Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Internet to sieć komputerowa, która jest połączona ze sobą w logiczny sposób, tworząc jednolitą całość. Pozwala na przesyłanie informacji za pomocą

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Internet to sieć komputerowa, która jest połączona ze sobą w logiczny sposób, tworząc jednolitą całość. Pozwala na przesyłanie informacji za pomocą"— Zapis prezentacji:

1

2

3 Internet to sieć komputerowa, która jest połączona ze sobą w logiczny sposób, tworząc jednolitą całość. Pozwala na przesyłanie informacji za pomocą sieci nawet na drugi koniec świata.

4 Źródło informacji Kontakt z innymi ludźmi Możliwość ściągania tapet, obrazków, muzyki Rozrywka (gry, muzyka, filmy) Możliwość dokonania zakupów przez internet Korzystanie z e-booków

5 Wirusy Kontakt z nieodpowiednimi osobami Możliwość kradzieży danych osobowych Kontakt z plikami o tematyce pornograficznej Cyberprzemoc Możliwość uzależnienia

6 W trakcie korzystania z Internetu można natknąć się na niebezpieczeństwa internetowe. Nieodpowiednie treści Kontakt z oszustami Kradzież danych Możliwość kontaktu z treściami zachęcającymi do używek, uczestniczenia w sektach Grooming

7 Nie chodzi tu o wirus grypy czy przeziębienia. Mówimy o wirusach komputerowych. Mogą one zniszczyć pliki znajdujące się na komputerze, skopiować lub usunąć dane. Są zagrożeniem dla naszego bezpieczeństwa. W celu ochrony stosuje się antywirusy, które znacznie ograniczają dostęp nieznanych źródeł do komputera.

8 To szczególna kategoria relacji tworzona w Internecie między osobami dorosłymi a dziećmi w celu ich uwiedzenia i wykorzystania Etapy groomingu: proces zaprzyjaźniania się, działania, których celem jest tworzenie relacji z dzieckiem, ocena ryzyka odkrycia znajomości, zasada wzajemności, nawiązanie więzi emocjonalnej, wyobrażenie spotkania w rzeczywistości. Stąd już tylko krok do zaproszenia dziecka na spotkanie w realnym świecie.

9 Troll to osoba korzystająca z Internetu, która rozpoczyna dyskusję z innymi internautami w celu zdenerwowania ich lub obrażania. Umieszcza w sieci kontrowersyjne, szokujące lub nieprzyjemne treści. Zasada postępowania z taką osobą jest prosta: nie karmić trolla, czyli nie wchodzić z nim w żadne dyskusje.

10 Taki dzień obchodzony jest w całej Europie w pierwszej połowie lutego. Jest inicjatywą Komisji Europejskiej, mająca na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do Internetu. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK, odpowiedzialne za realizację programu "Safer Internet".

11

12 Nick to inaczej internetowa ksywa. Używając jej zamiast prawdziwych danych zmniejszamy prawdopodobieństwo kradzieży lub też wykorzystania naszych danych. Nickiem nie powinno być nic co jest związane z naszym imieniem, nazwiskiem lub też wiekiem.

13 Logując się na różnych nie zaufanych stronach nie podawaj imienia, nazwiska, wieku a także miejsca zamieszkania. Ponadto nie umieszczaj tam swojego zdjęcia, a tym bardziej nie wysyłaj takiego zdęcia komuś poznanemu przez internet!

14 Nie pokazuj nikomu swojego zdjęcia. Nie podawaj nikomu swojego wieku. Nie wdawaj się w rozmowę z osobą nieznaną.

15 Hasło to klucz do Twojej prywatności. Nie pozwól by ktoś, a zwłaszcza osoby trzecie weszły w jego posiadanie. Najlepszym sposobem na zmniejszenie ryzyka jest zakodowanie hasła poprzez użycie WIELKICH i małych liter, a także mogą być cyfry.

16 Wulgarny język Nagość i/lub zachowania o charakterze seksualnym Nawiązania do narkotyków, pokazane zażywanie narkotyków Dyskryminacja (ze względu na rasę, religię) Gry, które zachęcają do uprawiania hazardu lub go uczą. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.

17 1.Granie w gry komputerowe staje się najważniejszą aktywnością w życiu dziecka. 2.Dziecko coraz więcej czasu spędza przy grach komputerowych, rezygnuje z dotychczasowych aktywności (spotkania z rodziną i rówieśnikami, nauka). 3.Objawy abstynencyjne - zaprzestanie grania w gry komputerowe powoduje pojawienie się u graczy nieprzyjemnego samopoczucia, rozdrażnienia, a nawet niekontrolowanej agresji. 4.Konflikt - osoba z powodu zaangażowania w gry komputerowe wchodzi w konflikt ze swoim najbliższym otoczeniem, najczęściej z rodzicami. 5.Drastyczne zmiany nastroju - przeżywanie albo dobrego nastroju i samopoczucia, albo też poczucie odrętwienia, niemocy.

18

19


Pobierz ppt "Internet to sieć komputerowa, która jest połączona ze sobą w logiczny sposób, tworząc jednolitą całość. Pozwala na przesyłanie informacji za pomocą"

Podobne prezentacje


Reklamy Google