Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pomaga skutecznie i ciekawie uczyć matematyki! Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pomaga skutecznie i ciekawie uczyć matematyki! Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy."— Zapis prezentacji:

1

2 Pomaga skutecznie i ciekawie uczyć matematyki! Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy

3 przygotowany jest w 3 wariantach : dla klas I-III szkoły podstawowej dla klas IV-VI szkoły podstawowej dla klas I-III gimnazjum

4 W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy prezentujący opartą na najnowszych osiągnięciach nauk pedagogicznych i neurodydaktyki filozofię edukacyjną pakietu, opis jego zawartości oraz praktyczne wskazówki, jak skutecznie wykorzystywać pakiet w pracy z uczniami. nauczyciel otrzymuje : Przewodnik do pakietu

5 zawierającą materiały dodatkowe przydatne szczególnie do dostosowywania przebiegu zaproponowanych w scenariuszach zajęć do potrzeb i możliwości uczniów. W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: płytę CD (dołączoną do przewodnika) - piktogramy Asylco, - Witamy piktogramy - wzory piktogramów, - Opowiadania - przykładowe teksty, - Podobnie, czyli jak - mapa konturowa Polski, - makieta - siatki brył, - karty prac plastycznych, - prezentacje PowerPoint do wybranych scenariuszy. - piktogramy Asylco, - Witamy piktogramy - wzory piktogramów, - Opowiadania - przykładowe teksty, - Podobnie, czyli jak - mapa konturowa Polski, - makieta - siatki brył, - karty prac plastycznych, - prezentacje PowerPoint do wybranych scenariuszy. Zawartość płyty:

6 do wykorzystania w całości lub we fragmentach; podczas lekcji z całą klasą lub zajęć dodatkowych z grupą uczniów. W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: Scenariusze zajęć

7 zawierające zestawy zadań o trzech poziomach trudności i służące indywidualizacji pracy uczniów. Karty pracy może przydzielać nauczyciel, ale lepiej, jeżeli pozostawi uczniom możliwość ich wyboru. W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: Karty pracy

8 służący realizowaniu sytuacji dydaktycznych, w których aktywnymi uczestnikami są uczniowie. W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: zestaw pomocy

9 z paskami magnetycznymi umożliwiającymi umieszczanie ich na tablicy; W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: piktogramy demonstracyjne

10 służącą do zaprojektowania przez uczniów i prowadzenia kalendarza klasowego; W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: planszę kalendarza

11 do wykorzystania przez uczniów, np. podczas rozwiązywania zadań, a także do samodzielnego wykonywania piktogramów; nauczyciel otrzymuje: naklejki z piktogramami oraz puste naklejki i kartoniki W zestawie pomocy

12 pomagające uczniom dostrzegać zależności istotne podczas rozwiązywania zadań; nauczyciel otrzymuje: modele wagi W zestawie pomocy

13 w atrakcyjny sposób wspierające rozwijanie przewidzianych w scenariuszach umiejętności matematycznych uczniów; nauczyciel otrzymuje: programy komputerowe W zestawie pomocy

14 umożliwiające aktywne uczestnictwo wszystkich uczniów w budowaniu swojej wiedzy i umiejętności matematycznych oraz społecznych. W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy uczniowie otrzymują: zestawy pomocy (jeden przeznaczony dla czteroosobowej grupy uczniów)

15 do manipulowania np. podczas rozwiązywania zadań; W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: Piktogramy

16 do wykorzystywania podczas rozwiązywania i układania zadań oraz projektowania własnych piktogramów; uczniowie otrzymują: stemple z piktogramami W zestawie pomocy

17 pomagające rozwijać we współpracy i rywalizacji umiejętności matematyczne i społeczne; uczniowie otrzymują: plansze gier, pionki i kostki W zestawie pomocy

18 wspierające zrozumienie struktury systemu dziesiętnego; uczniowie otrzymują: żetony i woreczki strunowe W zestawie pomocy

19 służące do notowania rozwiązań zadań, prezentowania ich klasie, układania zadań i projektowania piktogramów. uczniowie otrzymują: tabliczki suchościeralne i mazaki W zestawie pomocy

20 Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy wzrost umiejętności matematycznych trzecioklasistów (w zakresie rozwiązywania nietypowych zadań tekstowych, rozumienia systemu dziesiętnego, dostrzegania i wykorzystywanie prawidłowości) był o połowę większy niż zaobserwowany w tym samym czasie wzrost umiejętności ich rówieśników, którzy nie pracowali z pomocami. (na podstawie badań testowych). Wpływ na to miały także zmiany w stylu pracy ich nauczycieli wynikające z wykorzystywania materiałów pakietu (na podstawie badań ankietowych).

