobie problemy, czy zadania, żeby nie myśleć o nich przy zasypianiu. Gorąca kąpiel również jest świetnym sposobem na relaks, ułatwiającym zasypianie.

9 umiejętność wyciszenia się. Powrót do zdrowia odnowa i regeneracja naszego organizmu ma miejsce w stanie relaksu. Co zrobić? Spróbuj wziąć 5 wdechów do brzucha i 5 wydechów za każdym razem licząc do pięciu, Rób to 5 razy dziennie.

10 ruch odświeża połączenia w mózgu, poprawia zdolność uczenia się, pamięć, koncentrację i skupienie. Jest też najlepszym środkiem antydepresyjnym i przeciwlękowym dostępnym na rynku. Rada: spaceruj żwawym krokiem 30 minut dziennie, a wkrótce poczujesz się lepiej.

11 Pamiętaj, że: Kolorowe napoje z bąbelkami są smaczne (sztuczne aromaty i słodziki), ale nie mają wartości odżywczej, a czasami wręcz szkodzą. Kwas ortofosforowy w napojach typu cola zaburza gospodarkę wapniową (gorsza mineralizacja kości i zębów, zwłaszcza u dzieci i młodzieży) oraz przyswajanie Mg i Fe - osteoporoza.

12 Środki konserwujące np. o becność benzoesanu sodu, przedłuża trwałość napoju, w nadmiarze szkodzi zdrowiu. w obecności witaminy C w napoju - benzoesan sodu może przekształcić się w rakotwórczy benzen.

13 Duża zawartość cukru utrudnia wchłanianie się płynów z przewodu pokarmowego do komórek organizmu, zaburza pracę mózgu sprzyja otyłości i próchnicy zębów.

14 optymalnym sposobem uzupełniania wody, którą nasze ciało nieustannie traci, jest spożywanie czystej, nisko zmineralizowanej wody o współczynniku pH, zbliżonym do naturalnego poziomu dla człowieka.

15 W ciągu roku Przeciętny Polak wypija wody mineralnej w ilości ok. 30 litrów. Belg pije jej czterokrotnie więcej (120 litrów) Francuz pije jej trzykrotnie więcej(90 litrów) Nasuwa się więc pytanie, ile powinniśmy pić wody? Niestety zdania są podzielone. Uważa się, że minimum dzienne wynosi 1,5 litra.

16 Pamiętaj… Gdy zadbasz o swój mózg odmienisz swoje życie


Pobierz ppt "JAK ODŻYWIAĆ MÓZG mgr Aniela Kobusińska – Luty pedagog, doradca zawodowy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google