Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Charakterystyka wybranego systemu produkcji z uwzględnieniem wielkości produkcji. Warszawa 2007.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Charakterystyka wybranego systemu produkcji z uwzględnieniem wielkości produkcji. Warszawa 2007."— Zapis prezentacji:

1 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Charakterystyka wybranego systemu produkcji z uwzględnieniem wielkości produkcji. Warszawa 2007

2 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Historia zakładów w Starachowicach F o t o g r a f i e Siedziba firmy MAN Star Trucks & Busses w Starachowicach Jeden z pierwszych STAR 25 I następny STAR 660

3 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Historia zakładów w Starachowicach powstanie starachowickiej fabryki ; XI w. - projekty księdza Stanisława Staszica - powstanie zespołu fabryk żelaza ; lata międzywojenne - funkcjonowanie zakładów zbrojeniowych i fabryka amunicji ; zmontowano 245 sztuk pojazdów STAR 20 ; tysięczny STAR ; po 1989 roku firma Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach przekształcona w jednoosobową spółkę skarbu państwa Zakłady Starachowickie STAR S.A. ; 1993 – spadek produkcji, niepewność istnienia firmy ; 11 lutego 1994 roku zawarto ugodę z bankami – wzrost sprzedaży ciężarówek;

4 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Historia zakładów w Starachowicach W 1997 roku podpisanie wstępnego porozumienia z firmą Steyer - zastosowanie kabin (typu 152) w starachowickich ciężarówkach ; 1997 rok - Skarb Państwa sprzedał swoje udziały w Starze. Zakupił je Sobiesław Zasada Centrum S.A. ; 17 grudzień 1999 rok - firma MAN Nutzfahrzeuge AG stała się w części właścicielem Zakładów Starachowickich STAR S.A. - produkcja ciężarówek ; W 1999 roku sprzedaż Stara na polskim rynku spadł do 1101 szt. ; 2003 rok - koncern MAN zaprzestaje produkcję pojazdów L2000 i M przeniesienie ich wytwarzania do austriackiej fabryki w Steyer ; Obecnie zakład prowadzi działalność, która obejmuje cztery filary : Produkcja samochodów specjalistycznych serii 944 i 1466 oraz modernizacja typu 266 ; Obróbka mechaniczna części samochodowych ; Produkcja wiązek elektrycznych ; Produkcja komponentów autobusowych : w tym produkcja szkieletów autobusów. >

5 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Działalność bazująca na czterech podstawowych filarach: Produkcja samochodów specjalistycznych serii 944 i 1466 oraz modernizacja typu 266 ; 1 Obróbka mechaniczna części samochodowych 2 Produkcja wiązek elektrycznych ; 3 Produkcja komponentów autobusowych ; - korpusów / szkieletów autobusów 4

6 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Proces powstawania szkieletów autobusowych HALA NR 1 - profile ze stali konstrukcyjnej; - blachy dwustronnie galwanicznie ocynkowane; - blacha ze stali nierdzewnej; - blacha aluminiowa. - cięcie laserowe; - cięcie mechaniczne; - wypalanie plazmowe; - prasowanie krawędziowe; - wyginanie profili. - półautomatyczne spawanie: * ścian bocznych autobusu; * ścian przednich autobusu; * ścian tylnich autobusu; * dachu autobusu. 1 DZIAŁ: MAGAZYNU MATERIAŁÓW 2 DZIAŁ: PRODUKCJi CZĘŚCI3 DZIAŁ: SPAWANIA KORPUSÓW HALA NR 2

