Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Orange Labs Pion Centrum Badawczo-Rozwojowe

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Orange Labs Pion Centrum Badawczo-Rozwojowe"— Zapis prezentacji:

1 Orange Labs Pion Centrum Badawczo-Rozwojowe
Krzysztof Kozłowski Warszawa, 23/11/2010 presentation title

2 historia Orange Labs 1992 – stworzenie jednostki CBR (Centrum Badawczo-Rozwojowe) w TP – rozpoczęcie współpracy z FT R&D na bazie tzw. umowy prywatyzacyjnej 2004 – realizacja pierwszych prac badawczo-rozwojowych na rzecz FT R&D 2005 – projekt transformacji R&D przeprowadzony przez CBR oraz FT R&D 2008/2009 – wdrożenie nowej organizacji TP R&D w ramach programu „New Spirit” 2009 – rebranding CBR na Orange Labs Poland Orange Labs Poland

3 Orange Labs Poland

4 Orange Labs w Polsce Siedziba główna i najważniejsze laboratoria zlokalizowane w Warszawie 6 dodatkowych lokalizacji: Lublin (optoelectronics), Wrocław (radiocommunications), Olsztyn (IP), Kraków (DSL), Łódź (Software Development & Quality Assurance Center), Poznań (PSTN and mobile terminals) Orange Labs Poland presentation title

5 nasza misja Dostarczanie innowacyjnych rozwiązań i usług w celu budowy przewagi konkurencyjnej Grupy TP / Grupy FT Skrócenie czasu wdrażania nowych produktów (TTM - time to market) dzięki pracom badawczo-rozwojowym realizowanym dla klientów z Grupy TP oraz Grupy FT Realizacja prac badawczo- rozwojowych dla krajów w CEE, w których Orange nie ma zaplecza R&D: - Słowacja - Rumunia - Mołdawia Orange Labs Poland presentation title

6 główne specjalizacje Wireline service coverage extension
Wireless service coverage ext. IMS, mobile & VoIP IP service and aggregation routers Content Delivery Network Residential Gateways, Set Top Boxes and TV Multimodal applications Open Platforms & Services Orange Labs Poland presentation title

7 kilka faktów na nasz temat…
~15% całego potencjału badawczego w sieci Orange Labs 433 pracowników ~ 10 zgłoszeń patentowych 8 głównych specjalizacji Bliska współpraca z laboratoriami międzynarodowymi Grupy FT bazująca na umowie ramowej Centrum Badań Konsumenckich Współpraca ze środowiskiem naukowym i uczelniami w Polsce (PW, UW, AGH, PWr, PL, PŁ, UMCS, PJWSTK, PP, UWM, PUE) i za granicą (Princeton, Bukareszt, St Petersburg) Aktywny udział w europejskich projektach badawczych (dwie nagrody „Kryształowa Brukselka” za udział w FP6, FP7) i pracach krajowych oraz międzynarodowych instytucji standaryzacyjnych (PKN, ITU, HGI, Cenelec, Broadband Forum) Orange Labs Poland presentation title

8 otwarte innowacje Tradycyjny model zamkniętego podejścia w procesie innowacji * Model otwartego podejścia w procesie innowacji * Otwarte innowacje jako strategia to podejście w którym najważniejsze jest przekonanie, że firmy mogą i powinny wykorzystywać zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne pomysły w swych procesach innowacyjnych. * Henry W. Chesbrough, “The Era of Open Innovation”, MIT Sloan Management Review; Spring 2003, Vol. 44 Issue 3, Orange Labs Poland

9 otwarte innowacje w Orange Labs Poland
Bliska współpraca z uczelniami i instytucjami naukowymi w Polsce oraz budowanie relacji z Europą wschodnią (Rosja, Kazachstan, Białoruś, Mołdawia, Słowacja) Współpraca z dostawcami (Alcatel Lucent, Microsoft, IBM, Nokia Siemens Networks, Samsung) i firmami z lokalnego ekosystemu Udział w projektach europejskich Konkursy dla pracowników grupy (Telekreator, Transformator, Innowatorium) Orange Labs Poland presentation title presentation title 9

10 otwarte innowacje w Orange Labs Poland (c.d.)
Uczelnie, instytucje badawcze Wewnętrzne innowacje Otwarte innowacje Projekty Europejskie Dostawcy i lokalny ekosystem DEMON, CHRON, NAPA-WINE, ALPHA, ONE LAB 2, TALOS, GEYSER, OCEAN, Up-To-Us Celtic Project, COMMUNE Celtic Project, Orange Labs Poland

11 przykłady projektów Accessibility (b-link, aplikacja dla osób niepełnosprawnych, Homer: telefon dla niewidomych) Content Delivery Network oferta Serwery Treści dla rynku B2B uruchomiona w Polsce w 01/2010 Augmented Reality Audio Games System IVR tylko powiedz’ Femtocells VDSL2 i FTTH (testy w Polsce, pomoc przy uruchomieniu oferty w Słowacji) Zegar atomowy (Internet) Orange Labs Poland presentation title

12 przykład 1 Content Delivery Network (CDN)
Content Delivery Network (CDN) jest systemem serwerów zlokalizowanych w różnych miejscach sieci, przechowujących kopie danych (cache) w celu maksymalizacji ilości przesyłanych danych oraz liczby klientów, którzy mogą jednocześnie z nich korzystać. Innowacja Nowy sposób serwowania ‘kontentu’ użytkownikom (duża skala, szybkość dostępu, bliskość użytkowników) Otwarta architektura oparta na komponentach oprogramowania i wirtualizacji Dostarczanie treści jako warunek konieczny do świadczenia różnych usług (WebTV, VoD, Web acceleration…) Współpraca Princeton University, Coblitz, projekty europejskie, PlanetLab Orange Labs Poland presentation title 12

13 przykład 2 Miasteczko testowe TP w PW (FUTure CAMPus)
Innowacyjne środowisko do testowania i rozwijania nowych usług, tworzone wspólnie z PW Pięć domów studenckich wyposażonych w dostęp VDSL, GPON lub WiFi Realizacja wspólnych projektów naukowych oraz badawczo-rozwojowych, np. testy IPV6 Kampanie testowe FUT (Friendly User Test) i współpraca ze studentami w opracowywaniu przyszłych usług telekomunikacyjnych Orange Labs Poland presentation title 13

14 przykład 2 Miasteczko testowe TP w PW (cd.) – wdrożenie procesu
Kampania testowa Budowa prototypu Kampania testowa Orange Labs Kampania testowa studenci Budowa prototypu Pilot 2. Wyniki testów są zbierane i przetwarzane przez Orange Labs 3. Dystrybucja raportów klientom Grupy TP / Grupy FT 1. Nabór studentów do testów, kampanii, prac nad prototypami Orange Labs Poland presentation title 14

15 thank you presentation title


Pobierz ppt "Orange Labs Pion Centrum Badawczo-Rozwojowe"

Podobne prezentacje


Reklamy Google