Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?."— Zapis prezentacji:

1 Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?

2 2 Średnie wydatki największych przedsiębiorstw na PR Źródło: Raport IBnGR, % + 13 %

3 3 Outsourcing PR Źródło: Raport IBnGR, % zamierza zwiększyć udział agencji, a 8% zmniejszyć 40 % zamierza zlecać w latach

4 4 Struktura rynku agencji PR Źródło: Raport IBnGR, 2004; Raport ZFPR 2004

5 5 Prognoza wzrostu rynku agencji

6 6 Trendy na świecie 9 rynków prognozuje wzrost (w tym USA i GB) Źródło: Raport ICCO rynków prognozuje utrzymanie obrotów 7 rynek prognozuje spadek (Szwajcaria) Sektory o najlepszych perspektywach –IT –zdrowie –sektor publiczny –FMCG Usługi PR –crisis management –relacje korporacyjne –CSR –relacje z mediami –planowanie strategiczne –public affairs

7 7 Trendy w Polsce Dziś –relacje z mediami –wydarzenia specjalne –informacja publiczna –strategie komunikacyjne –komunikacja kryzysowa W przyszłości –relacje z mediami –CSR, relacje korporacyjne –informacja publiczna –strategie komunikacyjne –komunikacja kryzysowa –PR w Internecie –wydarzenia specjalne

8 8 Trendy w PR PR jako usługa doradcza W coraz większym stopniu sprzedajemy wiedzę Wygrają ci, którzy inwestują w wiedzę

9 9 Bariery wzrostu rynku niska świadomość PR wśród polskich przedsiębiorców ukryta reklama –25% badanych liderów komunikacji uważa, że praktyka płacenia za publikacje przez źródła informacji jest powszechna i akceptowana w mediach ogólnopolskich, a 40 % że dzieje się tak w mediach regionalnych (SMG/KRC, Millward Brown listopad 2004) wizerunek branży standardy mierzenia efektywności kompetencje PR

10 10 Ukryta reklama Poprawa sytuacji ekonomicznej Uświadomienie skali problemu Kodeksy dobrych praktyk –PSPR, ZFPR –Kodeks Etyki Reklamy –Kodeks IWP Dyrektywa UE Skuteczniejsza egzekucja - współpraca pomiędzy środowiskami Edukacja

11 11 Zwiększanie świadomości przedsiębiorców Zmniejszanie skali występowania ukrytej reklamy Większa przejrzystość branży –raporty –certyfikacja CSR jako wehikuł budowania reputacji (środowiska i firm) Edukacja

12 12 Wizerunek branży Zmniejszenie napięć wenątrz środowiska Przykłady dobrej praktyki Kampania Większa przejrzystość branży Zaangażowanie w CSR

13 13 Wyzwanie - standardy mierzenia efektywności Nie istnieje standard mierzenia efektywności Istnieją przykłady dobrej praktyki Odchodzenie od mierzenia wyników do mierzenia efektów Długi proces edukacji rynku

14 14 Działania ZFPR Promocja PR wśród przedsiębiorców –promocja dobrej praktyki (Złote Spinacze) –raporty na temat PR (IBnGR) –certyfikacja –publikacje i warsztaty dla przedsiębiorców Kampania Kodeks Dobrych Praktyk Edukacja –LSPR, PR Forum

15 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?."

Podobne prezentacje


Reklamy Google