Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kryzys a szkolenia, rozwiązania dla HR, przywództwo moralnościowe odpowiedzią na recesję, wyniki badań

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kryzys a szkolenia, rozwiązania dla HR, przywództwo moralnościowe odpowiedzią na recesję, wyniki badań"— Zapis prezentacji:

1

2 Kryzys a szkolenia, rozwiązania dla HR, przywództwo moralnościowe odpowiedzią na recesję, wyniki badań

3 Obraz rynku szkoleniowego Wartość rynku szkoleń w Polsce (szacunki PIFS) : rok – 2 mld zł rok – 2,2 mld zł rok – 2, 5 mld zł Według różnych wyliczeń w Polsce działa od 3,5 tys.do ponad 10 tys. firm szkoleniowych, które w minionym roku mogły pochwalić się średniorocznym wzrostem przychodów rzędu proc.

4 Badania: kryzys a szkolenia W badaniach wzięło udział 87pracowników i menedżerów HR Badania przeprowadzono w dniach – roku

5 Stanowisko szeregowy pracownik HR menedżer HR Procent 73,3 26,7

6 Doświadczenie na obecnym stanowisku mniej niż rok2-5 latpowyżej 5 lat Procent 63,6 29,5 6,8

7 Wpływ kryzysu na rynek szkoleń znikomymałytrudno powiedzieć dużybardzo duży Procent 2,2 35,6 24,4 35,6 Jaki wpływ będzie miał obecny kryzys finansowy na rynek szkoleniowy w latach ?

8 Budżet na szkolenia znaczące zmniejszenie,redukcja < 50% trochę zmniejszone (10-30%) trudno powiedzieć nieco zwiększone (10-30%) zdecydowanie zwiększone, wzrost < 50% Procent 57,8 11,1 15,6 13,3 2,2 Jak Pani/Pan sądzi, czy w związku z kryzysem finansowym budżety szkoleniowe/rozwojowe w państwa organizacji w latach zostaną:

9 Szkolenia, które ograniczymy zewnętrzne otwarte zewnętrzne zamknięte dopasowane dopotrzeb wewnętrzne on the job prowadzone przez menedżerów wszystkie w równym stopniu Procent 24,4 8,9 2, ,2 Jakie szkolenia/programy rozwojowe w związku z globalnym kryzysem finansowym mogą zostać ewentualnie ograniczone?

10 techniki sprzedaży/obsługa klienta zarządzanie przywództwo negocjacje dla menedżerów i specjalistów umiejętne motywowanie dla menedżerów coaching inne wszystkich w równym stopniu Procent 2,2 11,1 8,9 13,3 4,4 17,8 40 Rezygnacja: pierwszy wybór Z jakich szkoleń / programów rozwojowych w pierwszej kolejności by Pani/Pan ewentualnie zrezygnowała/zrezygnował w związku z możliwymi redukcjami budżetów rozwojowych w Państwa organizacji? (możliwość wskazania 3 odpowiedzi)

11 Oczekiwania wobec firm szkoleniowych w czasie kryzysu Cena Referencje Doświadczenie trenerów Elastyczność i dopasowanie programów Efektywność (mierzalna)

12 Różne doświadczenie, różne opinie o kryzysie Im większy staż pracy, tym przewidywanie większych cięć budżetowych Młodsi stażem pracownicy patrzą bardziej optymistycznie w przyszłość

13 Kryzys wyzwaniem dla HR Badania Bersin&Associates: w ciągu najbliższych lat kryzysu nastąpi niemal dwukrotny wzrost szkoleń korporacyjnych Amerykanie stawiają przede wszystkim na przywództwo (1/2 budżetów) Przywództwo pozwala odbudować i wzmocnić kapitał społeczny w organizacji

14 Dlaczego przywództwo? Dlaczego pracownicy pracują? Badania realizowane na 1320 pracownikach polskich organizacji wskazują, że jednym z ważniejszych powodów jest szef Metodologia oraz szczegółowe wyniki Delta Training

15 Dlaczego pracownicy odchodzą? JEDEN Z WAŻNIEJSZYCH POWODÓW TO SZEF głównym powodem odejścia z firmy bywa często przełożony - zwłaszcza bezpośredni Interaktywny Instytut Badania Rynku Nigel Nicholson LBS

