Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dziecko w sieci.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dziecko w sieci."— Zapis prezentacji:

1 Dziecko w sieci

2 Plan prezentacji Internet. Co to jest? Zalety Internetu Wady Internetu
Zagrożenia Grooming Troll DBI, czyli Dzień Bezpiecznego Internetu Oznaczenia gier komputerowych Nick Logowanie Bezpieczny czat Uzależnienie od gier Przydatne strony

3 Internet Internet to sieć komputerowa, która jest połączona ze sobą w logiczny sposób, tworząc jednolitą całość. Pozwala na przesyłanie informacji za pomocą sieci nawet na drugi koniec świata.

4 zalety Internetu Źródło informacji Kontakt z innymi ludźmi
Możliwość ściągania tapet, obrazków, muzyki Rozrywka (gry, muzyka, filmy) Możliwość dokonania zakupów przez internet Korzystanie z e-booków

5 Wady Internetu Wirusy Kontakt z nieodpowiednimi osobami
Możliwość kradzieży danych osobowych Kontakt z plikami o tematyce pornograficznej Cyberprzemoc Możliwość uzależnienia

6 Zagrożenia W trakcie korzystania z Internetu można natknąć się na niebezpieczeństwa internetowe. Nieodpowiednie treści Kontakt z oszustami Kradzież danych Możliwość kontaktu z treściami zachęcającymi do używek, uczestniczenia w sektach Grooming

7 wirusy Nie chodzi tu o wirus grypy czy przeziębienia. Mówimy o wirusach komputerowych. Mogą one zniszczyć pliki znajdujące się na komputerze, skopiować lub usunąć dane. Są zagrożeniem dla naszego bezpieczeństwa. W celu ochrony stosuje się antywirusy, które znacznie ograniczają dostęp nieznanych źródeł do komputera.

8 GROOMING To szczególna kategoria relacji tworzona w Internecie między osobami dorosłymi a dziećmi w celu ich uwiedzenia i wykorzystania Etapy groomingu: proces zaprzyjaźniania się, działania, których celem jest tworzenie relacji z dzieckiem, ocena ryzyka odkrycia znajomości, zasada wzajemności, nawiązanie więzi emocjonalnej, wyobrażenie spotkania w rzeczywistości. Stąd już tylko krok do zaproszenia dziecka na spotkanie w realnym świecie.

9 TROLL Troll to osoba korzystająca z Internetu, która rozpoczyna dyskusję z innymi internautami w celu zdenerwowania ich lub obrażania. Umieszcza w sieci kontrowersyjne, szokujące lub nieprzyjemne treści. Zasada postępowania z taką osobą jest prosta: „nie karmić trolla”, czyli nie wchodzić z nim w żadne dyskusje.

10 DBI, czyli Dzień Bezpiecznego Internetu
Taki dzień obchodzony jest w całej Europie w pierwszej połowie lutego. Jest inicjatywą Komisji Europejskiej, mająca na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do Internetu. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje  oraz NASK, odpowiedzialne za realizację programu "Safer Internet".

11

12 Nick- internetowe imię
Nick to inaczej internetowa ksywa. Używając jej zamiast prawdziwych danych zmniejszamy prawdopodobieństwo kradzieży lub też wykorzystania naszych danych. Nickiem nie powinno być nic co jest związane z naszym imieniem, nazwiskiem lub też wiekiem.

13 Logowanie Logując się na różnych nie zaufanych stronach nie podawaj imienia, nazwiska, wieku a także miejsca zamieszkania. Ponadto nie umieszczaj tam swojego zdjęcia, a tym bardziej nie wysyłaj takiego zdęcia komuś poznanemu przez internet!

14 Bezpieczny Czat Nie pokazuj nikomu swojego zdjęcia.
Nie podawaj nikomu swojego wieku. Nie wdawaj się w rozmowę z osobą nieznaną.

15 hasło Hasło to klucz do Twojej prywatności. Nie pozwól by ktoś, a zwłaszcza osoby trzecie weszły w jego posiadanie. Najlepszym sposobem na zmniejszenie ryzyka jest zakodowanie hasła poprzez użycie WIELKICH i małych liter, a także mogą być cyfry.

16 Oznaczenia gier komputerowych
Dyskryminacja (ze względu na rasę, religię) Wulgarny język Gry, które zachęcają do uprawiania hazardu lub go uczą. Nagość i/lub zachowania o charakterze seksualnym Gra zawiera elementy przemocy. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Nawiązania do narkotyków, pokazane zażywanie narkotyków

17 Jak rozpoznać uzależnienie od gier komputerowych
Granie w gry komputerowe staje się najważniejszą aktywnością w życiu dziecka. Dziecko coraz więcej czasu spędza przy grach komputerowych, rezygnuje z dotychczasowych aktywności (spotkania z rodziną i rówieśnikami, nauka). Objawy abstynencyjne - zaprzestanie grania w gry komputerowe powoduje pojawienie się u graczy nieprzyjemnego samopoczucia, rozdrażnienia, a nawet niekontrolowanej agresji. Konflikt - osoba z powodu zaangażowania w gry komputerowe wchodzi w konflikt ze swoim najbliższym otoczeniem, najczęściej z rodzicami. Drastyczne zmiany nastroju - przeżywanie albo dobrego nastroju i samopoczucia, albo też poczucie odrętwienia, niemocy.

18 Przydatne strony www.helpline.pl www.dyzurnet.pl www.pegi.info

19 Koniec


Pobierz ppt "Dziecko w sieci."

Podobne prezentacje


Reklamy Google