Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Historia Wydział Organizacji Produkcji Politechniki Śląskiej rozpoczął działalność 1 października 1970 roku  Od 1 czerwca 1995 roku wydział działa pod.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Historia Wydział Organizacji Produkcji Politechniki Śląskiej rozpoczął działalność 1 października 1970 roku  Od 1 czerwca 1995 roku wydział działa pod."— Zapis prezentacji:

1 Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej zaprasza na studia

2 Historia Wydział Organizacji Produkcji Politechniki Śląskiej rozpoczął działalność 1 października 1970 roku  Od 1 czerwca 1995 roku wydział działa pod nazwą Wydział Organizacji i Zarządzania Obecna siedziba Wydziału Organizacji Zarządzania znajduje się w Zabrzu przy ul. Roosevelta 26

3 Kierunki studiów Administracja Logistyka Socjologia Zarządzanie
Zarządzanie i inżynieria produkcji

4 Zarządzanie – specjalności
Studia I stopnia: Zarządzanie hotelem Zarządzanie hotelem Zarządzanie przedsiębiorstwem – audytor biznesowy Zarządzanie przedsiębiorstwem – analityk rynków przemysłowych i usług Studia II stopnia: e-biznes i administracja cyfrowa Zarządzanie obiektem hotelarskim Zarządzanie obiektem hotelarskim Zarządzanie projektami i innowacjami Zintegrowane systemy zarządzania Zarządzanie kadrami w administracji publicznej Zarządzanie finansami podmiotów gospodarczych

5 Zarządzanie hotelem Studia I stopnia – trwają 3 lata/6 semestrów, kończą się nadaniem tytułu licencjata Studia w trybie stacjonarnym (dziennym) Specjalność uruchomiona w roku akademickim 2014/2015 Realizowana w partnerstwie ze spółką Hotele DIAMENT S.A. możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia, np. na kierunku zarządzanie obiektem hotelarskim (magister)

6 CZEGO SIĘ DOWIESZ?

7 Zarządzanie hotelem Przedmioty specjalnościowe:
podstawy zarządzania hotelami podstawy zarządzania hotelami hotelarstwo zarządzanie sieciami hoteli zarządzanie finansami hotelowymi sprzedaż i marketing usług hotelarskich (w jęz. angielskim) komunikacja i savoir-vivre w obsłudze gościa hotelowego (w jęz. angielskim) podstawy gastronomii w hotelarstwie informatyka w hotelarstwie

8 Podstawy zarządzania hotelami
Cel, misja i wizja w zarządzaniu Modele zarządzania Organizacja pracy oraz rodzaje struktur organizacyjnych Rodzaje stanowisk pracy i działów w hotelu Zakresy obowiązków oraz kwalifikacje pracowników Procedury i standardy obsługi Podstawowe procedury operacyjne w hotelu dotyczące działu recepcji i działu utrzymania czystości Wewnętrzne procesy przyczyniające się do wzrostu wartości i wydajności produktu, a także pracowników

9 Hotelarstwo Historia i powstanie hotelarstwa w Polsce i na świecie
Wprowadzenie do pojęć i definicji branżowych Aktualne trendy i nowości w branży hotelarskiej Rodzaje hoteli – od BB Hotels po opcje All Inclusive, Luxury Hotels Międzynarodowe stowarzyszenia hoteli butikowych, concierge Pojęcie kategoryzacji i standaryzacji w świetle ustawy Cele i system kategoryzacji w Polsce Podstawa formalnoprawna kategoryzacji bazy noclegowej w Polsce Struktura bazy noclegowej w Polsce

10 Zarządzanie sieciami hoteli
Modele zarządzania sieciami hoteli Strategie sieciowe Zintegrowana koncepcja zarządzania hotelami Struktury sieciowe Decyzje logistyczne w sieciach hotelowych Typy organizacji sieciowych Franchising

11 Zarządzanie finansami hotelowymi
Wskaźniki płynności finansowej, sezonowości, rentowności sprzedaży Przychody hotelarskie i gastronomiczne: wskaźniki i wytyczne do ustalania cen Podstawowe wskaźniki kosztowe dla hotelu i restauracji Ocena ryzyka i opłacalności działalności Zarządzanie finansami hotelowymi

12 Sprzedaż i marketing usług hotelarskich
Sprzedaż a marketing w branży hotelarskiej Przykłady nowoczesnych rozwiązań marketingowych i wizerunkowych w sieciach hotelarskich w Polsce i na świecie Plany marketingowe krótko i długookresowe jako środki budowania strategii i przewagi rynkowej Plany sprzedaży produktów i usług hotelarskich Analiza konkurencji Zarządzanie marką i wizerunkiem

