Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Do czego mamy dostęp dzięki rejestracji na stronie www. opl. piib. org

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Do czego mamy dostęp dzięki rejestracji na stronie www. opl. piib. org"— Zapis prezentacji:

1 Strona internetowa www.opl.piib.org.pl

2 Do czego mamy dostęp dzięki rejestracji na stronie www. opl. piib. org
Do czego mamy dostęp dzięki rejestracji na stronie Do : bezpłatnego użytkowania Serwisu Budowlanego, materiałów szkoleniowych, które można pobrać ze strony, otrzymywania Newslettera.

3 Ja się zarejestrować na stronie www.opl.piib.org.pl?
Aby zarejestrować się (zalogować się) na stronie Opolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, należy wejść na stronę internetową i kliknąć „Zarejestruj się”

4 Wypełniamy formularz i klikamy na „Zarejestruj się”
Wkrótce otrzymasz maila z prośbą o potwierdzenie adresu . Po potwierdzeniu adresu i sprawdzeniu twoich danych przez nasze biuro uzyskasz dostęp do dodatkowych funkcjonalności.

5 SERWIS BUDOWLANY

6 BEZPŁATNY DOSTĘP DO SERWISU BUDOWLANEGO
Aby uzyskać bezpłatny dostęp do Serwisu Budowlanego, należy wejść na stronę internetową i zalogować się na stronie wpisując login i hasło:

7 BEZPŁATNY DOSTĘP DO SERWISU BUDOWLANEGO
Po zalogowaniu się na stronie należy kliknąć w zakładkę Serwis Budowlany

8 Celem rejestracji do SB należy skontaktować się z Biurem Izby
Celem rejestracji do SB należy skontaktować się z Biurem Izby. Po telefonicznym podaniu i wprowadzeniu adresu mailowego do systemu użytkowników przez Biuro otrzymają Państwo dwie wiadomości mailowe z firmy Wolters Kluwer, obsługującej SB.

9 Treść dwóch wiadomości tekstowych, które wpłyną na Państwa
skrzynkę ową 2. 1.

10 Należy zapoznać się z treścią e-maila nr 1,
po czym kliknąć w nr 2 i dokończyć rejestrację klikając: From: Wolters Kluwer Polska - Serwis Logowania Sent: Wednesday, March 06, :03 PM Subject: Dokończenie procesu rejestracji w Serwisie logowania Wolters Kluwer Polska Witamy w gronie użytkowników publikacji Wolters Kluwer Polska. Aby rozpocząć korzystanie z programu, prosimy o dokończenie procesu rejestracji poprzez kliknięcie tutaj. UWAGA: Jeżeli powyższy link nie działa, to prosimy o skopiowanie i wklejenie do paska adresu przeglądarki internetowej tego adresu: Uzupełnienie brakujących danych jest niezbędne dla poprawnego funkcjonowania produktu dostarczanego przez Wolters Kluwer Polska. Po dokończeniu procesu rejestracji do Serwisu logowania Wolters Kluwer Polska należy logować się na stronie: W przypadku jakichkolwiek pytań bądź problemów związanych z logowaniem prosimy o kontakt z Pomocą techniczną: owo: telefonicznie: Życzymy przyjemnego korzystania, Wolters Kluwer Polska

11 Kończąc rejestrację – wpisujemy swoje dane i klikamy
w „Załóż konto”

12 Po założeniu konta przechodzimy na stronę główną Serwisu Budowlanego klikając w „Przejdź na stronę główną”

13 Widok po przekierowaniu na stronę Wolters Kluwer.
Aby się zalogować należy podać adres oraz hasło ustalone przy rejestracji

14 Po wpisaniu adresu e-mailowego i hasła uzyskujemy dostęp do Serwisu Budowlanego
Następnie klikamy TUTAJ

15 i już możemy użytkować Aby zakończyć użytkowanie klikamy w „ZAKOŃCZ” po czym należy się wylogować ze strony głównej Serwisu Budowlanego

16 MATERIAŁY SZKOLENIOWE

17 Po zalogowaniu się na stronę klikamy w „Szkolenia”

18 I już mamy dostęp do wszystkich materiałów szkoleniowych,
które można także ze strony pobrać Przykładowy widok

19 NEWSLETTER Rejestracja na stronie umożliwia także wysyłanie Państwu na Newslettera, czyli informacji elektronicznej o bieżących wydarzeniach w Izbie np. o zaplanowanych szkoleniach Przykładowy widok otrzymanego Newslettera

20 Aby wylogować się ze strony www.opl.piib.org.pl
klikamy Wyloguj

21 Instrukcja pobierania i weryfikacji zaświadczeń elektronicznych w portalu internetowym Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa

22 Każdy czynny członek PIIB
może pobrać swoje aktualne zaświadczenie w postaci elektronicznej na portalu internetowym PIIB dostępnym pod adresem

23 Zaświadczenie o członkostwie w PIIB w formacie elektronicznym mają postać pliku PDF zgodnego ze wzorem tradycyjnych papierowych zaświadczeń, które zostało podpisane elektronicznie przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu cyfrowego.

