Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego Propozycje dobrej praktyki Opracowała Dr Mirosława Śmiglewska Katedra i Zakład Podstaw Kultury Fizycznej Collegium.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego Propozycje dobrej praktyki Opracowała Dr Mirosława Śmiglewska Katedra i Zakład Podstaw Kultury Fizycznej Collegium."— Zapis prezentacji:

1 Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego Propozycje dobrej praktyki Opracowała Dr Mirosława Śmiglewska Katedra i Zakład Podstaw Kultury Fizycznej Collegium Medicum Bydgoszcz UMK Toruń

2 PIERWSZY KROK Zapoznanie z podstawą programową dla realizowanego etapu edukacyjnegoZapoznanie z podstawą programową dla realizowanego etapu edukacyjnego znajomość niezbędnych kompetencji ucznia NABYTYCH w poprzednich etapach edukacyjnych.znajomość niezbędnych kompetencji ucznia NABYTYCH w poprzednich etapach edukacyjnych.

3 Podstawa programowa obszar - trening zdrowotny Przedszkole: Dziecko jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwościPrzedszkole: Dziecko jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości Klasy I-III szkoła podstawowa przyjmuje pozycje wyjściowe i ustawienia do ćwiczeń oraz wykonuje przewrót w przód,Klasy I-III szkoła podstawowa przyjmuje pozycje wyjściowe i ustawienia do ćwiczeń oraz wykonuje przewrót w przód, Klasy IV-VI szkoła podstawowa demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciałaKlasy IV-VI szkoła podstawowa demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała Gimnazjum opracowuje i demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne, w tym wzmacniające mięśnie brzucha, grzbietu oraz kończyn górnych i dolnych, rozwijające gibkość, zwiększające wytrzymałość, a także ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciałaGimnazjum opracowuje i demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne, w tym wzmacniające mięśnie brzucha, grzbietu oraz kończyn górnych i dolnych, rozwijające gibkość, zwiększające wytrzymałość, a także ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała Szkoła ponadgimnazjalna wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensacyjne w celu przeciwdziałania negatywnym dla zdrowia skutkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze; (bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobistaSzkoła ponadgimnazjalna wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensacyjne w celu przeciwdziałania negatywnym dla zdrowia skutkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze; (bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista

4 WSKAZANIA ROZWOJOWE I ZDROWOTNE Zalecenia zdrowotne specjalistówZalecenia zdrowotne specjalistów Zalecenia Instytutu Matki i DzieckaZalecenia Instytutu Matki i Dziecka Informacje od rodziców, opiekunów, uczniówInformacje od rodziców, opiekunów, uczniów Karta zdrowia uczniaKarta zdrowia ucznia Własne informacje diagnostyczneWłasne informacje diagnostyczne

5 DIAGNOZA PRZYKŁAD Postawa ciała – karta diagnostycznaPostawa ciała – karta diagnostyczna Zdolności koordynacyjne – test np. eurofitZdolności koordynacyjne – test np. eurofit

6 DOBÓR MATERIAŁU EDUKACYJNEGO Literatura metodycznaLiteratura metodyczna Istniejące programyIstniejące programy Własne zasoby – doświadczenie zawodowe, własne opracowania, materiały edukacyjne pozyskane na formach doskonalenia zawodowegoWłasne zasoby – doświadczenie zawodowe, własne opracowania, materiały edukacyjne pozyskane na formach doskonalenia zawodowego

7 DOBÓR TREŚCI DO PROGRAMU Potrzeby wynikające z diagnozyPotrzeby wynikające z diagnozy Wskaźniki zawarte w podstawie programowejWskaźniki zawarte w podstawie programowej Kompetencje nabyte w poprzednich etapach edukacyjnychKompetencje nabyte w poprzednich etapach edukacyjnych

8 DLACZEGO PLANOWANIE WYNIKOWE Pozwala systematycznie monitorować planowane wymaganiaPozwala systematycznie monitorować planowane wymagania Pokazuje uczniom do czego dążyć, jakie efekty uzyskiwaćPokazuje uczniom do czego dążyć, jakie efekty uzyskiwać Ważna funkcja motywacyjnaWażna funkcja motywacyjna

9 DLACZEGO CELE OPERACYJNE Wymuszają myślenie o uczniu podmiocie procesu edukacyjnegoWymuszają myślenie o uczniu podmiocie procesu edukacyjnego Pomagają w obserwować skuteczność procesu edukacyjnegoPomagają w obserwować skuteczność procesu edukacyjnego Pokazują narastanie umiejętnościPokazują narastanie umiejętności Wymusza autorefleksję czego nauczyłem, czego się nauczyłem?Wymusza autorefleksję czego nauczyłem, czego się nauczyłem? Ukazuje narastanie samodzielności w oparciu o taksonomię celów – klasyfikacja od naśladowania do samodzielnego stosowaniaUkazuje narastanie samodzielności w oparciu o taksonomię celów – klasyfikacja od naśladowania do samodzielnego stosowania

10 JAK ANALIZOWAĆ SKUTECZNOŚĆ EDUKACJI Wskaźniki podstawy programowejWskaźniki podstawy programowej Przewidywane osiągnięcia programowePrzewidywane osiągnięcia programowe Lekcje koleżeńskieLekcje koleżeńskie Wymagania zawarte w planie pracyWymagania zawarte w planie pracy


Pobierz ppt "Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego Propozycje dobrej praktyki Opracowała Dr Mirosława Śmiglewska Katedra i Zakład Podstaw Kultury Fizycznej Collegium."

Podobne prezentacje


Reklamy Google