Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

2008-04-12 : www.connectionpoint.pl Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Klaster szansa dla świadomych przedsiębiorców...

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "2008-04-12 : www.connectionpoint.pl Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Klaster szansa dla świadomych przedsiębiorców..."— Zapis prezentacji:

1 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Klaster szansa dla świadomych przedsiębiorców...

2 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Marcin Jabłoński Filolog polski, podyplomowe studia Public Relations (WSB Poznań) oraz Przywództwa i komunikacji społecznej (WAT Warszawa). Pracował m.in. dla Coca-Cola, TP SA, Cunningham Lindsey, ATCOM S.A. Współpracował z Narodową Koalicją do Walki z Rakiem, zorganizował ogólnopolską kampanię społeczną. Szkoleniowiec specjalizujący się w obszarze komunikacji, zarządzania marką i CR marketingu. Współtwórca i członek zarządu największego polskiego klastra ICT Pomerania. Stały współpracownik Gdyńskiego Centrum Innowacji oraz Urzędu Marszałkowskiego. Konsultant PARP, MG, MRR w obszarze klasteringu. Wspiera rozwój klastrów w Bielsku-Białej, na terenie aglomeracji śląskiej, w Elblągu, w województwie kujawsko-pomorskim I Pomorskim, a także w Łodzi. Uczestniczy w projektach Euroregion Bałtyk. Współpracuje z InterCluster (afiliowaną przy Komisji Europejskiej) oraz zagranicznymi ogranizacjami rządowymi I gospodarczymi.

3 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Connection Point Pierwsze w Polsce centrum kompetencji klastrowej. Realizujemy projekty z zakresu tworzenia, zarządzania oraz wspierania rozwoju klastrów w Polsce. Współpracujemy z Ministerstwem Gospodarki, Ministerstwem Rozwoju Regionalnego, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, urzędami marszałkowskimi I miejskimi. Działamy na rzecz tworzenia silnych regionalnych sieci powiązań biznesowych, w których kluczową rolą stanowi rozwój przez innowację. Tworzymy narzędzia IT dla klastrów.

4 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Klastry w oczach innych SKOKIEM NA KASĘ – wytargać środki unijne. Na co? Coś się znajdzie! TYM SAMYM CO IZBA RZEMIEŚLNICZA CZY CECH – kolejny klub znajomych. DAWCĄ ETATÓW – szefem klastra kolega z firmy? już wiadomo, po co nam klaster!

5 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Czego się boimy? KRADZIEŻY POMYSŁÓW KRADZIEŻY PRACOWNIKÓW KRADZIEŻY KLIENTÓW

6 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Czym właściwie jest klaster? jest hubem informacyjnym – nie jest pośrednikiem handlowym jest moderatorem – facylitatorem działań jest reprezentantem – buduje i zarządza marką jest kreatorem – inicjuje działania Klaster mówi głosem wszystkich aktorów klastra! Klaster jest demokratyczny i transparentny! Wszyscy mają te same obowiązki i prawa!

7 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Wewnętrzny obszar działania Generowanie wartości dodanej przez zarządzanie wiedzą Stały monitoring procesów zachodzących w klastrze, mapowanie idei, problemów Wspieranie i moderowanie komunikacji zachodzącej pomiędzy aktorami klastra Wspieranie działania grup roboczych Budowanie marki klastra

8 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Zewnętrzny obszar działania Budowanie relacji inwestorskich Wspieranie relacji ze środowiskiem naukowym, wspieranie spin- offu oraz projektów R+D Reprezentacja w kraju i zagranicą Budowanie marki

9 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Bądź uczciwy, ufaj innym i wzbudzaj zaufanie. Kwestionuj autorytety. Wyrażaj swoje poglądy oraz idee w sposób konstruktywny. Unikaj biurokracji. Spodziewaj się zmian i podejmuj ryzyko. Bądź twórczy i szukaj innowacyjnych rozwiązań. Uznawaj popełnione błędy i wyciągaj z nich wnioski. Współdziałaj z innymi i przyczyniaj się do budowania zespołu. Zależnie od potrzeby bądź równie dobrym szefem, jak podwładnym. Traktuj klientów jak współpracowników, a współpracowników jak siebie samego. Dekalog klastra Doliny Krzemowej

10 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Korzyści dla przedsiębiorców Zysk – klaster oddziałuje na zwiększenie obrotów firm czynnie uczestniczących w klastrze Ułatwienie dostępu do funduszy unijnych, venture capital Uwiarygodnienie w oczach partnerów, dostęp do zapytań ofertowych z kraju i zagranicy

