Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień"— Zapis prezentacji:

1 Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień
mgr Agnieszka Wałachowska

2 PROGRAM PROFILAKTYKI LOGOPEDYCZNEJ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM POŁACZONY Z ZAJĘCIAMI MUZYCZNO - RYTMICZNYMI

3 Logorytmika – polega na połączeniu terapii logopedycznej z rytmiką, aby oddziaływać na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową

4 W praktyce logorytmika polega na wykonywaniu ćwiczeń muzyczno – ruchowych. Mają one formę zabawy.

5 Głównym celem jest korygowanie wad wymowy i zaburzeń słuchu, a przy tym uwrażliwienie na cechy wspólne muzyki i mowy, takie jak: rytm, melodia, tempo, dynamika, barwa dźwięku.

6 Program przeznaczony jest dla dzieci 3 – 5 letnich.
ZAŁOŻENIA PROGRAMU Program przeznaczony jest dla dzieci 3 – 5 letnich. Założeniem głównym programu jest kształtowanie prawidłowej mowy oraz dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym. Ćwiczenia logopedyczne kierują ruchową, estetyczną i społeczną aktywnością dzieci.

7 CELE USPRAWNIANIE NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH
POSZERZENIE SŁOWNICTWA CZYNNEGO I BIERNEGO USPRAWNIANIE NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH USPRAWNIANIE PERCEPCJI SŁUCHOWEJ I PAMIĘCI MUZYCZNEJ ROZWIJANIE SZYBKIEJ REAKZJI RUCHOWEJ NA SYGNAŁY SŁOWNE, DŹWIEK , CISZĘ KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI PRAWIDŁOWEGO OPEROWANIA GŁOSEM I ODDECHEM USPRAWNIANIE MOTORYKI DUŻEJ I MAŁEJ UTRWALANIE SCHEMTAU CIAŁA LUDZKIEGO POGŁĘBIANIE KONTAKTÓW EMOCJONALNO – SPOŁECZNYCH W GRUPIE

8 ZAJĘCIA LOGORYTMICZNE MAJĄ FORMĘ PRACY ZARÓWNO ZBIOROWEJ, JAK I INDYWIDUALNEJ, W ZALEZNOŚCI OD POTRZEB DZIECI.

9 ZAJĘCIACH LOGORYTMICZNYCH
RODZAJE ĆWICZEŃ, KTÓE BĘDĄ WYSTĘPOWAĆ NA ZAJĘCIACH LOGORYTMICZNYCH

10 ĆWICZENIA ODDECHOWE

11

12

13

14

15

16 ĆWICZENIA GŁOSOWE, EMISYJNE, FONACYJNE

17 ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY ARTYKULACYJNE

18

19

20 Wierszyki artykulacyjne
Zwierzęce gadanie Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? --Kle, kle, kle. Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? --Kum, kum, kum. Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? --Miau, miau, miau Co mówi kura, gdy znosi jajko? ---Ko, ko, ko. Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? ---Ku-ku-ryku. Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? ---Me, me, me. Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? ----Mu, mu, mu. Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? ---Hau, hau, hau. Co mówi baran, gdy spać mu się chce? ----Be, be, be. Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce? Nic! Przecież ryby nie mają głosu! Wierszyki artykulacyjne

21 Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
„ W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi Każde zwierzątko o jedzenie prosi. Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU, Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU, Kura gdacze; KOD, KO, DA Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA. Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ Ona też chce najeść się. Owca beczy: BE, BE, BE, Koza muczy: ME, ME, ME, Indor gulaga: GU, GU, GU Krowa ryczy: MU, MU, MU, Konik parska: PRR, PRR, PRR A pies warczy: WRR, WRR, WRR. I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

22 „ Gruszki i muszelki” – utrwalanie głoski „sz” w sylabach i wyrazach SZA, SZA, Szymek ma, SZE, SZE, muszle dwie SZY, SZY gruszki trzy SZU, SZU, wpadły mu SZO, SZO, aż na dno Do koszyka szarego. SZ Wyliczanka Cieszymy się ha ha A boimy Aaaaaaa Zachwycamy się: ho ho I dziwimy ooo, ooo! Szeptem mówię; sza, sza Głośno wołam ha ha Cicho mówię pss pss Głośno wołam kra kra!

23 ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE DUŻĄ I MAŁĄ MOTORYKĘ
Ćwiczenia motoryki małej: lepienie kulek z waty

24 Ćwiczenia motoryki dużej: marsz przy dźwiękach bębenka; wysokie unoszenie kolan

25 ĆWICZENIA SŁUCHOWE Zmiana ruchu - reagowanie na zmianę natężenia
dźwięku- cicho - głośno

26 DRZEWO DŹWIĘKÓW Dzieci naśladują dźwięki znajdujące się na drzewie. Najpierw demonstruje je nauczyciel

27

28 RÓŻNICOWANIE GŁOSEK S - SZ

29 NAŚLADOWANIE ODGŁOSU JADACEGO POCIAGU CZ CZ CZ CZ CZ CZ CZ CZ CZ

30 ŚPIEW ,, PADA, PADA, PADA, PADA DESZCZ, WIEJE, WIEJE, WIEJ, WIEJE, WIATR…….”

31 ,, TUPU, TUP PO ŚNIEGU, DZYŃ, DZYŃ, DZYŃ NA SANKACH……..”

32 RUCHY PRZY MUZYCE

33

34 ODTWARZANIE I TWORZENIE MUZYKI

35

36 GRA NA INSTRUMENTACH PERKUSYJNYCH

37 OCZEKIWANE EFEKTY 1. Prawidłowo gospodaruje oddechem; potrafi oddychać torem brzusznym 2. Sprawnie wykonuje ćwiczenia języka, warg, podniebienia, żuchwy. 3. Potrafi naśladować dźwięki natury i otaczającego świata. 4. Różnicuje głoski o podobnym brzmieniu. 5. Prawidłowo wymawia głoski w izolacji, sylabach, wyrazach , zdaniach 6. Prawidłowo wystukuje rytm 7. Mówi rytmicznie wyrazy i zdania 8. Realizuje ruchowo rytmy muzyczne 9. Porusza się zgodnie z muzyką 10.Potrafi wskazać części ciała zgodnie z tekstem piosenki lub wierszyka 11. Potrafi przedstawić różne emocje za pomocą mimiki twarzy 12. Samodzielnie i spontanicznie nawiązuje kontakty z innymi dziećmi

38 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień"

Podobne prezentacje


Reklamy Google