Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Biologiczne podłoże przetwarzania informacji. Marek Kaczmarzyk, Pracowania Dydaktyki Biologii Uniwersytet Śląski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Biologiczne podłoże przetwarzania informacji. Marek Kaczmarzyk, Pracowania Dydaktyki Biologii Uniwersytet Śląski."— Zapis prezentacji:

1 Biologiczne podłoże przetwarzania informacji. Marek Kaczmarzyk, Pracowania Dydaktyki Biologii Uniwersytet Śląski

2

3

4 złota liczba pochodzimy z świata deficytu, żyjemy w uniwersum nadmiaru

5 Zmiany w mózgu dziecka to wybór spośród prawie nieograniczonej różnorodności. 1 miesiąc5 lat17 lat

6

7 Mózg w przebudowie!

8 Mózg w przebudowie Płaty czołowe rozwijają się przez 12 lat, potem następuje reorganizacja połączeń i dojrzewanie. Kończy się ono po 20 roku życia.

9 KORA CZOŁOWA Płaty czołowe odpowiadają za wyższe zdolności umysłowe i podejmowanie decyzji, a także kontrolę nad niższymi partiami mózgu i planowanie

10 Mózg w przebudowie Zmiany poziomu dopaminy. Silne poszukiwanie nowości i mocnych wrażeń.

11 Mózg w przebudowie mózg bardziej wrażliwy na uzależnienia ale mniej wrażliwy na zaburzenia (alkohol, narkotyki)

12 Mózg w przebudowie Niski poziom melatoniny – hormonu odpowiedzialnego za rytm dobowy.

13 Mózg w przebudowie Niski poziom melatoniny – hormonu odpowiedzialnego za rytm dobowy.

14 Magia neuronów lustrzanych czyli dlaczego wolimy pogodnych nauczycieli?

15

16 Jednym z obszarów funkcjonalnych badanych szczególnie dokładnie pod koniec XX wieku był system przetwarzania informacji o ruchu.

17 CZUCIE Odbiór stanu części ciała

18 CZUCIE Odbiór stanu części ciała RUCH Komendy ruchu

19 CZUCIE Odbiór stanu części ciała RUCH Komendy ruchu KORA CZOŁOWA Nasze świadome ja

20 200 milisekund opóźnienia

21 CZUCIE Odbiór stanu części ciała RUCH Komendy ruchu KORA CZOŁOWA Nasze świadome ja

22 CZUCIE Odbiór stanu części ciała RUCH Komendy ruchu EMULATOR RUCHU Przewidywanie przyszłych stanów środowiska KORA CZOŁOWA Nasze świadome ja

23 Makaki, Giacomo Rizzolatti i NEURONY LUSTRZANE

24

25

26

27 Pamięć i uwaga albo mózg w stanie bezradności.

28 Pamięć krótkotrwała a pamięć operacyjna – zmiana pojęć.

29 Modele pamięci roboczej Magazyn czy nasza teraźniejszość? Obiekty czy bity informacji?

30 CENTRALNY SYSTEM WYKONAWCZY PĘTLA FONOLOGICZNABUFOR EPIZODYCZNY SZKICOWNIK WZROKOWO PRZESTRZENNY PAMIĘĆ TRWAŁA

31 Pamięć trwała Zaktywowana sensorycznie część pamięci trwałej Obszar na którym koncentruje się uwaga Centralny system wykonawczy

32 5 (+/- 2) obiekty czy marne 30 bitów ?

33

34

35 Swobodnie przyjrzyj się rycinie Określ sytuację materialną rodziny Określ wiek osób w pokoju Ustal co rodzina robiła przed przybyciem gościa Zapamiętaj jak są ubrane osoby na obrazie Zapamiętaj rozmieszczenie osób i przedmiotów Oceń jak długo nieoczekiwany gość przebywał poza domem Ilia Repin – Niespodziewany gość (1884)

36

37

38

39

40 Mózg ludzki jest potężny …. ale także niedoskonały

41

42

43

44

45 1.Obecny system oświaty, a zmiany w funkcjonowaniu m ó zgu dzieci i sposobach uczenia się. 2.Czy m ó zg ludzki można doskonalić w każdym wieku ? 3.Czy najnowsze odkrycia o ludzkim m ó zgu wpłyną na poprawę jakości zajęć rewalidacyjnych, wyr ó wnawczych ? 4.Czy najnowsze odkrycia o ludzkim m ó zgu będą pomocne nauczycielowi przedszkola w lepszej realizacji podstawy programowej, rozwijaniu zainteresowań dzieci ? 5.Czy neurodydaktyka wskazuje jakimi metodami pracy należy posługiwać się w pedagogice przedszkolnej ?

46

47 Dziękuję

48


Pobierz ppt "Biologiczne podłoże przetwarzania informacji. Marek Kaczmarzyk, Pracowania Dydaktyki Biologii Uniwersytet Śląski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google