11 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Korzyści dla przesiębiorców Możliwość wpływania i kształtowania rynku pracy – ulepszony dostęp do zasobów ludzkich (centra kompetencyjne, ścieżki kariery) Możliwość budowania konsorcjów projektowych i inwestycyjnych Budowanie trwałych, dobrych relacji z władzami samorządowymi oraz jednostkami badawczymi

12 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Zagrożenia procesu klastrowego Bariera mentalna – nieumiejętność współpracy; brak zaufania Brak wizji – brak zdefiniowanych celów strategicznych przez przedsiębiorców wiąże się z niemożliwością określenia korzyści związanych z uczestnictwem w klastrze Brak lidera – proces pozbawiony lidera (liderów) dąży do entropii – do upadku. Brak finansowania – słabość finansowa klastra utrudnia znacząco realizację wytyczonych zadań

13 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Czynniki warunkujące sukces klastra zdefiniowane na podstawie mapowania klastra cele; cele sektorowe i cross-sectorowe zintegrowana komunikacja – wewnętrzna i zewnętrzna; platforma komunikacyjna powiązana z portalami klastrowymi i biznesowymi wyłonienie potencjalnych i realnych liderów wsparcie ze strony władz samorządowych (finansowe, rzeczowe)

14 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 TelecomCity: case study Avalon Technology, Blazing Interglobal, Blueguards, Brainpool, Caliterra, Capgemini, City Network Hosting, CSC, Cybercom, Densitet, EC Konsult, Enovation, Ericsson, Ernst & Young, ESRI-S Group, Flextronics, Forsbrand Telecom, Föreningssparbanken, Global Fun, HiQ Karlskrona, Hyper Island, ILT, JayWay AB Kockums, ManagerZone, Mandator, Metria, Nordic Industry Consulting, RFXL, SoftHand, Softhouse Consulting Baltic, Storegate, Sun Microsystems, Telenor, UIQ Technology, Velocity Technologies, WIP, WM-Data, Wireless Maingate, Xpeedio Support Solutions

15 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 TelecomCity: case study Szwecja i Świat potrzebują regionów, które stanowić będą bazę dla przedsiębiorstw operujących wiedzą wysokiej klasy. Takie podejście wymaga wysoko wyspecjalizowanych regionów, gdzie biznes i wraz instytucjami nastawionymi na zarządzanie wiedzą razem kreują podłoże pod nowe, globalne, konkurencyjne idee biznesowe. Otoczenie musi zachęcać i wspierać światowy poziom konkurencyjności, a poziom umiejętności współpracy musi być dobrze rozwinięty. To sprawia, że Karlskrona jest jednym z ośrodków silnie skupiających uwagę biznesu, handlu i edukacji.

16 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 TelecomCity: case study W ciągu pięciu lat region Karlskrona zwiększył zatrudnienie o 3000 nowych pracowników w sekorze IT. Około 20% tych ludzi pracuje w przemyśle telekomunikacyjnym a to już tyle co w samym Sztokholmie i jest to rekord ilościowy na skalę europejską. Tamtejszy uniwersytyet kształci w kierunkach IT i telekomunikacja 8 ludzi na tysiąc mieszkańców – to jest dwa razy tyle co liczba przyjmowanych studentów w innych regionach Szwecji.... i 15 razy więcej niż w regionie Sztokholmu.

17 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 TelecomCity: case study Składka członkowska: 100 za pracownika/rok Władze municypalne dokładają do budżetu kwotę równą 100% składek członkowskich Władze lokalne otrzymują z każdego zainwestowanego 1 4 wpływu do kasy miejskiej

18 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 TelecomCity: case study Karlskrona – małe miasto portowe z niewielką stocznią zmieniło się w miasto nowoczesnych technologii, w miasto z nowoczesnym – powstałym dzięki klastrowi – uniwersytetem technicznym.

19 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Do przemyślenia! Dlaczego zakładać klaster? Klaster a konsorcjum, izba rzemieślnicza, izba przemysłowa. Triple helix - czyli trzy filary klastra. Jaką rolę odgrywają poszczególne filary klastra? Kto ma nim kierować? Jakie źródła finansowania? Jaka forma prawna? Operator klastra – rola i relacje z klastrem.

20 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Dlaczego klaster? Podaj wszystkie powody, dla których nie warto przystępować do klastra

21 : Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Cooperation + Competition = Coopetition Ostatni ekran prezentacji... Aleja Zwycięstwa 96/ Gdynia CONNECTIONPOINT DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!


Pobierz ppt "2008-04-12 : www.connectionpoint.pl Marcin Jabłoński, Łódź 2008 Klaster szansa dla świadomych przedsiębiorców..."

Podobne prezentacje


Reklamy Google