21 nauczyciele powiedzieli o pakiecie: Bardzo rozwija kompetencje dzieci. Począwszy od dyskutowania, otwierania się, uczenia się, że jest wiele rozwiązań, to są też te treści społeczne – współpraca w grupie, uczymy się tego, że możemy się nie zgadzać Też to, że dzieci uczą się strategii od siebie, to też jest ważne. Jest to rewelacyjna szansa na prowadzenie zajęć w grupach. To jest bardzo ważne. A tu jest rewelacyjna praca w grupach. Współpraca, dociekanie. Bronienie swoich racji, dowodzenie racji. Bardzo atrakcyjny dla dzieci. Dzieci zaczynają twórczo myśleć. Są zaciekawione tym, co się robi na lekcjach. To przynosi efekty. Mają wyznaczoną pracę i muszą się z niej rozliczyć i sami siebie mobilizują do tego, żeby nawet tych słabszych, żeby im pomóc, żeby szybciej pracowali, może nie wyręczając, ale wskazując co mają robić. I te słabsze osoby czują się docenione i te lepsze też. Jeżeli nauczyciele chcą mieć satysfakcję, nie wpaść w rutynę jako nauczyciele i chcą zobaczyć swoich uczniów, którzy są cały czas twórcami i badaczami, to żeby skorzystali z tego. Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy

22 nauczyciele powiedzieli o swoich uczniach: Najważniejszą zmianą jest to, że dzieci chcą i nie boją się poszukiwać. Już się tak łatwo nie poddają, jak widzą trudne zadanie. Uważam, że jest duża poprawa jeśli chodzi o wyciąganie wniosków, związki przyczynowo- skutkowe, dzieci czytają teksty literackie, popularno-naukowe z większym zrozumieniem. Druga rzecz, to kwestia aktywizacji dzieci - dzieci uczą się tego, że są aktywne w grupie, że uczą się prowadzenia dyskusji, dawania argumentów, szukania związków przyczynowo skutkowych. Po roku czasu prowadzenia widzę, jak dzieci się rozwinęły. Widzą zmiany rodzice. Przychodzą i mówią, że dzieci są zachwycone zajęciami, że narzekają jak zajęcia są odwoływane, bo była wycieczka. Albo wracają i przekazują rodzicom jakieś zagadki logiczne, które robimy. Pokazują kartę pracy i nie pokazują rozwiązania, żeby rodzic zastanowił się, jaka może być odpowiedź. Mają satysfakcję. Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy

23 uczniowie powiedzieli: Są ciekawsze zajęcia po prostu. Dzięki grze, niektórzy z naszej klasy, na przykład ten tu, nauczyli się liczyć. No np. zadania, mamy takie z gwiazdką to je mogliśmy wykonać, bo one były podobne jak te w piktogramach i były dla nas łatwe. Matematyka może być łatwiejsza. Tak,tu mogliśmy pracować sami. A ja wolę wymyślić sam. Uczymy się współpracy. Są różne pomysły, można podyskutować. To pomaga w życiu, bo ma się lepsze skojarzenia. Ja chciałbym mieć w domu pakiet, bo mógłbym się nim bawić i bym się wtedy nie nudził. Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy

24 nauczyciele powiedzieli o sobie: Dzięki uczestnictwu w projekcie zaczęłam bardziej wierzyć w uczniów. Spojrzałam na uczniów z innej strony, np. uczniowie słabsi mnie zaskoczyli. Jako nauczycielka z wieloletnim stażem pedagogicznym dużo się nauczyłam. Nie podpowiadam już dzieciom, oczekuję cierpliwie na odpowiedź. Nie zakładam, że dziecko nie poradzi sobie z zadaniem tak jak to czasami wcześniej się zdarzało. Wiem, że podczas nauczania musi być aktywny uczeń, nie nauczyciel. Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy

25 dostępny jest także w wersji elektronicznej na stronie Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy wraz z kursem e-learningowym przygotowującym do pracy z pakietem


Pobierz ppt "Pomaga skutecznie i ciekawie uczyć matematyki! Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google