Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Modele.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Modele."— Zapis prezentacji:

1 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych

2 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Modele pracy edukacyjnej Technologiczny Humanistyczny Krytyczny

3 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Model technologiczny – rozumienie wiedzy Sfera naukowych prawd, która stanowi uświęcony przedmiot kształcenia Wiedza usystematyzowana, technologia

4 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Model technologiczny – uczenie się Proces kubłowy- nasz umysł jest kubłem z początku pustym, albo pustym z grubsza do którego wpada poprzez zmysły albo poprzez lejek od góry materiał, który gromadzi się tam i podlega procesowi trawienia (K. Popper)

5 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Model humanistyczny – rozumienie wiedzy Projekt poznawczy Obecne doświadczenie Użyteczna sprawność/umiejętność Weryfikowana w działaniu

6 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Model krytyczny – rozumienie wiedzy Wytwór powstający w dyskursie społecznym Zbiór uzgodnionych znaczeń Zróżnicowana Zależna od czasu historycznego i społecznych warunków

7 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Kryteria różnicująceModel technologicznyModel humanistycznyModel krytyczny Ontologia człowieka Istota poznającaIstota działającaIstota wolna Kluczowa wartość Demokracja, dobrobytSamorealizacjaWolność Najważniejszy problem społeczny Rozwój społecznyIndywidualna świadomośćOpresywne warunki życia Kontekst edukacji Struktura społecznaIndywidualna osobowośćja w społeczeństwie Ideał edukacji Zaangażowanie społeczne, odpowiedzialność w rolach Zintegrowana osobowośćOrientacja emancypacyjna Charakter edukacji NauczanieUczenie sięBudzenie świadomości Metody nauczania PodająceUprzystępniająceDialogowe Rola nauczyciela PrzewodzeniePodtrzymywanie uczenia sięBudzenie świadomości Zadanie nauczyciela Transmisja wiedzyKonstruowanie kompetencji Kwestionowanie tożsamości słuchaczy Pozycja nauczyciela DominacjaPartnerstwoSłużba Odpowiedzialność NauczycielNauczyciel i słuchaczeUczący się Rola doświadczenia życiowego słuchaczy Bezwartościowe Potencjalne źródło uczenia się Podstawowe źródło samowiedzy Kryteria efektywności edukacji Reprodukcja wiedzy Umiejętność rozwiązania problemów Zdolność do zmiany życia

8 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Uczenie się kumulatywne Model technologiczny Uczenie się kompetencji Doświadczanie Model humanistyczny Uczenie się transformatywne Uczenie się sytuacyjne Model krytyczny

9 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Uczenie się kumulatywne Gromadzenie nowych informacji Brak powiązań nowych informacji z doświadczeniem Mechaniczne uczenie się Odtwarzanie informacji w sytuacjach identycznych/podobnych Tworzenie wzorów pierwotnych

10 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej

11 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Środowisko społeczno-kulturowe Warunki życia, możliwości ograniczenia, procedury Środowisko osobiste Wpływ na decyzje Rola nauczyciela Pomoc w podejmowaniu decyzji, organizacji nauki

12 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Uprzednie właściwości Doświadczenie życiowe Obecne właściwości Samowiedza Zachowania Aspiracje Rozbieżności

13 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Obserwacja i refleksja Tworzenie abstrakcyjnych pojęć i generalizacji Testowanie implikacji praktycznych Konkretne doświadczenie

14 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej

15 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Uczenie się sytuacyjne wg E. Wegner, J. Lave Praktykowanie związane z warunkami życia Proces przechodzenia od peryferii do centralnej pozycji w środowisku praktyków Wiedza- to treści, które są ustanawiane i wytwarzane w praktyce

16 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej

17 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej

18 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Uczenie się sytuacyjne wg E. Wegner, J. Lave Wiedza jest produktem społecznym, wytwarzana jest przez ludzi Uczenie się jest częścią życia - zamiana pozycji nie jest specjalnie organizowana Uczenie się poprzez interakcję Uczenie się jest autentyczne - określa tożsamość Stale aktualizujące Zamyka uczenie w sferze praktyki np. konserwatywnej lub radykalnej

19 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej

20 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej

21 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej

22 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej

23 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Uczenie się transformatywne wg J. Mezirowa Uczenie się poprzez schematy znaczeniowe Transformacja schematów znaczeniowych i jakościowa zmiana perspektywy znaczeniowej Uczenie się transformatywne = radykalna zamiana warunków życia

24 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Uczenie się transformatywne wg J. Mezirowa

25 Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej


Pobierz ppt "Projekt systemowy pn.: Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim realizowany ze środków Unii Europejskiej Modele."

Podobne prezentacje


Reklamy Google