Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Teoretyczne podstawy treningu fitness Część II. 1. Monitorowanie zajęć 2. Kroki podstawowe i zaawansowane w aerobiku 3. Warm-up – rozgrzewka i jej znaczenie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Teoretyczne podstawy treningu fitness Część II. 1. Monitorowanie zajęć 2. Kroki podstawowe i zaawansowane w aerobiku 3. Warm-up – rozgrzewka i jej znaczenie."— Zapis prezentacji:

1 Teoretyczne podstawy treningu fitness Część II

2 1. Monitorowanie zajęć 2. Kroki podstawowe i zaawansowane w aerobiku 3. Warm-up – rozgrzewka i jej znaczenie 4. Choreografia w zajęciach fitness 5. Budowa i metodyka nauczania choreografii

3 Inaczej ujmując jest to informowanie ćwiczących o tym, jakie następne ćwiczenie mają wykonać, kiedy zmienić krok oraz w jakim kierunku. Monitorowanie jest jedną z najważniejszych umiejętności instruktora, gdyż decyduje o zachowanie prawidłowej intensywności zajęć. Informowanie grupy o każdej zmianie kroku lub ćwiczenia powinno być wykonane w sposób prosty, krótki i przed wszystkim zrozumiały dla uczestników. Monitorowanie zajęć

4 Wyróżniamy dwa sposoby monitorowania ćwiczeń: Werbalne Wszystkie kroki mają swoje nazwy i wypowiedziane w odpowiednim czasie ułatwiają pracę z grupą. Optymalnym momentem na wypowiedzenie informacji o zmianie jest moment wybicie 7 bitu. Pozostaje jeszcze 8 bit, który upływa na moment przyjęcia i przetworzenia uzyskanej informacji przez grupę. Niewerbalne Są to wszystkie pozostałe techniki którymi posługuje się instruktor w celu lepszego przekazania informacji grupie. Najczęściej są to różne gesty wykonane rękoma np. odliczanie palców na dłoni itp. Taki sposób komunikowania się z grupą nosi nazwę cueingu

5 Kroki podstawowe Setp touch (2 bity) Setp out (2) Double step (4) Heel back (2) Knee up (2) V-step (4) Grape wine (4) Kroki zaawansowane Over (4) Chasse (2) Cha cha (2) Lounge (2) Mambo (2) Pivot (4) Kroki w aerobiku

6 Warm up – rozgrzewki i jej znaczenie Rozgrzewka stanowi jeden z aspektów przygotowujących organizm do wysiłku fizycznego. W zajęciach fitness, przyjmuję formę połączenia prostych kroków bazowych oraz różnych ruchów ramion, które powinny uwzględniać wszystkie główne partie mięśniowe obręczy barkowej. Czas trwania rozgrzewki to 8-15 minut. Podczas trwania pierwszych 3 min rozgrzewki nie należy unosić ramion powyżej wysokości barków. Główne zadanie rozgrzewki to: Zwiększenie ciepłoty ciała Lepsze ukrwienie organizmu Zwiększenie pobudliwości układu nerwowego Przyspieszenie reakcji energetycznych

7 Choreografia rozwinęła się na bazie tańca. Tworzenie układu, opracowanie metodyki wymaga wiele wysiłku zarówno od instruktora jak i od uczestników zajęć – wysiłek intelektualny czy zapamiętywanie kompozycji ruchowej. Celem instruktora jednak jest tak uczyć, aby uczący nawet nie spostrzegli się jak skomplikowanych kroków byli w stanie się nauczyć. Choreografia w zajęciach fitness

8 Korzyści stosowania choreografii na zajęciach: Zwiększa atrakcyjność zajęć. Odwraca uwagę od bezlitośnie pojawiającego się zmęczenia, przez co łatwiej adaptuje się organizm do wysiłku. Formuła tańca pozwala na kreatywność i wyzwolenie w sobie ekspresji ruchu. Polepsza zdolności koordynacyjne organizmu, rytmizację oraz orientację przestrzenną. Wzbogaca zajęcia o walory estetyczne i artystyczne

9 Choreografia powinna tworzyć zamkniętą całość, czyli powinna składać się z sekwencji kroków mieszczących się w blokach muzycznych a początkiem i końcem. Ważne aby początek układu zaczynał się zawsze w pierwszej frazie. Obowiązuje zasada przystępności i systematyczności nauczania, wg których należy stopniowo przechodzić od łatwych do trudnych elementów, od znanych do nieznanych, od prostych do złożonych. Uczymy najpierw korku następnie dodajemy pracę ramion, a na samym końcu zmieniamy kierunek. Rozpoczynamy nauczanie od prostych kroków, stopniowo je utrudniając tworząc docelową kombinację etapami. Całą choreografię uczymy blokami, każdy blok powinien zawierać 32 bity, natomiast końcowa liczba bloków uzależniona jest od stopnie zaawansowanie grupy, dla początkujących nie powinna być większa niż 4. Metodyka nauczania choreografii

10 Autor: Mateusz Niedźwiedź Gimnazjum nr.1 w Luboniu ul. Armii Poznań Luboń Telefon : (61) Fax : (61)

11 Nauczanie choreografii Krok A marsz w miejscu Krok A+B marsz w miejscu + mambo Krok A+B+C marsz + mambo + V-step Krok A+B+C+D marsz + mambo + V-step + heel back A - marsz w miejscu B - mambo C - V-step D - Heel back


Pobierz ppt "Teoretyczne podstawy treningu fitness Część II. 1. Monitorowanie zajęć 2. Kroki podstawowe i zaawansowane w aerobiku 3. Warm-up – rozgrzewka i jej znaczenie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google