Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w kwietniu 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w kwietniu 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum."— Zapis prezentacji:

1 Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w kwietniu 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

2 Budownictwo mieszkaniowe – kwiecień 2011 r. Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS Spadek o 8,5% w stosunku do marca 2011 Spadek o 20,2% w stosunku do marca 2011 Spadek o 2,5% w stosunku do marca 2011 Wzrost o 1,3% w stosunku do marca 2011 Wzrost o 9,1% w stosunku do marca 2011 Spadek o 10,7% w stosunku do marca 2011

3 Mieszkania oddane do użytku wraz z powierzchnią miesięcznie w okresie styczeń 2009 – kwiecień 2011 Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS Średnia powierzchnia mieszkania oddanego do użytku w kwietniu 2011 wyniosła 110,8 m 2 i była o 5,3% niższa niż średnia wielkość mieszkania oddanego do użytku w poprzednim miesiącu i wyższa o 7,5% w porównaniu do średniej powierzchni z kwietnia ubiegłego roku.

4 Mieszkania, których budowę rozpoczęto w okresie styczeń - kwiecień w latach Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS

5 Mieszkania, których budowę rozpoczęto według form budownictwa (kwiecień 2010 i 2011) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r r.

6 Mieszkania, na których budowę wydano pozwolenia w okresie styczeń - kwiecień w latach Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS

7 Mieszkania, na których budowę wydano pozwolenia według form budownictwa (kwiecień 2010 i 2011) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r r.

8 Udziały poszczególnych technologii budowy ścian w budownictwie jednorodzinnym Źródło: Raport ASM Materiały wznoszeniowe – budownictwo mieszkaniowe

9 Struktura stosowanych materiałów do budowy ścian nadziemnych (zewnętrzne, wewnętrzne nośne) i działowych w budownictwie jednorodzinnym */ Do ceramiki tradycyjnej zaliczamy m.in. pustaki MAX, U, cegły pełne i drążone, zaś do ceramiki poryzowanej pustaki (P+W) np. Porotherm Źródło: Raport ASM Materiały wznoszeniowe – budownictwo mieszkaniowe

10 Po dobrych danych marcowych, w kwietniu niespodziewanie zmalała liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto. Licząc rok do roku kwiecień przyniósł wśród deweloperów spadek o jedną czwartą. Pogorszenie widać także w obszarze nowowydanych pozwoleń na budowę oraz liczby mieszkań oddanych do użytkowania. Po marcowym rekordzie ilości transakcji zawieranych bez wykorzystania kredytu (34%), kwietniowy wynik na poziomie 25% może wydawać się mało imponujący. Trzeba jednak zauważyć, że w ostatnich 12 miesiącach wynosił on średnio 19%. Ponadto bieżące dane można łączyć z działaniem czynników sezonowych. W kwietniu zeszłego roku także co czwarta transakcja zawierana była bez udziału kredytu. Obecnie rynek nieruchomości wraca do normy po marcowym przyspieszeniu. W kwietniu umowę przedwstępną podpisywano po 65 dniach. Wynik ten jest o przeszło miesiąc gorszy niż w poprzednim miesiącu. Wstępne dane za kwiecień pokazują ponadto, że od podpisania umowy pośrednictwa do umowy finalnej mijało 113 dni, czyli cztery miesiące. Oznacza to, że dziś sprzedawane są mieszkania, których data ogłoszenia o chęci sprzedaży wypada przeciętnie w styczniu. Dla porównania w marcu było to blisko 80 dni, a w ostatnich 12 miesiącach 109 dni. Budownictwo mieszkaniowe spowolniło Wciąż dużo gotówki na rynku Prysnął efekt marca

11 Dziękuję za uwagę Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

12

13 W roku 2011 zespół ASM kontynuuje cykliczne opracowania kwartalne oraz miesięczne opatrzone szyldem MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO. Cel… Cel… to dostarczanie zawsze aktualnych i pełnych informacji dotyczących szeroko rozumianego rynku budowlanego. Monitoring Rynku Budowlanego to nie tylko aktualny zapis bieżącej sytuacji w sektorze, to także dostęp do ogólnopolskiej i regionalnej BAZY DANYCH, czyli serwisu umożliwiającego natychmiastowy wgląd do najświeższych i historycznych danych z rynku budowlanego oraz makroekonomii.

