Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SAP PL 2003,, Dariusz Samól 1. Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SAP PL 2003,, Dariusz Samól 1. Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o."— Zapis prezentacji:

1 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 1

2 Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o.

3 Zarządzanie procesem wdrożenia systemu informacyjnego w organizacji w czasie jej restrukturyzacji

4 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 4 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

5 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 5 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

6 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 6 Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Misja Praktyka System wartości Procedury O T O C Z E N I E Zasoby materialne Zasoby organizacji (firmy)

7 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 7 Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Misja Praktyka System wartości Procedury O T O C Z E N I E Zasoby materialne Warunek istnienia organizacji (firmy)

8 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 8 Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Misja Praktyka System wartości Procedury O T O C Z E N I E Zasoby materialne

9 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 9 Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Misja Praktyka System wartości Procedury ? Zasoby materialne O T O C Z E N I E Relacje Zastosowania (System Informacyjny)

10 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 10 Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Misja Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne O T O C Z E N I E Jaką rolę powinna spełnić Technologia Informacji?

11 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 11 Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja O T O C Z E N I E

12 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 12 Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E Wejście Wyjście Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Procesy podstawowe, jako zbiór wzajemnie powiązanych zadań i działań

13 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 13 System wartości Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E Wejście Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Procesy podstawowe, jako zbiór wzajemnie powiązanych zadań i działań Produkt

14 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 14 System wartości Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E ? A

15 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 15 Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E Procesy gospodarcze

16 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 16 Poszukujemy skutecznych metod zastosowań Technologii Informacji w biznesie

17 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 17 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

18 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 18 System wartości Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E Wejście Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Procesy podstawowe, jako zbiór wzajemnie powiązanych zadań i działań Produkt

19 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 19 Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Zasoby ludzkie Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka Procedury Zasoby materialne O T O C Z E N I E Reorganizacja zasobów

20 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 20 Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Zasoby ludzkie Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka Procedury Zasoby materialne O T O C Z E N I E Infrastruktura informacyjna Reorganizacja Procesów (Business Process Reengineering) Praktyka Procedury Zasoby materialne

21 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 21 System wartości Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Produkt Misja Reformowanie strategii organizacji (Business Reengineering)

22 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 22 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

23 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 23 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE

24 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 24 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE

25 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 25 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE

26 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 26 Przykłady restrukturyzacji: KGHM Polska Miedź S.A.

27 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 27 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku Źródło: Marek Bestrzyński, Dyrektor Departamentu Projektów Finansowych, KGHM Polska Miedź S.A.Biuro Zarządu

28 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 28 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku Źródło: Marek Bestrzyński, Dyrektor Departamentu Projektów Finansowych, KGHM Polska Miedź S.A.Biuro Zarządu

29 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 29 Przykłady restrukturyzacji: Podsumowanie

30 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 30 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003.

31 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 31 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku Dyskusja panelowa

32 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 32 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003.

33 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 33 Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003.

34 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 34 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

35 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 35 Czym jest przedsięwzięcie wdrożeniowe ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne O T O C Z E N I E

36 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 36 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

37 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 37 Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne O T O C Z E N I E

38 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 38 Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne START O T O C Z E N I E

39 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 39 Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne START

40 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 40 Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne START

41 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 41 Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne START

42 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 42 Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne START

43 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 43 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

44 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 44 Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne O T O C Z E N I E Technologia Informacji

45 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 45 Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Podejście z dołu w górę Czy system informacyjny spełnia potrzeby użytkowników i wymagania formalne? (Audyt) O T O C Z E N I E Technologia Informacji

46 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 46 Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Podejście z góry w dół Jakiego systemu informacyjnego potrzebujemy, by efektywnie wspomagać strategię organizacji? (Analiza potrzeb biznesu) Wymagania strategiczne Misja O T O C Z E N I E Technologia Informacji

47 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 47 Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Wymagania użytkowników Wymagania formalne Wymagania strategiczne Czy misja organizacji i procesy podlegają zmianom? O T O C Z E N I E Technologia Informacji

