Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DZIAŁANOŚC SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ OŚWIATOWYCH W LEOPOLDOWIE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DZIAŁANOŚC SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ OŚWIATOWYCH W LEOPOLDOWIE."— Zapis prezentacji:

1 DZIAŁANOŚC SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ OŚWIATOWYCH W LEOPOLDOWIE

2 Samorząd Samorząd Uczniowski jest organizacją powołaną dla uczniów i przez uczniów. Jego członkami są wszyscy uczniowie z tytułu uczęszczania do szkoły. Reprezentuje ogół społeczności uczniowskiej i każdego ucznia indywidualnie. Współpracuje ściśle z opiekunem, dyrekcją, świetlicą szkolną, kołami zainteresowań oraz środowiskiem lokalnym. Praca Samorządu Uczniowskiego realizowana jest w 4 sekcjach: dekoracyjnej, kulturalno - oświatowej, pomocy koleżeńskiej i sportowej. Każda sekcja podlega bezpośrednio Przewodniczącej SU i odpowiada za przydzielenie przez niego lub opiekuna jej zadania.

3 Sekcje Do zadań członków sekcji kulturalno – oświatowej należy planowanie i organizowanie konkursów i dyskotek, współorganizacja imprez i uroczystości szkolnych, akademii, apeli, pomoc w przygotowaniu rekwizytów. Uczniowie będący w sekcji dekoracyjnej zajmują się zagospodarowaniem gazetki samorządowej, zamieszczaniem informacji na tablicy samorządowej oraz dekoracjami z okazji różnych świąt, uroczystości i ważnych wydarzeń z życia szkoły. Sekcja pomocy koleżeńskiej ma za zadanie zająć się organizowaniem samopomocy i innych akcji na rzecz uczniów potrzebujących wsparcia. Członkowie sekcji sportowej pomagają w przygotowaniu szkolnych imprez sportowych m.in. Dnia Dziecka.

4 ZARZĄD SU OPIEKUN OPIEKUN: Henryka Dębek ZARZĄD: PRZEWODNICZĄCA: PRZEWODNICZĄCA: Katarzyna Leszek WICE-PRZEWODNICZĄCY: WICE-PRZEWODNICZĄCY: Magdalena Wąsik SEKRETARZ: SEKRETARZ: Magdalena Mandzińska SEKCJE: ds. KULTULARNO-OŚWIATOWYCH PRZWODNICZĄCY: PRZWODNICZĄCY: Kuba Banaś ds. DEKORATYCZNYCH PRZEWODNICZĄCA: PRZEWODNICZĄCA: Magdalena Jędrych ds. POMOCY KOLEŻEŃSKIEJ PRZEWODNICZĄCA: PRZEWODNICZĄCA: Ewa Olek

5 Wrzesień 1. Wybór Rady Samorządu Uczniowskiego. 2. Powołanie Sekcji Wspierających działalność SU. 3. Przydział obowiązków. 4. Zapoznanie z regulaminem SU. 5. Opracowanie planu pracy SU na rok szkolny 2011/ Prowadzenie prac porządkowych w szkole i wokół szkoły oraz prac na rzecz ochrony środowiska. 7. Szczęśliwy numerek. 8. Akcja Sprzątania świata. 9. Turniej ekologiczny pt. Przyjaźni środowisku. 10. Udział w konkursie pt. Mądre dzieci nie zostawiają w lesie śmieci. 11. Cykliczny Dzień Gofra- pieniądze uzyskane ze sprzedaży gofrów przeznaczamy na nagrody w konkursach.

6 8. Dyskoteka integracyjna z okazji Dnia Chłopaka

7 Październik 1. Dzień Edukacji Narodowej.

8

9 2. Ślubowanie klas pierwszych. 3. Prowadzenie gazetki informacyjnej oraz okolicznościowej na korytarzu szkolnym. 4. Dzień samorządności. 6. Księga pierwszaków. 7. Otrzęsiny klas pierwszych. 8. Dyskoteka Hallowennowa. 9. Święto Pieczonego Ziemniaka- ognisko integracyjne.

10 Listopad 1. Sprawowanie opieki nad miejscowymi pomnikami a w szczególności nad pomnikiem kierowniczki szkoły Pani Warownej. 2. Zorganizowanie dyskoteki andrzejkowej. 3. Montaż słowno-muzyczny z okazji Święta Niepodległości. 4. Przeprowadzenie konkursu Moja młodość bez uzależnień. 5. Spotkanie z policjantem na temat Odpowiedzialność karna nieletnich. 6. Delegacja SU złożyła Wieniec pod pomnikiem Bojownikom o wolność. 7. Andrzejki- dyskoteka, wróżby.

