Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Łukasz Andrzejowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Łukasz Andrzejowski."— Zapis prezentacji:

1 Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Łukasz Andrzejowski

2 Cel pracy Dokonanie trójwymiarowej rekonstrukcji zniszczonych zabytków archeologicznych Przygotowanie animacji komputerowej w środowisku 3D, prezentującej efekty rekonstrukcji Dokonanie trójwymiarowej rekonstrukcji zniszczonych zabytków archeologicznych Przygotowanie animacji komputerowej w środowisku 3D, prezentującej efekty rekonstrukcji

3 Etapy tworzenia pracy Zbieranie materiałów referencyjnych Modelowanie Teksturowanie Przygotowanie animacji komputerowej Montaż i postprodukcja animacji Zbieranie materiałów referencyjnych Modelowanie Teksturowanie Przygotowanie animacji komputerowej Montaż i postprodukcja animacji

4 Zbieranie materiałów referencyjnych Wybór przedmiotów do rekonstrukcji Wykonanie dokumentacji fotograficznej Poszukiwanie dodatkowych materiałów Wybór przedmiotów do rekonstrukcji Wykonanie dokumentacji fotograficznej Poszukiwanie dodatkowych materiałów

5 Zbieranie materiałów referencyjnych (1) Wybór przedmiotów do rekonstrukcji –Zniszczone, ale dające się zrekonstruować –Efektowne przy wizualizacji –Mogące wchodzić w skład wyposażenia ówczesnego wojownika Wybór przedmiotów do rekonstrukcji –Zniszczone, ale dające się zrekonstruować –Efektowne przy wizualizacji –Mogące wchodzić w skład wyposażenia ówczesnego wojownika

6 Zbieranie materiałów referencyjnych (2) Wykonanie dokumentacji fotograficznej

7 Zbieranie materiałów referencyjnych (3) Poszukiwanie dodatkowych materiałów

8 Modelowanie Przygotowanie materiałów referencyjnych do pracy w Cinema4D Techniki modelowania –Symetria –Lathe NURBS –Loft NURBS –Ponowne wykorzystanie wcześniej wykonanych modeli –Składanie modeli z mniejszych elementów Przygotowanie materiałów referencyjnych do pracy w Cinema4D Techniki modelowania –Symetria –Lathe NURBS –Loft NURBS –Ponowne wykorzystanie wcześniej wykonanych modeli –Składanie modeli z mniejszych elementów

9 Modelowanie (1) Przygotowanie materiałów referencyjnych

10 Modelowanie (2) Przygotowanie materiałów referencyjnych

11 Modelowanie (3) Techniki modelowania - symetria

12 Modelowanie (4) Techniki modelowania – Lathe NURBS

13 Modelowanie (5) Techniki modelowania – Loft NURBS

14 Modelowanie (6) Techniki modelowania – ponowne wykorzystanie gotowych modeli

15 Modelowanie (7) Techniki modelowania – składanie modeli Techniki modelowania – składanie modeli

16 Teksturowanie Problemy –Wykonanie tekstur możliwie wiernie naśladujących cechy prawdziwych materiałów –Nakładanie tekstur na wygładzane modele Wyzwania –Mapowanie tekstur Wykończenia i korekty Problemy –Wykonanie tekstur możliwie wiernie naśladujących cechy prawdziwych materiałów –Nakładanie tekstur na wygładzane modele Wyzwania –Mapowanie tekstur Wykończenia i korekty

17 Teksturowanie (1) Problemy –Słaba obsługa tekstur parametrycznych w Cinema4D –Problemy przy wygładzaniu HyperNURBS Problemy –Słaba obsługa tekstur parametrycznych w Cinema4D –Problemy przy wygładzaniu HyperNURBS

18 Teksturowanie (2) Wyzwania – Mapowanie UV

19 Teksturowanie (3) Wyzwania – Mapowanie UV

20 Teksturowanie (4) Wyzwania – tekstury parametryczne

21 Teksturowanie (5) Wyzwania – Łączenie materiałów

22 Teksturowanie (6) Wykończenia i korekty

23 Przygotowanie animacji komputerowej Wykonanie otoczenia dla animacji –Modelowanie sceny –Oświetlenie Wykonanie poszczególnych scen –Rendery testowe Nanoszenie poprawek Rendery docelowej jakości –Głębia ostrości Wykonanie otoczenia dla animacji –Modelowanie sceny –Oświetlenie Wykonanie poszczególnych scen –Rendery testowe Nanoszenie poprawek Rendery docelowej jakości –Głębia ostrości

24 Przygotowanie animacji komputerowej

25 Montaż i postprodukcja Montaż scen w jedną animację Dodanie podkładu muzycznego Dodanie komentarza Montaż scen w jedną animację Dodanie podkładu muzycznego Dodanie komentarza

26 Podsumowanie Co zostało zrealizowane? Co nie zostało zrealizowane – dlaczego? Nabyte doświadczenie Co zostało zrealizowane? Co nie zostało zrealizowane – dlaczego? Nabyte doświadczenie


Pobierz ppt "Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Łukasz Andrzejowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google