48 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 48 Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Procesy gospodarcze Misja Konfiguracja Systemu Informatycz- nego O T O C Z E N I E Technologia Informacji Misja Podejście kreatywne z wewnątrz na zewnątrz Jak system informacyjny w sposób innowacyjny zapewni organizacji przewagę konkurencyjną? (Innowacyjne zastosowanie Technologii Informacji)

49 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 49 System wartości Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E Wejście Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Procesy podstawowe, jako zbiór wzajemnie powiązanych zadań i działań Produkt

50 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 50 Multimetoda formułowania strategii organizacji, Systemu Informacyjnego i Technologii Informacji Misja (Strategia Organizacji) Technologia Informacji (możliwości) AnalitycznaRozwojowaKreatywna Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Podejście kreatywne z wewnątrz na zewnątrz Jak system informacyjny w sposób innowacyjny zapewni organizacji przewagę konkurencyjną? (Innowacyjne zastosowanie Technologii Informacji) Podejście z góry w dół Jakiego systemu informacyjnego potrzebujemy, by efektywnie wspomagać strategię organizacji? (Analiza potrzeb biznesu) Podejście z dołu w górę Czy system informacyjny spełnia potrzeby użytkowników i wymagania formalne? (Audyt) PLAN STRATEGICZNY APLIKACJI Źródło: Opracowanie własne na podstawie:Bernard F.Kubiak, Strategia Informatyzacji Współczesnej Organizacji, Teoria i Praktyka, wyd.UG WZ 2003

51 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 51 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

52 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 52 Ścieżka z wewnątrz na zewnątrz

53 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 53 Zarządzanie dokumentami elektronicznymi Zarządzanie podstawowymi danymi firmy Obsługa podstawowych funkcji informacyjnych firmy Obsługa podstawowych procesów firmy Zarządzanie informacją Zarządzanie wiedzą Integracja procesów biznesowych firmy Wielokanałowy dostęp pracowników do zasobów informacyjnych Bezpośrednia współpraca pracowników w przestrzeni informacyjnej Spersonalizowane zarządzanie informacją – portal W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji?

54 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 54 Zarządzanie dokumentami elektronicznymi Zarządzanie podstawowymi danymi firmy Obsługa podstawowych funkcji informacyjnych firmy Obsługa podstawowych procesów firmy Zarządzanie informacją Zarządzanie wiedzą Integracja procesów biznesowych firmy Wielokanałowy dostęp pracowników do zasobów informacyjnych Bezpośrednia współpraca pracowników w przestrzeni informacyjnej Spersonalizowane zarządzanie informacją – portal W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Integracja Informacji

55 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 55 Zarządzanie dokumentami elektronicznymi Zarządzanie podstawowymi danymi firmy Obsługa podstawowych funkcji informacyjnych firmy Obsługa podstawowych procesów firmy Zarządzanie informacją Zarządzanie wiedzą Integracja procesów biznesowych firmy Wielokanałowy dostęp pracowników do zasobów informacyjnych Bezpośrednia współpraca pracowników w przestrzeni informacyjnej Spersonalizowane zarządzanie informacją – portal W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Integracja procesów gospodarczych

56 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 56 Zarządzanie dokumentami elektronicznymi Zarządzanie podstawowymi danymi firmy Obsługa podstawowych funkcji informacyjnych firmy Obsługa podstawowych procesów firmy Zarządzanie informacją Zarządzanie wiedzą Integracja procesów biznesowych firmy Wielokanałowy dostęp pracowników do zasobów informacyjnych Bezpośrednia współpraca pracowników w przestrzeni informacyjnej Spersonalizowane zarządzanie informacją – portal W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Integracja ludzi

57 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 57 W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Technologia Informacji

58 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 58 Zaawansowana Technologia Informacji tworzy warunki do integracji informacji, procesów gospodarczych i ludzi. Zaawansowana Technologia Informacji jest podstawą infrastruktury nowoczesnej firmy działającej w gospodarce opartej na wiedzy - niezależnie od jej wielkości.

