Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory. Ocena sprawności dla uczniów.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory. Ocena sprawności dla uczniów."— Zapis prezentacji:

1

2 Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory. Ocena sprawności dla uczniów

3 Indeks Sprawności Fizycznej jest pomyślany tak, aby każdy mógł ocenić indywidualny poziom sprawności fizycznej, bez względu na wiek i płeć. Ma bardzo proste kryteria, opracowane na podstawie różnorodnych testów sprawnościowych popularnych na całym świecie. Ćwiczenia wybrano tak, aby mogły być wykonane w każdych warunkach i przez wszystkich.

4 Próby sprawnościowe Indeksu Sprawności Fizycznej K. Zuchory: Szybkość.Skoczność.Siła ramion. Gibkość.Wytrzymałość. Siła mięśni brzucha.

5 Szybkość: Biegnij szybko w miejscu przez 10 sek. wysoko unosząc kolana i klaszcz pod uniesioną nogą. Policz liczbę klaśnięć.

6 Punktacja próby szybkości: DziewczętaChłopcyPunkty 12 klaśnięć15 klaśnięćMinimalny 1 pkt 16 klaśnięć20 klaśnięćDostateczny 2 pkt 20 klaśnięć25 klaśnięćDobry 3 pkt 25 klaśnięć30 klaśnięćBardzo dobry 4 pkt 30 klaśnięć35 klaśnięćWysoki 5pkt 35 klaśnięć40 klaśnięćWybitny 6 pkt

7 Skoczność: Skocz w dal z miejsca, rezultat zmierz własnymi stopami, w obliczeniach zaokrąglając wynik: mniej niż pół stopy – w dół, więcej niż pół stopy - w górę

8 Punktacja próby skoczności: DziewczętaChłopcyPunkty 5 stóp Minimalny 1 pkt 6 stóp Dostateczny 2 pkt 7 stóp Dobry 3 pkt 8 stóp Bardzo dobry 4 pkt 9 stóp Wysoki 5pkt 10 stóp Wybitny 6 pkt

9 Siła ramion: Uchwyć się drążka lub gałęzi, tak aby swobodnie zawisnąć, nie dotykaj nogami podłoża. Próbuj wykonać kolejne ćwiczenia o wzrastającej trudności.

10 Punktacja próby siły ramion: DziewczętaChłopcyPunkty Zwis na wyprostowanych rękach, wytrzymanie 3 sek. Zwis na wyprostowanych rękach, wytrzymanie 5 sek. 1 pkt Zwis na wyprostowanych rękach, wytrzymanie 10 sek.2 pkt Zwis na jednej ręce, wytrzymanie 3 sek. Zwis na wyprostowanych rękach, podciągniecie się oburącz, tak aby głowa była wyżej niż drążek, wytrzymanie 3 sek. 3 pkt Zwis na jednej ręce, wytrzymanie 3 sek. Zwis na wyprostowanych rękach, podciągniecie się oburącz, tak aby głowa była wyżej niż drążek, wytrzymanie 10 s. 4 pkt Zwis na wyprostowanych rękach, podciągniecie się oburącz, tak aby głowa była wyżej niż drążek, wytrzymanie 3 sek. Zwis podciągniecie się oburącz, wolne opuszczenie jednej ręki, wytrzymanie 10sek. 5pkt Zwis, podciągniecie się6 pkt

11 Gibkość: Stań w pozycji na baczność, nie zginając nóg w kolanach wykonaj ruchem ciągłym powolny skłon w przód.

12 Punktacja próby gibkości: DziewczętaChłopcyPunkty Chwyt oburącz za kostkiMinimalny 1 pkt Dotknięcie palcami obu rąk palców stópDostateczny 2 pkt Dotknięcie palcami obu rąk podłożaDobry 3 pkt Dotknięcie wszystkimi palcami (obu rąk) podłożaBardzo dobry4 pkt Dotknięcie dłońmi podłożaWysoki 5pkt Dotkniecie głową kolanWybitny 6 pkt

13 Wytrzymałość: Spróbuj, jak długo możesz biec. Próbę możesz wykonać w dwojaki sposób: - bieg w miejscu w tempie około 120 kroków na minutę - wówczas liczy się czas biegu - bieg na odległość - wówczas wynikiem będzie przebiegnięty dystans.

14 Punktacja próby wytrzymałości: DziewczętaChłopcyPunkty 1 min. (200 m)2 min. (400 m)Minimalny 1 pkt 3 min. (500 m)5 min. (1000 m)Dostateczny 2 pkt 6 min. (1000 m)10 min. (2000 m)Dobry 3 pkt 10 min. (1500 m)15 min. (2500 m)Bardzo dobry 4 pkt 15 min. (2000 m)20 min. (3000 m)Wysoki 5pkt 20 min. (2500 m)30 min. (4000 m)Wybitny 6 pkt

15 Siła mięśni brzucha: Połóż się na plecach (ręce ułożone dowolnie), unieś nogi tuż nad podłoże i wykonuj "nożyce poprzeczne" tak długo, jak Ci się uda.

16 Punktacja próby siły mięśni brzucha: DziewczętaChłopcyPunkty 10 sek30 sekMinimalny 1 pkt 30 sek1 min.Dostateczny 2 pkt 1 min.1,5 min.Dobry 3 pkt 1,5 min.2 min.Bardzo dobry 4 pkt 2 min.3 min.Wysoki 5pkt 3 min.4 min.Wybitny 6 pkt


Pobierz ppt "Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory. Ocena sprawności dla uczniów."

Podobne prezentacje


Reklamy Google