Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Temat; Rola aktywności ruchowej w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała Zadania dydaktyczne: - pobudzenie do działania układów ruchu, krążenia i oddechowego,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Temat; Rola aktywności ruchowej w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała Zadania dydaktyczne: - pobudzenie do działania układów ruchu, krążenia i oddechowego,"— Zapis prezentacji:

1 Temat; Rola aktywności ruchowej w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała Zadania dydaktyczne: - pobudzenie do działania układów ruchu, krążenia i oddechowego, - osiągnięcie pełnego zakresu ruchu w stawach i w poszczególnych grupach mięśniowych, - wyrabianie nawyku prawidłowej postawy, - zaznajomienie dzieci rodziców z przyczynami i skutkami występowania wad postawy, - opracowanie zestawów ćwiczeń ze wskazaniami i przeciwwskazaniami dotyczącymi poszczególnych wad postawy Zadania wychowawcze: - kształtowanie potrzeby samokontroli, - świadome i aktywne uczestnictwo w zajęciach, - odpowiedzialność za bezpieczeństwo własne i innych, - samokontrola, - współpraca w grupach i ze współćwiczącym, - higieniczny tryb życia, - samoocena własnej postawy ciała

2 Metody dydaktyczne stosowane na zajęciach korekcyjnych: Metoda Naśladowcza – Ścisła. Metoda Programowego Uczenia. Metoda Programowego Usprawniania. Metoda Zabawowa Klasyczna Metody wychowania stosowane na zajęciach korekcyjnych: Metoda Wpływu Osobistego. Metoda Wpływu Sytuacyjnego. Metoda Wpływu Społecznego. Rozgrzewka; Przeprowadzenie ćwiczeń oddechowych oraz rozciągających, wzmacniających mięśnie posturalne, pobudzenie do działania układów ruchu, krążenia i oddechowego, osiągnięcie pełnego zakresu ruchu w stawach i w poszczególnych grupach mięśniowych. Przed przystąpieniem do prowadzenia zajęć odbyła się prelekcja dla uczniów i rodziców pt. Zdrowy kręgosłup – szczęśliwe dziecko (prezentacja w załączniku)

3 Ćwiczenia odbywały się na dużej i małej sali gimnastycznej oraz holu głównym szkoły. Na dużej Sali gimnastycznej prowadzone były ćwiczenia wzmacniające i rozciągające w szczególności mięśnie brzucha i grzbietu, które w głównej mierze odpowiadają za stabilizację kręgosłupa oraz ćwiczenia zapobiegające i korygujące istniejące wady. Zajęcia prowadził p. M. Piernikarski

4 Ćwiczenie wzmacnia: mięśnie ud i pośladków; rozciąga mięśnie tułowia, przedniej części barków, zginacze bioder. Usiądź na piłce Fit Ball, a następnie przenieś stopy do przodu tak, by opuścić biodra nieco przed piłkę. Wstrzymaj ruch, gdy piłka będzie podtrzymywać górne części pośladków i kręgosłup do wysokości łopatek. Rozstaw stopy na szerokość bioder. Ramiona przenieś w bok. Ugnij łokcie tak, by przedramiona ustawiły się pionowo. Na wdechu napnij brzuch i wyprostuj kolana. Jednocześnie wyciągnij ręce, ustawiając je równolegle do podłoża. Ciało powinno utworzyć łuk wsparty na piłce. Z wydechem wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj 10 powtórzeń.

5 Ćwiczenie wzmacnia: brzuch, głównie mięśnie skośne, mięśnie pleców i tył barków. Uklęknij na kolanach, pochylając tułów do przodu, oprzyj dłonie na piłce stabilizacyjnej. Łydki rozsuń na szerokość bioder, wyprostuj kręgosłup i łokcie. Głowę trzymaj w linie prostej z łokciami i kręgosłupem. Napinając mięśnie brzucha, wykonaj skręt tułowia w prawo, jednocześnie sięgając lewą ręką pod klatką piersiową w prawo. Wróć do pozycji początkowej. To samo ćwiczenie zrób w przeciwną stronę, kończąc 1 powtórzenie. Wykonaj 10 powtórzeń.

6 Również na dużej sali zajęcia kształtujące prawidłową postawę ciała ćwiczenia w formie obwodu stacyjnego prowadziła p. A. Gorecka Na zdjęciach dzieci wykonują ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia z piłkami wzmacniające mięśnie grzbietu korygujące wady kręgosłupa

7 Na małej Sali gimnastycznej uczniowie zgłębiali tajniki jogi. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbiet, obręczy barkowej i bioder. Zajęcia prowadziła p. M. Sokołowska

8 Joga pozytywnie wpływa na mięśnie kręgosłupa: poprawia siłę mięśni i ścięgien, sprawia, że mięśnie stają się bardziej elastyczne, rozciągnięte, sprawia, że kręgosłup i całe plecy są lepiej ukrwione, wzmacnia system nerwowy, dlatego zapobiega zapaleniom nerwów.

9 W holu głównym szkoły odbywały się jednocześnie zajęcia aerobiku ukierunkowane na kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Zajęcia prowadziła p. J. Matoliniec

10 Na zakończenie zajęć uczniowie obejrzeli i wysłuchali prelekcji na temat; Zdrowy kręgosłup szczęśliwe dziecko, w formie prezentacji multimedialnej przygotowanej przez p. Marka Piernikarskiego, zawierającej treści dotyczące; charakterystyki wad postawy; wady kręgosłupa w płaszczyźnie strzałkowej i czołowej Zapobieganie i przeciwdziałanie wadom postawy Podstawowe działania w zakresie profilaktyki wad postawy Dobór odpowiednich pozycji w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała (pełna prezentacja stanowi załącznik dokumentacji do programu Szkoła w ruchu)


Pobierz ppt "Temat; Rola aktywności ruchowej w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała Zadania dydaktyczne: - pobudzenie do działania układów ruchu, krążenia i oddechowego,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google