Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Telekomunikacja Polska Orange Labs Pion Centrum Badawczo- Rozwojowe Krzysztof Kozłowski Warszawa, 23/11/2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Telekomunikacja Polska Orange Labs Pion Centrum Badawczo- Rozwojowe Krzysztof Kozłowski Warszawa, 23/11/2010."— Zapis prezentacji:

1 Telekomunikacja Polska Orange Labs Pion Centrum Badawczo- Rozwojowe Krzysztof Kozłowski Warszawa, 23/11/2010

2 Telekomunikacja Polska 2 Orange Labs Poland historia Orange Labs 1992 – stworzenie jednostki CBR (Centrum Badawczo-Rozwojowe) w TP – rozpoczęcie współpracy z FT R&D na bazie tzw. umowy prywatyzacyjnej 2004 – realizacja pierwszych prac badawczo-rozwojowych na rzecz FT R&D 2005 – projekt transformacji R&D przeprowadzony przez CBR oraz FT R&D 2008/2009 – wdrożenie nowej organizacji TP R&D w ramach programu New Spirit 2009 – rebranding CBR na Orange Labs Poland

3 Telekomunikacja Polska 3 Orange Labs Poland

4 Telekomunikacja Polska 4 Orange Labs Poland Orange Labs w Polsce Siedziba główna i najważniejsze laboratoria zlokalizowane w Warszawie 6 dodatkowych lokalizacji: Lublin (optoelectronics), Wrocław (radiocommunications), Olsztyn (IP), Kraków (DSL), Łódź (Software Development & Quality Assurance Center), Poznań (PSTN and mobile terminals)

5 Telekomunikacja Polska 5 Orange Labs Poland nasza misja Dostarczanie innowacyjnych rozwiązań i usług w celu budowy przewagi konkurencyjnej Grupy TP / Grupy FT Skrócenie czasu wdrażania nowych produktów (TTM - time to market) dzięki pracom badawczo-rozwojowym realizowanym dla klientów z Grupy TP oraz Grupy FT Realizacja prac badawczo- rozwojowych dla krajów w CEE, w których Orange nie ma zaplecza R&D: - Słowacja - Rumunia - Mołdawia

6 Telekomunikacja Polska 6 Orange Labs Poland główne specjalizacje Wireline service coverage extension Wireless service coverage ext. IMS, mobile & VoIP IP service and aggregation routers Content Delivery Network Residential Gateways, Set Top Boxes and TV Multimodal applications Open Platforms & Services

7 Telekomunikacja Polska 7 Orange Labs Poland kilka faktów na nasz temat… Współpraca ze środowiskiem naukowym i uczelniami w Polsce (PW, UW, AGH, PWr, PL, PŁ, UMCS, PJWSTK, PP, UWM, PUE) i za granicą (Princeton, Bukareszt, St Petersburg) Aktywny udział w europejskich projektach badawczych (dwie nagrody Kryształowa Brukselka za udział w FP6, FP7) i pracach krajowych oraz międzynarodowych instytucji standaryzacyjnych (PKN, ITU, HGI, Cenelec, Broadband Forum) ~15% całego potencjału badawczego w sieci Orange Labs 433 pracowników ~ 10 zgłoszeń patentowych 8 głównych specjalizacji Bliska współpraca z laboratoriami międzynarodowymi Grupy FT bazująca na umowie ramowej Centrum Badań Konsumenckich

8 Telekomunikacja Polska 8 Orange Labs Poland Tradycyjny model zamkniętego podejścia w procesie innowacji * Otwarte innowacje jako strategia to podejście w którym najważniejsze jest przekonanie, że firmy mogą i powinny wykorzystywać zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne pomysły w swych procesach innowacyjnych. otwarte innowacje Model otwartego podejścia w procesie innowacji * * Henry W. Chesbrough, The Era of Open Innovation, MIT Sloan Management Review; Spring 2003, Vol. 44 Issue 3,

9 Telekomunikacja Polska 9 Orange Labs Poland Bliska współpraca z uczelniami i instytucjami naukowymi w Polsce oraz budowanie relacji z Europą wschodnią (Rosja, Kazachstan, Białoruś, Mołdawia, Słowacja) Współpraca z dostawcami (Alcatel Lucent, Microsoft, IBM, Nokia Siemens Networks, Samsung) i firmami z lokalnego ekosystemu Udział w projektach europejskich Konkursy dla pracowników grupy (Telekreator, Transformator, Innowatorium) otwarte innowacje w Orange Labs Poland

10 Telekomunikacja Polska 10 Orange Labs Poland otwarte innowacje w Orange Labs Poland (c.d.) Uczelnie, instytucje badawcze Wewnętrzne innowacje Projekty Europejskie Dostawcy i lokalny ekosystem DEMON, CHRON, NAPA-WINE, ALPHA, ONE LAB 2, TALOS, GEYSER, OCEAN, Up- To-Us Celtic Project, COMMUNE Celtic Project, Otwarte innowacje

11 Telekomunikacja Polska 11 Orange Labs Poland przykłady projektów Accessibility (b-link, aplikacja dla osób niepełnosprawnych, Homer: telefon dla niewidomych) Content Delivery Network oferta Serwery Treści dla rynku B2B uruchomiona w Polsce w 01/2010 Augmented Reality Audio Games System IVR tylko powiedz Femtocells VDSL2 i FTTH (testy w Polsce, pomoc przy uruchomieniu oferty w Słowacji) Zegar atomowy (Internet)

12 Telekomunikacja Polska 12 Orange Labs Poland przykład 1 Content Delivery Network (CDN) Content Delivery Network (CDN) jest systemem serwerów zlokalizowanych w różnych miejscach sieci, przechowujących kopie danych (cache) w celu maksymalizacji ilości przesyłanych danych oraz liczby klientów, którzy mogą jednocześnie z nich korzystać. Innowacja Nowy sposób serwowania kontentu użytkownikom (duża skala, szybkość dostępu, bliskość użytkowników) Otwarta architektura oparta na komponentach oprogramowania i wirtualizacji Dostarczanie treści jako warunek konieczny do świadczenia różnych usług (WebTV, VoD, Web acceleration…) Współpraca Princeton University, Coblitz, projekty europejskie, PlanetLab

13 Telekomunikacja Polska 13 Orange Labs Poland Innowacyjne środowisko do testowania i rozwijania nowych usług, tworzone wspólnie z PW Pięć domów studenckich wyposażonych w dostęp VDSL, GPON lub WiFi Realizacja wspólnych projektów naukowych oraz badawczo- rozwojowych, np. testy IPV6 Kampanie testowe FUT (Friendly User Test) i współpraca ze studentami w opracowywaniu przyszłych usług telekomunikacyjnych przykład 2 Miasteczko testowe TP w PW (FUTure CAMPus)

14 Telekomunikacja Polska 14 Orange Labs Poland studenci Kampania testowa Budowa prototypu Pilot Kampania testowa Budowa prototypu 1. Nabór studentów do testów, kampanii, prac nad prototypami 2. Wyniki testów są zbierane i przetwarzane przez Orange Labs 3. Dystrybucja raportów klientom Grupy TP / Grupy FT Orange Labs przykład 2 Miasteczko testowe TP w PW (cd.) – wdrożenie procesu

15 Telekomunikacja Polska thank you


Pobierz ppt "Telekomunikacja Polska Orange Labs Pion Centrum Badawczo- Rozwojowe Krzysztof Kozłowski Warszawa, 23/11/2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google