Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu. Diagnoza sprawności fizycznej, rozwoju fizycznego i aktywności fizycznej to obowiązek każdego nauczyciela wychowania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu. Diagnoza sprawności fizycznej, rozwoju fizycznego i aktywności fizycznej to obowiązek każdego nauczyciela wychowania."— Zapis prezentacji:

1 Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu

2 Diagnoza sprawności fizycznej, rozwoju fizycznego i aktywności fizycznej to obowiązek każdego nauczyciela wychowania fizycznego i nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej wynikający z nowej podstawy programowej wychowania fizycznego (2009 r.)

3 Samoocena jest podstawą poczucia własnej wartości. Natomiast wzmacnianie poczucia własnej wartości generuje z kolei potrzebę osiągnięć Prof. Stanisław Strzyżewski

4 Filar I – MOGĘ (ludzka morfologia – budowa wewnętrzna i zewnętrzna organizmu, fizjologia – funkcjonowanie organizmu Filar II – UMIEM (zasób naszych umiejętności i doświadczeń ruchowych) Filar III – CHCĘ (nasze motywacje, siła woli czy wytrwałość)

5 Po pierwsze – sprawność fizyczna jest jednym z pozytywnych mierników zdrowia dzieci i młodzieży Po drugie – uczniowie poznają aktualny stan własnego rozwoju fizycznego (jacy są i jak się zmieniają) Po trzecie – zaspokajamy ich naturalne potrzeby udowodnienia sobie samym i otoczeniu, że są silniejsi, szybsi, wytrzymalsi Po czwarte – może zmienią w sposób istotny swoją postawę do aktywności fizycznej w ogóle, a przede wszystkim w trakcie lekcji wf

6 Czynności pedagogiczne nauczyciela: przygotowanie pomocy dydaktycznych (taśmy, stopery, drążki, kalkulatory, ławeczki, materace, opisy testów itp. w trakcie pomiaru: informowanie, kontrolowanie, korygowanie, wyjaśnianie, wsparcie przy interpretacji wyników Czynności pedagogiczne uczniów: zapoznanie się ze sposobem wykonania testu samodzielne wykonanie danej próby sprawnościowej samoocena na podstawie porównania własnych wyników z normami danego testu czy próby

7 Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej Zmodyfikowana Próba Harwardzka (Test Montoya) Próba Ruffiera

8 Indywidualna karta badań sprawności fizycznej wg prób Indeksu Sprawności Fizycznej Krzysztofa Zuchory Imię i nazwisko Rok szkolny Płeć: M/K………… Klasa:……………………………… Semestr Rodzaj próby IIIIIIIVVVI Poziom wykonania (ocena) Szybkość Skoczność Siła ramion Gibkość Wytrzymałość Siła m. brzucha Ogólna ocena

9 Wyniki badań sprawności fizycznej klasy wg wybranych prób Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej (MTSF) Klasa …………………………. Rok szkolny…………………. Płeć: M/K…………………… Lp. Imię i nazwisko Bieg na 50 m Skok w dal z miejsca Bieg na 600/800/1000 m semestr IIIIIIIVVVIIIIIIIIVVVIIIIIIIIVVVI

10 Lp. Imię i nazwisko Zwis na ugiętych rękach/uginanie rąk w zwisie Bieg 4 x 10 mSiady z leżenia semestr IIIIIIIVVVIIIIIIIIVVVIIIIIIIIVVVI

11 Wskaźnik wydolnościOcena wydolności Powyżej 60Bardzo wysoka 50,1-60wysoka 40,1-50średnia 30,1-40niska Poniżej 30upośledzona

12 Imię i nazwisko:…………………………………………………………, klasa……………… Data badania sprawności i wydolności fizycznej…………………………………. TEST MONTOYA P – TĘTNO PO UPŁYWIE 1 MIN WYPOCZYNKU………………………….. WSKAŹNIK WYDOLNOŚCI…………………………………………………… OCENA WYDOLNOŚCI………………………………………………………..

13

14 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu. Diagnoza sprawności fizycznej, rozwoju fizycznego i aktywności fizycznej to obowiązek każdego nauczyciela wychowania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google