Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dojrzałość szkolna dziecka 6 letniego Opracowała Monika Bekker-Goska CDN w Pile.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dojrzałość szkolna dziecka 6 letniego Opracowała Monika Bekker-Goska CDN w Pile."— Zapis prezentacji:

1 Dojrzałość szkolna dziecka 6 letniego Opracowała Monika Bekker-Goska CDN w Pile

2 Gotowość szkolna to rezultat wzajemnych oddziaływań czynników tkwiących w dziecku i jego środowisku"

3

4 Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględnić stopień dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz jego przekonania

5

6 DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Różnice rozwoju psychosomatycznego dzieci 5, 6, 7 – letnich.

7

8 1. Bardzo dobrze opanował ruchy lokomocyjne. 2. Posiada koordynację ruchów, np.: skoki przez skakankę. 3. Znacznie powiększa się waga (standard to ok. 2 kg i 5 cm). 4. Z powodu szybkości wzrostu osłabione więzadła. 5. Dziecko ustala swoje cele. 6. Dziecko posiada wybitny okres nauki po przez zabawę. 7. Dziecko posiada umiejętności odgrywania i przyjmowania ról społecznych % mózgu wykształtowane jak u dorosłego człowieka. 9. Rozumie słowa, które stanowią uogólnienie przedmiotów. 10. Gotowość do zdobywania wiedzy zgodnie z przeznaczoną mu instrukcją.

9 11. Dziecko posiada okres najbardziej chłonnego umysłu. 12. Sylwetka staje się proporcjonalna (wydłużające nogi, wysmuklenie ciała). 13. Dziecko potrafi zapiać guziki bez pomocy wzroku kierując się ruchami ręki. 14. Dziecko posiada ekspresje plastyczną – okres błaznowania artystycznego. 15. Dziecko nie posiada ekspresji plastycznej – okres schematu artystycznego. 16. Zwiększa się stopień wrażeń wzrokowych o 60% z wcześniej posiadanych. 17. Zwiększa się stopień wrażeń wzrokowych o 45% z wcześniej posiadanych. 18. Dziecko zwiększa wysiłek fizyczny, ruchy ciała są bardziej skomplikowane.

10 19. Dziecko posiada umiejętność tworzenia planów. 20. Dziecko posiada umiejętność refleksji nad swoją osobą. 21. Następuje dojrzałość wyższych funkcji korowych. 22. Następuje pierwsze myślenie uogólniające. 23. Rozwija się myślenie pojęciowe. 24. Zainteresowanie dziecka wykraczają poza swoje najbliższe otoczenie. 25. Dziecko funkcjonuje na pograniczu fikcji i rzeczywistości. 26. Dziecko wchodzi w świat rzeczywistości. 27. Dziecko potrafi zrozumieć stany emocjonalne innych i dostosować się do nich – współbrzmienie uczuciowe.

11 Dziecko posiada wybitny okres nauki po przez zabawę. Dziecko ustala swoje cele, Dziecko posiada umiejętności odgrywania i przyjmowania ról społecznych. Dziecko posiada ekspresje plastyczną – okres błaznowania artystycznego. Dziecko posiada umiejętność tworzenia planów. Dziecko posiada umiejętność refleksji nad swoją osobą. Następuje pierwsze myślenie uogólniające.

12 Zainteresowanie dziecka wykraczają poza swoje najbliższe otoczenie. Dziecko funkcjonuje na pograniczu fikcji i rzeczywistości.

13 Bardzo dobrze opanował ruchy lokomocyjne, posiada koordynację ruchów, np.: skoki przez skakankę. Znacznie powiększa się waga (standard to ok. 2 kg i 5 cm). 90% mózgu wykształtowane jak u dorosłego człowieka.

14 Dziecko posiada okres najbardziej chłonnego umysłu. Sylwetka staje się proporcjonalna (wydłużające nogi, wysmuklenie ciała). Dziecko potrafi zapiać guziki bez pomocy wzroku kierując się ruchami ręki. Dziecko nie posiada ekspresji plastycznej – okres schematu artystycznego. Zwiększa się stopień wrażeń wzrokowych o 60% z wcześniej posiadanych.

15 Dziecko zwiększa wysiłek fizyczny, ruchy ciała są bardziej skomplikowane. Następuje pierwsze myślenie pojęciowe. Dziecko wchodzi w świat rzeczywistości. Dziecko potrafi zrozumieć stany emocjonalne innych i dostosować się do nich Rozumie słowa, które stanowią uogólnienie przedmiotów. Gotowość do zdobywania wiedzy zgodnie z przeznaczoną mu instrukcją.

16 Z powodu szybkości wzrostu osłabione więzadeł. Zwiększa się stopień wrażeń wzrokowych o 45% z wcześniej posiadanych.

17 1.Dziecko opanowało podstawową wiedzę i umiejętności 2.Dziecko jest samodzielne w zaspokajaniu swoich podstawowych potrzeb 3.Dziecko potrafi wyrażać swoje potrzeby 4.Dziecko jest gotowe do współdziałania z innymi dziećmi 5.Dziecko jest gotowe do uczenia się pod kierunkiem nauczyciela = nowej osoby dorosłej

18 wychowanie w rodzinie - dziecko zna reguły i normy edukacja przedszkolna - dziecko dużo wie i umie kontakty rówieśnicze - dziecko jest społeczne rodzina - gotowość do współdziałania ze szkołą RODZINA

19 U 6/7- latka jest to obszar niedojrzały U 9/10-latka jest to obszar prawie dojrzały Płat czołowy kory mózgowej

20 planowanie działań ustalanie ważności wymyślanie alternatyw przewidywanie konsekwencji Młodsze dzieci mają problem z kontrolą własnych działań Niedojrzała kora przedczołowa sprawia, że: młodsze dzieci reagują w sytuacjach społecznych odruchowo niższy jest poziom umiejętności odpowiedzialnych za skuteczne realizowanie zadań szkolnych

21 Wychowanie stresogenne Wychowanie z zastosowaniem kar i nagród Wychowanie bezstresowe Nie ma motywacjiWystępuje motywacja Nie ma motywacji Nie ma możliwości osiągania celów Są możliwości osiągania celów Nie ma możliwości osiągania celów

22 OKRES ADAPTACYJNY średnio trwa od 1 dnia do 4 miesięcy Indywidualne przypadki posiadają tzw. ciągłość integracji.

23 w szkole w domu +

24 Proponowana literatura:

25 Moje dziecko idzie do szkoły poradnik dla rodziców Magdalena Rudnicka Telbit

26 Zabawy przygotowujące do szkoły Barbel Merthan JEDNOŚĆ

27 Jak nauczyć dzieci myślenia R. J. Sternberg, L. Spear - Swerling GWP

28 Dziecko w świecie szkoły Bronisława Dymara IMPULS

29 Ale ja nie chcę! O radzeniu sobie z frustracją zniecierpliwieniem i przekorą Heike Baum JEDNOŚĆ

30 Czy moje dziecko osiągnęło dojrzałość szkolną? Meeinders – Lucking Frauke, Loy Susanne IMPULS

31 Dzi ę kujemy za uwag ę !


Pobierz ppt "Dojrzałość szkolna dziecka 6 letniego Opracowała Monika Bekker-Goska CDN w Pile."

Podobne prezentacje


Reklamy Google