Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie"— Zapis prezentacji:

1 Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
Analiza prac uczniów

2 Grupa laboratoryjna to nauczyciele pracujący w klasie III a i V b

3 z oczekiwaniami, wykazując się kreatywnością.
Po co to robimy? Cel: Tworzymy zadania przybliżające uczniów do realizacji celu lekcji, a uczniowie realizują polecenia zgodnie z oczekiwaniami, wykazując się kreatywnością. Nacobezu: 1. Układamy zadania do celu lekcji. 2. Precyzyjnie formułujemy polecenia do zadań. 3. Budujemy zadania z wyższych poziomów myślenia. 4. Zadania pozwalają wykazać się pomysłowością, kreatywnością.

4 Po co to robimy? Dla uczniów:
• motywujemy ich do samodzielnego uczenia się poprzez redagowanie zadań będących wyzwaniem • dajemy informację zwrotną: co uczeń wie, umie, czego nie potrafi, nie rozumie i nad czym musi popracować • potwierdzamy sukcesy uczniów i badamy przyczyny ich niepowodzeń szkolnych Dla siebie: • analiza umożliwia nam modyfikowanie na bieżąco swoich metod nauczania, zakresu realizowanych treści, sposobów oceniania • zdobywamy doświadczenie, jak budować zadania z wyższych poziomów, osiągalnych dla uczniów, ale inspirujących i stanowiących wyzwanie • zdobywamy informacje o samych sobie i swojej pracy • uczymy się współpracy i wymiany doświadczeń .

5 Jak wprowadzaliśmy procedurę do naszej szkoły?
• udział nauczycieli w szkoleniach • zawiązanie grupy laboratoryjnej • ustalenie kontraktu grupy • wybranie procedury i celu dla szkoły • gromadzenie prac i spotkania grupy • wizyta w szkole partnerskiej w Strachówce w celu porównania doświadczeń

6 Formy prac uczniowskich poddane analizie
zadania i ćwiczenia z lekcji praca domowa prace pisemne (np.list, opowiadanie) prace plastyczne prace wykonane narzędziami TIK kartkówki nagrania audio ćwiczeń muzycznych

7

8

9

10 Trudności • ułożenie kryteriów oceny zadań do prac z niższych poziomów wg taksonomii Blooma (np. wpisz, oblicz, uzupełnij) • analiza prac z innych przedmiotów • analiza sprawdzianów • różnice w stopniu zaawansowania pracy z OK (np. w umiejętności tworzenia nacobezu do prac) • układanie zbyt szczegółowych lub zbyt ogólnych nacobezu przez nauczyciela • subiektywne odczucia w stosunku do estetyki i kreatywności prac

11 Wnioski • nie analizować sprawdzianów i kartkówek - budować zadania angażujące wyższe poziomy myślenia (np. zanalizuj, zastosuj, wyciągnij wnioski) • zadania powinny być wyzwaniem dla ucznia • tworzyć zadania złożone i angażują różne aktywności ucznia (pisanie, czytanie, rysowanie itd.) • szeregować nacobezu (na czym mi, jako nauczycielowi, najbardziej zależy?)

12 Korzyści • na bieżąco monitorujemy postępy uczniów i wiemy, nad czym musimy pracować • układamy coraz lepsze cele i nacobezu (wraz z uczniami) • formułujemy bardziej precyzyjne i rozwijające polecenia do zadań • współpracujemy w zespole laboratoryjnym • zachęcamy „opornych” nauczycieli do OK

13 Sukcesy naszych uczniów
• mają lepsze wyniki nauczania • są samodzielni i chętniej podejmują bardziej złożone zadania • widzą swój proces uczenia się • dokonują świadomej samooceny i konstruktywnej oceny koleżeńskiej • podniosła się ich aktywność

14 Muzyka Potrafię zagrać na flecie prostym melodię „We wish you a Marry Christmas” (kl. V)
Nacobezu: 1.Zwracam uwagę na melodię. 2.Zwracam uwagę na poprawność rytmiczną utworu. 3. Staram się utrzymać płynność (nie robię przerw podczas grania). 4. Pamiętam o znakach przykluczowych w tym utworze.

15 Damian

16 Julka

17 Poziom 1 Poziom 2 Poziom 3 Poziom 4
odegranie fragmentu melodii ( minimum połowy) dopuszczane są 3-4 pomyłki poprawiane bez pomocy nauczyciela Poziom 2 odegranie całej melodii utworu dopuszczalne 3-4 pomyłki poprawiane na bieżąco bez pomocy nauczyciela uwzględnienie znaków przykluczowych Poziom 3 odegranie całej melodii utworu (dopuszczalne 1-2 pomyłki szybko poprawiane) utrzymanie poprawnej rytmiczności utrzymanie płynności (bez dłuższych przerw) Poziom 4 zastosowanie podczas grania dodatkowo poznanych elementy muzyki : dynamiki, agogiki, frazowania

18 Wykonaj kartkę z motywem bożonarodzeniowym w technice
Plastyka Wykonaj kartkę z motywem bożonarodzeniowym w technice wyklejanki muliną.

19 Poziom 1 • motyw bożonarodzeniowy • format A5, kolorowa kartka techniczna • technika: collage – wyklejanka muliną • brak estetyki pracy • brak kompozycji Poziom 2 • motyw bożonarodzeniowy • format A5, kolorowa kartka techniczna • technika: collage – wyklejanka muliną • estetyka budzi zastrzeżenia • zachowana kompozycja Poziom 3 • technika: collage – wyklejanka muliną • praca estetyczna Poziom 4 • zastosowanie wąskiej gamy barw ciepłych lub zimnych albo zastosowanie kontrastu: 1) barwy ciepłe na zimnym tle 2) barwy zimne na ciepłym tle

20 Dziękujemy za uwagę i zachęcamy do współpracy
Justyna Wiśniewska i Weronika Lameńska-Ćwiek


Pobierz ppt "Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google