Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Obserwacja wybranych uczniów Serock, styczeń 2014 1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Obserwacja wybranych uczniów Serock, styczeń 2014 1."— Zapis prezentacji:

1 Obserwacja wybranych uczniów Serock, styczeń

2 Cele stosowania procedury Na podstawie obserwacji wybranych z klasy uczniów: odnajdywanie najskuteczniejszych metod i technik w pracy z konkretnymi uczniami i stosowanie ich w perspektywie całej klasy/ szkoły określenie koniecznych zmian w nauczaniu i uczeniu się monitorowanie wdrażanych zmian i określanie ich skuteczności 2

3 Opis procedury 3 Do obserwacji wybieramy uczniów, którzy nie osiągają sukcesów na miarę swoich możliwości. Gromadzimy fakty, dotyczące ich uczenia się na lekcji. Dzięki skutecznym metodom i technikom w pracy z grupą tych uczniów, uczymy bardziej efektywnie wszystkich uczniów w klasie.

4 Jak stosować procedurę? Wybór i obserwacja grupy uczniów. Obserwujemy wybraną grupę na początku – formułujemy wnioski dotyczące każdego z obserwowanych uczniów. Wnioski a działania Zebrane wnioski hierarchizujemy pod kątem wagi i łatwości zmiany. Opracowujemy konkretny plan działań. Skuteczność wdrażanych zmian Podczas wdrażania działań zbieramy dowody na skuteczność zmiany. Obserwujemy w tym czasie wybraną grupę uczniów: zasada cienia, własne obserwacje prowadzącego, nagrania. Jeśli działania się sprawdziły, wprowadzamy je na stałe. 4

5 Korzyści / efekty Uzyskujemy postęp w osiągnięciach uczniów Widzimy konkretnie, z czego ten postęp wynika. Prowadzimy efektywny dialog z uczniem - poprawa relacji nauczyciel – uczeń. Bardziej obiektywne spojrzenie na ucznia. Kierowanie działań do konkretnego ucznia - realna indywidualizacja nauczania. 5


Pobierz ppt "Obserwacja wybranych uczniów Serock, styczeń 2014 1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google