7 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Proces powstawania szkieletów autobusowych cd. HALA NR 2 - spawanie profili o przekroju prostokątnym; - spawanie elementów wytłaczanych; - łączenie elementów z hali Nr1 oraz platformę z hali Nr 2; - zgrzewanie. - spawanie poprzecznic nad przednią i tylnią osia; - łączenie za pomocą połączeń śrubowych; * ochrona antykorozyjna; * wytrzymałość na naprężenia; * wytrzymałość na pracochłonność; * stabilizacja prowadzenia osi. - mycie - oczyszczanie po procesie spawalniczym; - lakierowanie - nałożenie metodą natrysku farby gruntującej – tylko 1 warstwa; - uszczelnienie szwów spawalniczych; - doklejenie poszyć bocznych; - doklejenie elementów z GFK: * klapa przednia; * narożniki tylne; * części maski przedniej. - doklejenie bocznych i tylnich klap obsługowych; - woskowanie wszystkich zamkniętych przestrzeni szkieletu. 5 DZIAŁ: SPAWANIA SZKIELETÓW4 DZIAŁ: SPAWANIA PLATFORMY PODWOZIA 6 DZIAŁ: CZYSZCZENIA, PIERWSZEGO GRUNTOWANIA I WKLEJENIA BLACH BOCZNYCH - lakierowanie, ponowne nałożenie metodą natrysku farby gruntującej – faza powtarzana 4-ero krotnie; - osuszanie; Orurowanie szkieletu - montaż instalacji hamulcowej; - montaż instalacji pneumatycznej; - montaż instalacji paliwowej. 7 DZIAŁ: GRUNTOWANIA I MONTAŻU CZĘŚCI INSTALACJI HALA NR 3 HALA NR 1

8 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Proces powstawania szkieletów autobusowych cd. HALA NR 3 - wklejenie wodoodpornej sklejki podłogowej; - wytłumienie przestrzeni podłogowej; * pod tylną osią, * okolice silnika. - zgrzewanie gładkich, antypoślizgowych wykładzin podłogowych; ( proces odbywa się w specjalistycznej kabinie.) 8 DZIAL: WKLEJANIA PODŁÓG I WYKŁADZIN HALA NR 2

9 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Proces powstawania szkieletów autobusowych - zarys HALA NR 1 1 -> 2 -> 3 HALA NR 2 4 -> 5 -> 6 -> 7 HALA NR 3 8 Sady k. Poznania 9

10 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Wielkość produkcji / sprzedaży NL 222 Poznań 1997 NG 312 Kalisz NG 272NL 223 Ostrów Wlkp. 40 szt.10 szt. 5 szt. 4 szt. Szczecinek Tarnów 2 szt Bełchatów Białystok Konin Koszalin Nowy Sącz Ostrów Wlkp. Police Poznań Radom Stalowa Wola Szczecinek Tarnów 9 szt. 4 szt. 6 szt. 4 szt. 6 szt. 2 szt. 5 szt. 4 szt. 6 szt. 1 szt. 2 szt.

11 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Wielkość produkcji / sprzedaży NL 222 NG 312 NG 272NL Bielsko-Biała Białystok Kartuzy Katowice Konin Koszalin Lublin Ostrów Wlkp. Police Radom Siedlce Szczecinek 9 szt. 1 szt. 8 szt. 5 szt. 3 szt. 2 szt. 3 szt. 5 szt. 2 szt. Świdnik1 szt. Warszawa1 szt. Wejherowo1 szt. Białystok6 szt. 3 szt. 1 szt szt. Bydgoszcz5 szt.7 szt. Częstochowa7 szt. Gliwice7 szt.

12 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Produkcja Tabela 1. Najwięksi polscy producenci autobusów w ciągu 9 miesięcy 2006 r. LpMARKA Producent % % 1MAN MAN - Star Trucks &Busse59626,20%32918,36% 2VOLVO Volvo Polska Autobusy48321,23%42423,66% 3SOLARIS Solaris Bus &Coach35515,60%30116,80% 4SCANIA Scania Production Słupsk30713,49%19710,99% 5inni53423,47%54130,19% Razem ,00% ,00%

13 ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Produkcja W I połowie 2006 r. produkcja autobusów w Polsce osiągnęła poziom 2275 szt., czyli aż o 483 szt. więcej niż przed rokiem (+ 26,95%), kiedy wytworzono łącznie 1792 autobusy. Podstawowym czynnikiem tego pozytywnego trendu jest cały czas rosnący eksport, który w ciągu 9 miesięcy 2006 r. osiągnął pułap 1609 autobusów. O jego sile świadczy układ na produkcyjnej liście eksportowej, gdzie najwyższe miejsca zajmują najwięksi eksporterzy autobusów. To efekt wciąż ograniczonego potencjału naszego rynku i bardzo silnej na nim konkurencji.


Pobierz ppt "ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Charakterystyka wybranego systemu produkcji z uwzględnieniem wielkości produkcji. Warszawa 2007."

Podobne prezentacje


Reklamy Google