14 KAŻDY RAPORT MRB 2011 ZAWIERA RÓWNIEŻ załącznik Excel - tabele, które ułatwią samodzielną analizę wskaźników W 2011 roku stałymi elementami analiz kwartalnych MRB są: 1. SYTUACJA MAKROEKONOMICZNA POLSKI Wskaźniki makroekonomiczne – dane kwartalne Prognozy sytuacji makroekonomicznej kraju 2. SYTUACJA NA RYNKU BUDOWLANYM Wskaźniki budowlane – dane kwartalne Budownictwo na GPW Budownictwo inżynieryjne Ceny w budownictwie 3. NIERUCHOMOŚCI W POLSCE Efekty budownictwa mieszkaniowego i ceny mieszkań na rynku pierwotnym i wtórnym Prognozy rozwoju mieszkalnictwa Efekty budownictwa niemieszkalnego

15 Miesięczne raporty MRB Prenumeratorzy MRB kwartalnego otrzymują raporty miesięczne GRATIS Opracowania miesięczne można zamawiać pojedynczo bądź w formie prenumeraty rocznej Oprócz kwartalnych raportów MRB, dysponujemy ofertą miesięcznych opracowań MRB Harmonogram ukazywania się raportów kwartalnych Korzystne warunki dla prenumeratorów

16 Warunki zamówienia MRB 2011 TO: Możliwość PRENUMERATY ROCZNEJ obejmującej: 4 raporty kwartalne + GRATIS 12 raportów miesięcznych!!! PLN + 23% VAT Możliwość zakupu POJEDYNCZEGO raportu kwartalnego PLN + 23% VAT Możliwość zakupu RAPORTÓW MIESIECZNYCH w formie: - PRENUMERATY ROCZNEJ PLN + 23% VAT - POJEDYNCZEGO OPRACOWANIA 400 PLN + 23% VAT Raporty dostępne są, po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer /24/ , /24/ bądź

17

18 Jak wygląda sprzedaż materiałów budowlanych w Internecie? Jak wygląda sprzedaż materiałów budowlanych w Internecie? Jak wygląda sprzedaż artykułów wyposażenia wnętrz w Internecie? Jak wygląda sprzedaż artykułów wyposażenia wnętrz w Internecie? Jakie produkty z zakresu szeroko rozumianej budowlanki najlepiej się sprzedają w Internecie? Jakie produkty z zakresu szeroko rozumianej budowlanki najlepiej się sprzedają w Internecie? Gdzie jest nisza i miejsce na Twoje produkty? Gdzie jest nisza i miejsce na Twoje produkty? Jakie są dostępne kanały sprzedaży w Internecie? Jakie są dostępne kanały sprzedaży w Internecie? Jak powinna wyglądać strona internetowa Twojego sklepu? Jak powinna wyglądać strona internetowa Twojego sklepu? W jaki sposób Polacy wyszukują ofert sprzedaży materiałów budowlanych w Internecie? W jaki sposób Polacy wyszukują ofert sprzedaży materiałów budowlanych w Internecie? Jak inwestorzy indywidualni postrzegają zakupy materiałów budowlanych w Internecie? Jak inwestorzy indywidualni postrzegają zakupy materiałów budowlanych w Internecie? Jak producenci materiałów budowlanych i artykułów wykończeniowych zapatrują się na sprzedaż swoich produktów w Internecie? Jak producenci materiałów budowlanych i artykułów wykończeniowych zapatrują się na sprzedaż swoich produktów w Internecie? Odpowiedzi na te pytania poznasz czytając raport

19 Zakres raportu Internetowe kanały sprzedaży materiał ó w budowlanych i artykuł ó w wyposażenia wnętrz Aukcje internetowe Sklepy internetowe Zakupy i sprzedaż materiał ó w budowlanych w Internecie – wyniki badań Badanie inwestor ó w indywidualnych Badanie Mystery w sklepach internetowych Badanie CAWI sprzedawc ó w sklep ó w internetowych Badanie IDI producent ó w materiał ó w budowlanych Badanie wykonawc ó w metodą CATI Dobre praktyki w e-commerce Case study Czym powinien charakteryzować się dobry sklep internetowy Wnioski i rekomendacje Co najlepiej sprzedawać w Internecie? Czy w Internecie jest miejsce na sprzedaż materiał ó w budowlanych? W co warto inwestować? Jak powinna wyglądać strona www sklepu internetowego? I wiele innych …

