Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM www.henry-moore-fdn.co.uk.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM www.henry-moore-fdn.co.uk."— Zapis prezentacji:

1 SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM

2 LEKCJA W MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ

3 POSTAWA UCZNIA PODCZAS LEKCJI MUZEALNEJ W CISZY I SKUPIENIU OGLĄDAMY KOLEJNE EKSPOZYCJE. W CISZY I SKUPIENIU OGLĄDAMY KOLEJNE EKSPOZYCJE. ROBIMY NOTATKI I WYKONUJEMY POLECENIA NA PRZYGOTOWANEJ KARCIE PRACY. ROBIMY NOTATKI I WYKONUJEMY POLECENIA NA PRZYGOTOWANEJ KARCIE PRACY. PO OPUSZCZENIU KAŻDEJ SALI I PO UDZIELENIU GŁOSU PRZEZ NAUCZYCIELA MAMY MOŻLIWOŚĆ PODZIELENIA SIĘ WRAŻENIAMI I UWAGAMI PRZED CAŁĄ KLASĄ. PO OPUSZCZENIU KAŻDEJ SALI I PO UDZIELENIU GŁOSU PRZEZ NAUCZYCIELA MAMY MOŻLIWOŚĆ PODZIELENIA SIĘ WRAŻENIAMI I UWAGAMI PRZED CAŁĄ KLASĄ. W RZECZYWISTYM MUZEUM NIE PODCHODZIMY DO EKSPONATÓW, NIE DOTYKAMY ICH!!! W RZECZYWISTYM MUZEUM NIE PODCHODZIMY DO EKSPONATÓW, NIE DOTYKAMY ICH!!!

4 Sztuka współczesna wymaga od odbiorcy: znajomości kierunków i tendencji, odrzucenia przyzwyczajeń estetycznych, wyobraźni, zastanowienia i namysłu. PAMIĘTAJ O TYM, GDY BĘDZIESZ OGLĄDAŁ EKSPONATY W MUZEUM.

5 PLAN EKSPOZYCJI RZEŹBA s. 3 Rzeźba organiczna s. 2 Rzeźba ekspresyjna s. 1 Rzeźba abstrakcyjna HOLHOL 1 23 Wybitni twórcy światowi Wybitni twórcy polscy o randze światowej s. 8 Magdalena Abakanowicz s. 7 Stanisław Kulon Antoni Rzęsa s. 6 Alina Szapocznikow s. 5 Adam Myjak s. 4 Gustaw Zemła

6 WCHODZIMY DO PIERWSZEJ SALI. ZNAJDUJĄ SI Ę W NIEJ PRACE NAJWIĘKSZEGO WSPÓŁCZESNEGO RZEŹBIARZA HENRY MOOREA ( CZYT. HENRI MURA )

7 Henry Moore by w latach 30. jedną z najważniejszych postaci w sztuce angielskiej, a już w następnej dekadzie – także światowej. Jego prace wywierały istotny wpływ na cale pokolenia rzeźbiarzy. Na twórczość Moore'a ogromny wpływ miała natura. Przestrzeń, odległości, pejzaż, rośliny, kamienie, kości – wszystko to oddziałuje na mnie i daje mi nowe pomysły – napisał Moore. Był namiętnym zbieraczem różnych okazów przyrodniczych, kolekcjonował muszle, kamienie, kawałki drewna, a inspiracje nimi znajdziemy w całej jego twórczości.

8 Głowną ideą i tematem bogatej sztuki Henry Moore'a jest człowiek, a konkretnie figura ludzka, powtarzająca się w różnych okresach jego twórczości jako motyw odpoczywającej postaci kobiecej lub przedstawiona w kameralnych grupach, najczęściej w układzie matka i dziecko lub rodzina.

9 Po wojnie powstało najwięcej prac monumentalnych, przeznaczonych zarówno dla przestrzeni miejskiej, jak i dla otwartego krajobrazu.

10 Także wtedy pojawiły się jego pierwsze prace wydrążone ( Interior/Exterior Forms). Ten zabieg formalny slużył artyście do ukazania przestrzeni wewnętrznej rzeźby, a także zacierał granice pomiędzy obiektem, a jego otoczeniem. Jako rzeźbiarz, Henry Moore miał bardzo mocno rozwiniętą świadomość kształtu. Zdawał sobie sprawę, ze wśród całego bogactwa form naturalnych, jakie nas otaczają, można znaleźć takie, które są dla człowieka szczególnie istotne - te właśnie rozpoznawał i używał w swojej sztuce. Dzieło sztuki według Moore'a jest koncentracja sil witalnych, przedstawionych w syntetycznej, zintegrowanej formie.

11 Wyraźna synteza formy przedstawiającej miała na celu uwypuklenie treści psychologicznych i zwiększenie intensywności ich oddziaływania. synteza

12 ZAD. 1. WYMIEŃ CECHY RZEŹBY ORGANICZNEJ, KTÓREJ REPREZENTANTEM JEST H.MOORE , , , , KTÓRA Z TYCH CECH JEST NAJWAŻNIEJSZA? DLACZEGO?


Pobierz ppt "SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM www.henry-moore-fdn.co.uk."

Podobne prezentacje


Reklamy Google