Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy"— Zapis prezentacji:

1 Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy

2 Urząd Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy
Burmistrz Dzielnicy: Wojciech Bartelski Siedziba Urzędu: ul. Nowogrodzka 43 tel strona www:

3 To tutaj wszystko się zaczęło ...
Zbudowany pod koniec XIX wieku dwupiętrowy cyrkuł, w stylu „zmodernizowanego renesansu”, był początkowo siedzibą żandarmerii i policji rosyjskiej. Dziedziniec budynku, tworzący obecnie główny hol, służył w owym czasie jako spacerniak dla więźniów. Po wyjściu Rosjan z Warszawy w 1915 roku obiekt zajęła pierwsza komenda wojsk polskich. W okresie międzywojennym gmach gościł wiele urzędów. Był siedzibą Ministerstwa Aprowizacji, następnie służył Komendzie Straży Granicznej podległej Ministerstwu Skarbu. Najdłużej zajmowała go Najwyższa Izba Kontroli Państwa. Po wojnie, po odbudowie spalonego budynku mieściły się w nim m. in. Dzielnicowy Urząd Stanu Cywilnego i Zarząd Służby Zdrowia. Od lat sześćdziesiątych jest siedzibą władz dzielnicy Warszawa Śródmieście, pełniąc funkcję ratusza Śródmieścia. W 1994 r. utworzono Biuro Obsługi Mieszkańców, na którym wzorowały się inne miasta takie jak Gdańsk czy Gliwice.

4 Siedziba główna Urzędu
Dziś przyjmujemy mieszkańców w dwóch lokalizacjach: ul. Mariańska 5 Siedziba główna Urzędu ul. Nowogrodzka 43

5 Co załatwisz na ul. Nowogrodzkiej?
- zarejestrujesz firmę i uzyskasz zezwolenia związane z działalnością gospodarczą, - załatwisz sprawy lokalowe, - a także sprawy z zakresu architektury, urbanistyki i geodezji, - zapłacisz podatek, - uzyskasz informacje z zakresu ochrony środowiska, kultury i oświaty, - wyrobisz dowód osobisty i zameldujesz się.

6 A co załatwisz w siedzibie na ulicy Mariańskiej 5?
Tutaj zapraszamy ze sprawami związanymi z rejestracją pojazdów i wydawaniem uprawnień.

7 i dokumentach do załatwienia spraw urzędowych.
Jak szybko i łatwo załatwić u nas sprawy? Po wejściu kieruj się do informacji… Mając na względzie sprawność obsługi mieszkańców w obydwu lokalizacjach funkcjonują punkty informacyjne, w których pracownicy WOM informują o koniecznych czynnościach i dokumentach do załatwienia spraw urzędowych.

8 Potem pobierz numerek z automatu
Żeby nie stać w kolejce przed wizytą w Urzędzie można sprawdzić „stan” kolejki na naszej stronie internetowej

9 Jasny i czytelny sposób oznakowania dwóch lokalizacji ułatwia
odnalezienie właściwego stanowiska.

10 Udogodnienia dla mieszkańców
Stanowiska dla samochodów osób niepełnosprawnych Podjazd dla wózków Stojaki dla rowerów Poręcze przy schodach Rozsuwane drzwi wejściowe

11 Dostosowujemy Urząd do potrzeb wszystkich mieszkańców
Tłumacze języka migowego czekają w dwóch lokalizacjach Jeśli zajdzie potrzeba udzielimy Ci pierwszej pomocy i zaopiekujemy się Tobą do czasu przybycia ratowników medycznych. Mamy przeszkoloną drużynę pomocy przedmedycznej.

12 Niewidomi mogą na teren Urzędu wejść
wraz ze swoimi psami przewodnikami. Posiadamy specjalnie przystosowane windy dla osób niepełnosprawnych

13 Jesteśmy urzędem przystosowanym dla rodziców z małymi dziećmi.
Mamo, jeśli nie masz z kim zostawić swojej pociechy zabierz ją ze sobą! Kącik dla dzieci Przewijak

14 Dla Państwa wygody utworzyliśmy stanowiska obsługujące
mieszkańców w zakresie wydawania abonamentów w strefie płatnego parkowania W skarbomacie czynnym całą dobę można złożyć deklaracje podatkowe

15 U nas się nie nudzisz…. Oczekując na załatwienie sprawy możesz zapoznać się z ofertą kulturalną dzielnicy. Na dole czeka przepyszna domowa kuchnia. Nawet tutaj dzięki wyświetlaczom nie przegapisz swojej kolejki.

16 Szybko i rzeczowo sprawy załatwia przygotowana i kompetentna kadra,
stale podnosząca kwalifikacje.

17 Bo u nas wszyscy interesanci obsługiwani są z jednakową uprzejmością …

18 … nawet ci korzystający z nietypowych środków transportu

19 A prawidłowemu funkcjonowaniu Urzędu nieustannie przygląda się
z uwagą Burmistrz Wojciech Bartelski :)

20 Wszyscy jesteśmy do Państwa dyspozycji!
Zapraszamy w poniedziałki w godz. 8:00 – 16:00 (Wydział Obsługi Mieszkańców i Delegatura BAiSO 8:00-18:00) od wtorku do piątku w godz. 8:00 – 16:00 tel , poczta.srodmiescie.warszawa.pl Wszyscy jesteśmy do Państwa dyspozycji!


Pobierz ppt "Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy"

Podobne prezentacje


Reklamy Google