11 Grudzień 1. Zostań Świętym Mikołajem- zbiórka słodyczy, zabawek, artykułów piśmienniczych oraz środków czystości dla biedniejszych rodzin. 2. Mikołajki klasowe oraz dyskoteka mikołajkowa. 3. Konkurs na najciekawszy stroik bożonarodzeniowy, szopkę i kartkę świąteczną. 4. Nasze drzewko choinkowe- wspólnie ubieramy choinki. 5. Przeprowadzenie konkursu pt. PRZEGLĄD ZESPOŁÓW KOLĘDNICZYCH. 6. Akcja – SEGREGUJESZ- POMAGASZ-FUNDUJESZ, zbiórka odzieży używanej. Uczestnicząc w tej akcji wspieramy fundacje pani Anny Dymnej Mimo wszystko. 7. Zbiórka zużytych baterii. 8. Akcja pt. Góra grosza.

12

13 Styczeń 1. Przyłączenie się do WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY Jurka Owsiaka. 2. Dokarmiamy ptaki zimą. 3. Zabawa choinkowa. 4. Zbiórka nakrętek, butelek typu PET ( 100 kg), nakrętek przekazaliśmy na rzecz 5. Mikołaja z Dęblina. 6. Dyskoteka – Piżama Party.

14 Luty 1. Karnawałowy Bal Przebierańców. 2. Walentynki w naszej szkole; dyskoteka i poczta walentynkowa. 3. Zimowa wystawa zdjęć, rysunków uczniów. 4. Przerwa muzyczna. 5. Turniej wiedzy pożarniczej pod hasłem Młodzież Zapobiega Pożarom.

15 Marzec 1. Dzień Kobiet.

16 2. Montaż słowno –muzyczny Ocalić od zapomnienia, poświęcony mjr Marianowi Bernaciakowi ps Orlik. 3. Konkurs fotograficzno-ekologiczny pt. Cztery pory roku. 4. Konkurs ekologiczny pt. O to chodzi moi mili, byście wody oszczędzili. 5. Happening z okazji Światowego Dnia Wody. 6. Pierwszy Dzień Wiosny – konkurs na najładniejszą Marzannę, na najliczniej i najciekawiej przebraną klasę oraz na najfajniejsze przebranie.

17

18 7. Dzień krawata.

19

20

21 To co planujemy na pozostałe miesiące, czyli kwiecień, maj i czerwiec.

22 Kwiecień- miesiącem kultury 1. Dzień Ziemi przeprowadzenie wśród młodzieży konkursu ZIEMIĘ MAMY TYLKO JEDNĄ. 2. Dzień mody i urody. 3. Spotykanie Wielkanocne. 4. Przeprowadzenie dyskusji na temat interesujące uczniów. 5. Organizowanie dyskusji między nauczycielami i uczniami na tematy problemów szkolnych. 6. Zorganizowanie dzieciom akcji szukania jaja wielkanocnego. 7. Wysyłanie kartek świątecznych do władz lokalnych i innych rad uczniowskich.

23 Maj 1. Akademia z okazji Dnia Maja. 2. Dzień Europejski w naszej szkole. 3. Przeprowadzenie wśród uczniów anonimowej ankiety Czy lubisz swoją szkołę ? 4. Dzień Matki. 5. Letnia wystawa zdjęć, rysunków uczniów. 6. Organizowanie spotkań uczniów klas III z przedstawicielami różnych szkół. 7. Wyjazdy na dni otwarte do szkół. 8. Nagranie filmu o typowym tygodniu w szkole i pokazanie go nowym uczniom. 9. Organizowanie dni kuchni innych krajów.

24 Czerwiec 1. Zorganizowanie Dnia Dziecka. 2. Dzień sportu. 3. Wspólne śniadanie na boisku szkolnym. 4. Jazda na sianie (czyli letni kulig). 5. Zorganizowanie dnia orientacji zawodowej dla uczniów klas III gimnazjum. 6. Urządzanie przyjęć na wrotkach lub łyżwach. 7. Stworzenie księgi absolwentów Gimnazjum od początku istnienia. 8. Bal pożegnalny dla trzecioklasistów. 9. Uroczyste zakończenie roku szkolnego.

25 Dziękuję za uwagę ! wykonała: Katarzyna Leszek


Pobierz ppt "DZIAŁANOŚC SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ OŚWIATOWYCH W LEOPOLDOWIE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google