59 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 59 mySAP Business Suite mySAP PLM mySAP SCM mySAP SRM mySAP ERP (mySAP FIN + mySAP HR) mySAP CRM Technologia Informacji

60 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 60 mySAP Business Suite mySAP PLM mySAP SCM mySAP SRM mySAP ERP (mySAP FIN + mySAP HR) mySAP CRM Informacyjne wspomaganie procesów gospodarczych, oparte na zastosowaniu zaawansowanej Technologii Informacji. INNOWACYJNOŚĆ ZDOLNOŚĆ DO ADAPTACJI

61 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 61 mySAP Business Suite mySAP PLM mySAP SCM mySAP SRM mySAP ERP (mySAP FIN + mySAP HR) mySAP CRM

62 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 62 mySAP Business Suite

63 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 63 mySAP Business Suite Sprzedaż i Serwis Logistyka Zarządzanie Dokumentacją Zakupy Finanse Kadry Zapasy

64 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 64 Propozycja SAP i Partnerów – WSZYSTKO W JEDNYM

65 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 65 Propozycja SAP i Partnerów – WSZYSTKO W JEDNYM Branża spożywcza Budownictwo Dobra konsumpcyjne - trwałe Media Handel

66 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 66 Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

67 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 67 Podsumowanie Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Praktyka System wartości Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E Procesy gospodarcze Technologia Informacji Technologia Informacji wspomaga procesy gospodarcze – po to, by w sposób innowacyjny tworzyć wartość dla klienta.

68 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 68 Przykład: łańcuch wartości Łańcuch wartości Element #1 Łańcuch wartości Element #2 Łańcuch wartości Element #3 Łańcuch wartości Element #4 Łańcuch wartości Element #5 Łańcuch wartości Element #6 Łańcuch wartości Element #7 Łańcuch wartości Element #8 Łańcuch wartości obrazuje kluczowe czynności dodające wartość dla klienta i wykonywane przez firmę podczas wytwarzania towarów i usług (produktów). Każdy element łańcucha wartości powinien dodać swoją porcję wartości do finalnego produktu. Wartość tworzona przez firmę jest mierzona kwotą, jaką kupujący skłonni są zapłacić za oferowany produkt.

69 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 69 Przykład: łańcuch wartości w branży dóbr konsumpcyjnych Możliwość: optymalizacja całego łańcucha wartości lub sieci wartości Analiza rynkuPlanowanie Nabywanie i wytwarzanie Dostarczanie Działania marketingowe Sprzedaż Dostawca usług Dostawca surowców, opakowań Firma wytwarzająca dobra konsumpcyjne Dystrybutor Konsument Hurtownik Detalista Siły rynkowe Trendy rynkowe

70 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 70 System wartości Organizacja ze zdolnością do adaptacji Zasoby ludzkie Cele i zadania Struktura formalna Sieć kompute- rowa Praktyka Procedury Zasoby materialne Misja O T O C Z E N I E Produkt Misja Nieustanna ewolucja Ciągłe usprawnianie Kreatywne zastosowanie Innowacyjność

71 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 71 Podsumowanie W latach dziewięćdziesiątych nasi Klienci prowadzili przedsięwzięcia wdrożeniowe w ramach istniejących organizacji – wprowadzając do nich elementarne struktury nowoczesnej Technologii Informacji. Niedługo potem nastąpił czas restrukturyzacji obejmującej wszystkie poziomy (strategia, procesy, zasoby). Równolegle prowadzono prace wdrożeniowe. Oba przedsięwzięcia zaczęły przebiegać w sposób sprzężony. Teraz nadchodzi era organizacji ze zdolnością do adaptacji. Istotną rolę odgrywają w nich innowacje procesów, produktów i strategii wspomagane możliwościami Technologii Informacji.

72 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 72 Konferencja dotycząca innowacyjnych zastosowań Technologii Informacji

73 SAP PL 2003,, Dariusz Samól 73

74 Zarządzanie procesem wdrożenia systemu informacyjnego w organizacji w czasie jej restrukturyzacji Dziękuję za uwagę

75 Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o.


Pobierz ppt "SAP PL 2003,, Dariusz Samól 1. Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o."

Podobne prezentacje


Reklamy Google