16 Jakie przywództwo w kryzysie? Przywództwo to zdolność do przekonania ludzi, że w czasie kryzysu warto pozostawić na boku swoje cele, na korzyść celów grupowych (Kaiser i Hogan) Przywództwo to zdolność budowania kapitału społecznego w organizacji opartego na współpracy i zaufaniu Przywództwo to umiejętność podejmowania właściwych i szybkich decyzji zwłaszcza wtedy gdy jest kryzys

17 Jakie mamy przywództwo? Wyniki badań wskazują, że menedżerowie średniego szczebla zainteresowani są przede wszystkim własnymi osiągnięciami Kierownictwo jest jedną z mniej istotnych wartości i celów dla polskich kierowników Metodologia oraz szczegółowe wyniki Delta Training

18 Motywy dążenia do władzy polskich menedżerów

19 Potrzeba osiągnięć wg McClellanda Potrzeba osiągnięć prowadzi do: dążenia do rezultatów podejmowania inicjatywy orientacji na działanie Ale osłabia: dbałość o podwładnych współpracę w zespole

20 Skutki zarządzania menedżera nastawionego na osiągnięcia Erozja kapitału społecznego Kryzys prawdziwego przywództwa Spadek zaufania do innych Koncentracja wyłącznie na skuteczności

21 Przywództwo ma znaczenie Ban Ki Mun Według sekretarza generalnego ONZ przyszedł czas na globalne przywództwo i współpracę, nie konfrontację. "Potrzebujemy nowego rozumienia etyki biznesu i rządzenia przez menedżerów, nacechowanego większym współczuciem i mniej bezkrytyczną wiarą w magię rynku" - podkreślił Ban Ki Mun, wzywając do wspólnego działania i ustanowienia globalnego przywództwa.

22 Jakie przywództwo? Moralność i sprawność Wiarygodność i skuteczność

23 Dlaczego moralność i sprawność Interpretacje zachowań innych osób i samych siebie to w 70 proc. przypadków kategorie moralnościowe bądź sprawnościowe Kompetencje (sprawność) i moralność są dwiema głównymi wiązkami cech jakie spostrzegane są u liderów zarówno politycznych jak i biznesowych Lider aby mógł wpływać na innych musi być postrzegany jednocześnie jako moralny i sprawny

24 Moralność przede wszystkim Oceniając innych koncentrujemy się na kategoriach moralnościowych Oceniając siebie - na kategoriach sprawnościowych Cudza niemoralność – zagraża nam Cudza moralność – jest dla nas nagradzająca

25 Moralność przede wszystkim Brak moralności nie jest możliwy do skompensowania wysoką sprawnością, choć możliwa jest sytuacja odwrotna Bardziej obciąża się menedżerów za ich brak moralności, niż brak sprawności

26 Dlaczego moralność jest istotnym elementem przywództwa Najważniejsze cechy przywódcy wg 54 tysięcy pracowników amerykańskich firm: –Prawość –Komunikatywność –Koncentracja na ludziach –Wizjonerstwo –Umiejętność podejmowania decyzji S. Covey

27 Lider moralny i sprawny Transformacyjny przywódca (Bass i Avolio) -Dba o pracownika (indywidualne traktowanie) -Wspiera wysiłki swoich ludzi do poprawienia wyników pracy -Motywuje do dalszego działania -Dobro grupy przedkłada nad własne korzyści -Optymistycznie patrzy w przyszłość - Wskazuje wizje działań dla grupy

28 Lider transformacyjny a kryzys W praktyce podwładni chętniej wykonują polecenia liderów prezentujących styl transformacyjny Z zasady podwładni chętniej podporządkowują się przywódcom transformacyjnym nawet gdy incydentalnie stosują brutalne taktyki zarządzania

29 Wyzwania dla działów personalnych w kryzysie Wspieranie menedżerów w odbudowie kapitału społecznego organizacji Budowanie nowej jakość przywództwa wraz z menedżerami w organizacji

30 Inspirujemy do rozwoju


Pobierz ppt "Kryzys a szkolenia, rozwiązania dla HR, przywództwo moralnościowe odpowiedzią na recesję, wyniki badań"

Podobne prezentacje


Reklamy Google