20 Cena raportu: 3000 PLN + 23% VAT Forma raportu: Raport jest graficzną prezentacją danych uzupełnioną opisem ważniejszych wniosków. Opracowanie dostarczane jest do klienta w formie prezentacji elektronicznej (pdf) y Raporty dostępne są, po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer /24/ bądź

21 Szeroki zakres badań indywidualnych obejmuje: Analizy rynku i segmentów rynkowych oraz analizy prognostyczne Badania satysfakcji klientów, w szczególności z wykorzystaniem metody Customer Satisfaction Index (CSI) Badania jakości obsługi klientów (Mystery Shopping, Mystery Calling) Badania znajomości, wizerunku i pozycjonowania marek Badania postaw i preferencji konsumentów oraz segmentacyjne Testy nowych produktów, reklam, opakowań I inne.

22

23 Zakres raportu CZĘŚĆ I: BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE Budownictwo jednorodzinne Budownictwo wielorodzinne CZĘŚĆ II: BUDOWNICTWO NIEMIESZKALNE już dostępny!! W ramach projektu przygotowywane są dwa odrębne raporty: Plan wydania II części raportu – wrzesień 2011 r.

24 Cel projektu BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE jaką technologią budowane są ściany budynków mieszkalnych? jakimi materiałami posługują się wykonawcy przy wnoszeniu ścian? wielkość rynku materiałów wznoszeniowych w budownictwie mieszkalnym? jaki jest średni koszt budowy ścian zewnętrznych według najpopularniejszych technologii? jakie marki materiałów wznoszeniowych stosują wykonawcy? Celem opracowania jest dostarczenie informacji i wiedzy dotyczącej rynku materiałów wznoszeniowych w Polsce w 2010 roku. Analiza wielkości rynku materiałów wznoszeniowych została zaprezentowana w podziale na poszczególne typy budownictwa mieszkalnego oraz technologię wznoszenia ścian nadziemnych (zewnętrzne i wewnętrzne nośne) i działowych. Dodatkowo raport zawiera prognozę potencjału rynku na lata Chcesz poznać

25 Forma raportu: Raport przesyłany jest do klienta w formie elektronicznej (plik PDF) oraz w wersji papierowej. Istnieje również możliwość zamówienia całości opracowania już teraz!: Koszt kompleksowego opracowania składającego się z dwóch raportów to: PLN + 23% VAT CZĘŚĆ I: BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE PLN + 23% VAT CZĘŚĆ II: BUDOWNICTWO NIEMIESZKALNE PLN + 23% VAT Dostępność raportu: Raporty dostępne są po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer /24/ bądź Forma opracowania wyników i cena

26 Firma ASM jest członkiem OFBOR (Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku). W styczniu 2011 roku po raz kolejny otrzymaliśmy Certyfikat PKJPA (Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów) w zakresie: Badania realizowane techniką ankieterskich wywiadów bezpośrednich./ audytoryjnych (PAPI) Badania realizowane techniką wywiadów telefonicznych z systemowym wspomaganiem komputerowym (CATI) Mystery Shopping Badania CAWI (Computer Assisted Web Interview)

27 Projekty syndykatowe: Adam Sakowski – Kierownik Projektu Tel: /24/ , Marcin Gołębiowski – Analityk Rynku Tel: /24/ , Joanna Florczak – Project Manager Tel: /24/ , Joanna Jarzębowska – Junior Project Manager Tel: /24/ , ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. OD 15-TU LAT NA RYNKU BADAWCZYM !!! Ul. Grunwaldzka 5, Kutno NIP: ; nr KRS: Sąd Rejonowy Łódź Śródmieście Kapitał zakładowy: zł


Pobierz ppt "Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w kwietniu 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum."

Podobne prezentacje


Reklamy Google