24 Fakt podpisania dokumentu jest symbolizowany przez ikonkę podpisu elektronicznego w lewym dolnym rogu pliku PDF.

25 Zaświadczenie jest podpisane przez Przewodniczącego okręgowej izby właściwej dla danego członka PIIB. Dokument w postaci elektronicznej przechowywany na elektronicznym nośniku (dysku komputera, pamięci przenośnej, płycie CD/DVD) jest dokumentem z podpisem równoważnym podpisowi odręcznemu. Zaświadczenie zawiera unikalny kod weryfikacyjny, dzięki czemu może zostać również wydrukowane do postaci papierowej – kod weryfikacyjny pozwoli jednoznacznie sprawdzić wiarygodność zaświadczenia na stronie internetowej PIIB (

26 Funkcja pobierania zaświadczeń elektronicznych jest dostępna po zalogowaniu się w oknie „Zaświadczenia” na stronie głównej portalu (

27 Jako login należy wpisać numer członkowski pisany wielkimi literami oraz hasło inicjalizacyjne dostarczone przez Polską Izbę Inżynierów Budownictwa. Dane te można również uzyskać w biurze OPL OIIB Po poprawnym zalogowaniu się nieaktywne konto wymaga weryfikacji członka PIIB na podstawie numeru PESEL

28 Jeśli dla danej osoby w systemie ewidencji członków nie ma numeru PESEL lub jest on niepoprawny, wyświetlany jest komunikat o konieczności uzupełnienia danych w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa. Jeśli numer PESEL jest poprawny, to wyświetlany jest formularz do podania adresu służącego do komunikowania się z systemem

29 Podanie poprawnego adresu jest niezbędne, gdyż ten adres jest wykorzystywany np. do resetowania
hasła dostępowego. Na podany w tym momencie adres wysyłany jest link aktywacyjny. Po odebraniu wiadomości i kliknięciu w link, adres jest zweryfikowany i system przechodzi do ustalenia właściwego hasła dostępowego, znanego już tylko osobie je ustalającej.

30 Po poprawnym wprowadzeniu nowego hasła należy kliknąć „Zmień”.

31 W przypadku utraty hasła, na stronie do logowania, podany jest link „Nie pamiętasz hasła?”.
Po jego kliknięciu otwiera się okno do wpisania adresu .

32 Jeśli adres znajduje się w bazie, wysyłany jest na niego link uprawniający osobę do zmiany hasła.
Należy odebrać wiadomość i kliknąć link otwierający następujący formularz. Zmianę hasła należy zaakceptować przyciskiem „Zmień”.

33 Aby pobrać zaświadczenie należy kliknąć na link „PDF”.
Lista dostępnych zaświadczeń elektronicznych jest wyświetlona w zakładce „Przeglądaj zaświadczenia”, przykładowy widok jest przedstawiony na rysunku poniżej.    Aby pobrać zaświadczenie należy kliknąć na link „PDF”.  

34 Aby zweryfikować podpis elektroniczny w samym dokumencie PDF zaświadczenia, należy otworzyć zaświadczenie w programie Acrobat Reader oraz kliknąć na symbol znajdujący się w lewym dolnym rogu zaświadczenia  

35 Jeśli ikonka podpisu ma postać żółtego znaku zapytania, to znaczy, że Acrobat Reader na tym
komputerze nie zna jeszcze certyfikatu, którym został podpisany plik zaświadczenia. Aby sprawdzić podpis podglądając jego właściwości należy kliknąć na „Właściwości podpisu”.

36 W polu właściwości, należy wybrać opcję „Pokaż certyfikat”

37 W tym oknie można znaleźć informacje dotyczące certyfikatu osoby, która wystawiła powyższy
dokument. Klikając w zakładkę „Zaufane”, można przejść do okna dodawania certyfikatu do zaufanych.

38 Aby dodać certyfikat do zaufanych kliknąć na opcję „Dodaj do zaufanych tożsamości”

39 Następnie należy zaakceptować, by dodać certyfikat do zaufanych

40 Następnie należy kliknąć w „Zatwierdź podpis”.

41 Po zatwierdzeniu podpisu ikona w lewym dolnym rogu strony powinna wyglądać następująco:

42 W celu weryfikacji wiarygodności zaświadczenia elektronicznego należy przepisać kod weryfikacyjny
(widoczny na zaświadczeniu) w odpowiednie pola na stronie głównej: – w prawym górnym rogu.   

43 Po wpisaniu poprawnego kodu weryfikacyjnego pojawią się dane odpowiadającego mu zaświadczenia:

44 W przypadku wpisaniu złego kodu weryfikacyjnego użytkownik zostanie o tym powiadomiony o tym poniższym komunikatem:

45 daje również możliwość korzystania
Logowanie do portalu internetowego PIIB dostępnego pod adresem daje również możliwość korzystania z biblioteki norm PKN oraz e-learningu

46 Chcąc skorzystać z e-learningu należy podać login i hasło na portalu internetowym dostępnym pod adresem a następnie kliknąć w zakładkę „E-learning”

47 Po wybraniu zakładki „E-learning” ukażą się dostępne szkolenia

48 Chcąc skorzystać z biblioteki norm PKN należy podać login i hasło na portalu internetowym dostępnym pod adresem następnie kliknąć w zakładkę „Biblioteka norm PKN”

49 Podczas instalacji certyfikatu, system operacyjny zapyta o hasło,
Po wybraniu zakładki „Biblioteka norm PKN” należy kliknąć w link „Pobierz certyfikat niezbędny do odczytu plików norm” Podczas instalacji certyfikatu, system operacyjny zapyta o hasło, które znajduje się tutaj

50 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Do czego mamy dostęp dzięki rejestracji na stronie www. opl. piib. org"

Podobne prezentacje


Reklamy Google