Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Katarzyna Skop i Joanna Ciciora Kl 1e. Odżywianie Najważniejsze w odżywianiu jest zachowanie umiaru. Nie możemy dopuścić się do anoreksji czy do nadwagi.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Katarzyna Skop i Joanna Ciciora Kl 1e. Odżywianie Najważniejsze w odżywianiu jest zachowanie umiaru. Nie możemy dopuścić się do anoreksji czy do nadwagi."— Zapis prezentacji:

1 Katarzyna Skop i Joanna Ciciora Kl 1e

2 Odżywianie Najważniejsze w odżywianiu jest zachowanie umiaru. Nie możemy dopuścić się do anoreksji czy do nadwagi. Wiele osób cierpi na zaburzenia odżywiania. Należy leczyć te przypadłości i z nimi walczyć.

3 Nadwaga Nadwaga i otyłość to schorzenia, w których w organizmie gromadzi się nadmierna ilość tkanki tłuszczowej. Te schorzenia stanowią czynnik ryzyka zwiększający prawdopodobieństwo wystąpienia różnych chorób oraz zaburzeń fizycznych i psychicznych. Głównymi przyczynami otyłości jest nadmierne spożywanie słodyczy i fast foodów. W naszym kraju według sondażu 46% Polaków cierpi na tę straszną dolegliwość.

4 Walka z otyłością Każda dieta powinna być zaplanowana i przestrzegana. Potrzebny jest umiar, a także koncentracja. Należy pić dużo wody. Mieć silną wolę. Nie jeść po godzinie 18. Odżywiać się regularnie. Nie jeść w pośpiechu. Właściwie łączyć produkty.

5 Anoreksja Ocenia się, że od 8 do 13 osób na 100 tys. rocznie choruje na anoreksję. Są 3 odmiany anoreksji. Jedna – najcięższa – ma podłoże psychologiczne. Druga, może nieco lżejsza, ma podłoże socjalno-bytowe, trzecia to anoreksja medialna – jest spowodowana ekspansją mediów, które promują bardzo szczupłe aktorki i modelki. Uważa się, że każdą kobietę, która waży poniżej 45 kg należy zakwalifikować w kierunku anoreksji. Najczęściej problem rozpoznajemy pomiędzy 13 a 18 rokiem życia.

6 Walka z anoreksją Należy bezzwłocznie udać się do lekarza psychiatry. Zacząć przestać myśleć o odchudzaniu. Jeść dużo protein, owoców, warzyw. Nie wymuszać wymiotów ani nie brać środków przeczyszczających. Myśleć o swoim zdrowiu. Chcieć walczyć z chorobą.

7 Zdrowe odżywianie Żywienie (odżywianie) - jest to proces polegający na dostarczaniu każdej żywej komórce pokarmów pobieranych w stanie naturalnym lub po przetworzeniu na różnorodne potrawy i napoje w celu utrzymania podstawowych funkcji życiowych, właściwego rozwoju i stanu zdrowia. Odżywiona musi zostać każda komórka naszego ciała. Ze strawionego pokarmu substancje organiczne w postaci prostych substancji odżywczych są rozprowadzane za pomocą krwi po całym ciele.

8 Sport Z regularnego wykonywania aktywności fizycznej możemy czerpać liczne korzyści. Uprawianie sportów obniża ryzyko powstawania zaburzeń sercowo – naczyniowych, zapobiega osteoporozie, reguluje i utrzymuje na optymalnym poziomie przemianę materii, a także pozytywnie wpływa na ciśnienie krwi – obniżając je. Korzyścią wynikającą bezpośrednio z aktywności fizycznej, a pomagającej osiągnąć szczupłą sylwetkę, jest zmniejszenie apetytu. Kolejna bardzo istotna i zauważalna dla nas zmiana wynikająca z uprawiania sportów to poprawa naszego samopoczucia.

9 Witaminy zamiast słodyczy Witaminy – to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu związki organiczne, biorące udział w przemianach biochemicznych jako koenzymy, tj, substancje, których obecność warunkuje prawidłowe działanie enzymów, białek katalizujących procesy przemiany materii. Organizm ludzki potrzebuje bardzo małych ilości witamin. Ponieważ jednak nie jest zdolny do syntezy wszystkich witamin, musi je otrzymywać wraz z pożywieniem albo w postaci gotowej, albo w postaci tzw. prowitamin, które następnie są przetwarzane na witaminy.

10 Podział witamin Można je podzielić na 3 grupy ze względu na pełniona funkcję: Grupa pierwsza to związki mineralne, które tworzą elementy strukturalne kości i innych tkanek, należą do nich związki wapnia, fosforu, siarki Grupa druga to pierwiastki, biorące udział w utrzymaniu równowagi kwasowo- zasadowej, krwi i tkanek oraz utrzymania potencjału spoczynkowego błon komórkowych. Należą do nich : sód, potas, magnez, wapń, chlor, fosfor, siarka Najliczniejszą grupę stanowią pierwiastki śladowe niezastąpione w tworzeniu enzymów, hormonów i białek transportowych oraz przebiegu wielu procesów metabolicznych. Jest to żelazo, miedź, jod, cynk, mangan, kobalt, molibden, nikiel, chrom, cyna, fluor, wanad, selen, krzem i bor. W organizmie człowieka występuje nawet glinka i kadm, ale funkcja ich nie jest jeszcze dobrze wyjaśniona. Lista niezbędnych pierwiastków nie jest zamknięta i w miarę rozwoju badań rozszerza się.

11 Źródła : dobry-humor.html dobry-humor.html

12


Pobierz ppt "Katarzyna Skop i Joanna Ciciora Kl 1e. Odżywianie Najważniejsze w odżywianiu jest zachowanie umiaru. Nie możemy dopuścić się do anoreksji czy do nadwagi."

Podobne prezentacje


Reklamy Google