13 Komunikacja i savoir-vivre w obsłudze gościa hotelowego
Predyspozycje psychofizyczne i intelektualne pracownika w branży hotelarskiej Sytuacje konfliktowe, reklamacje lub zażalenia gości – przykłady reakcji Protokół dyplomatyczny – „komunikacja na wyższym poziomie” Kultura obsługi a jakość usług Kultura przy stole Zasady zwracania się do gości i zachowania w obecności gości

14 Podstawy gastronomii w hotelarstwie
Podstawowe normy i przepisy obowiązujące w gospodarce żywnościowej Podstawowe wskaźniki w gastronomii Słownictwo i zwroty typowe dla gastronomii Charakterystyka usług gastronomicznych Obsługa klienta gastronomicznego – zasady Rodzaje serwisu kelnerskiego Wybrane zagadnienia z dietetyki Technologia produkcji Organizacja procesu produkcyjnego BHP w pracy z żywnością

15 Informatyka w hotelarstwie
Rozwiązania informatyczne stosowane w hotelarstwie Ćwiczenia na modułach testowych systemu hotelarskiego: podstawowe narzędzia pracy recepcji i działów sprzedaży

16 PRAKTYKI STUDENCKIE

17 Praktyki studenckie Praktyki śródsemestralne – dwa tygodnie w każdym semestrze Praktyki wakacyjne: studia I stopnia – po 2. i 4. semestrze (praktyki miesięczne) studia II stopnia – po 2. i 3. semestrze (po 2. miesięczna, po 3. tygodniowa) Zaliczenie praktyk: na podstawie obecności i egzaminu praktycznego Praktyki można realizować w wybranym hotelu DIAMENT w Zabrzu, Gliwicach, Katowicach, Chorzowie, Siemianowicach Śląskich, Wrocławiu lub Ustroniu

18 JAKIE UMIEJĘTNOŚCI ZDOBĘDZIESZ?

19 Kwalifikacje absolwenta
Analiza rynku usług hotelarskich Organizacja funkcjonowania hotelu Promocja i sprzedaż usług hotelarskich Podejmowanie decyzji finansowych i zarządczych w branży hotelarskiej Projektowanie rozwiązań marketingowych i wizerunkowych w sieciach hotelarskich Zarządzanie zespołami ludzkimi w branży hotelarskiej Wykorzystanie rozwiązań informatycznych w zarządzaniu hotelem Podstawy gastronomii w hotelarstwie Profesjonalna obsługa gościa hotelowego

20 Jak zostać studentem Politechniki Śląskiej
? ? ? ? ? ? ? ?

21 Jak zostać studentem Politechniki Śląskiej
Przystępując do matury zdawać matematykę na poziomie podstawowym i jeden z przedmiotów do wyboru: matematyka rozszerzona fizyka z astronomią biologia chemia informatyka Zdać jak najlepiej egzamin maturalny  Cieszyć się przerwą wakacyjną   Zarejestrować się do systemu obsługi rekrutacji SOREK Wybrać właściwy kierunek spośród 54 oferowanych przez Politechnikę Śląską Wprowadzić oceny uzyskane na świadectwie maturalnym Wnieść opłatę rekrutacyjną Cierpliwie czekać na wyniki ;) Złożyć komplet dokumentów w Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej

22 Jak zostać studentem Politechniki Śląskiej
P = 0,6 x W (główny) + 0,4 x k x W (dodatkowy) P – liczba punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym W (główny) – liczba punktów (%) uzyskanych na maturze z matematyki (poziom podstawowy) W (dodatkowy) – liczba punktów (%) uzyskanych na maturze z przedmiotu dodatkowego do wyboru przez kandydata (matematyka – poziom rozszerzony, fizyka z astronomią, chemia, biologia, informatyka) k = 0,5 dla poziomu podstawowego k = 1 dla poziomu rozszerzonego

23 Jak zostać studentem Politechniki Śląskiej
warunki i tryb rekrutacji dostępne są na stronie: Szczegółowych informacji udzielają: Dziekanat Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna Dział Spraw Studenckich i Kształcenia Warunki i tryb rekrutacji oraz kwalifikacje uzyskiwane przez absolwentów opisano w Informatorze dla kandydatów

24 Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej zaprasza na studia


Pobierz ppt "Historia Wydział Organizacji Produkcji Politechniki Śląskiej rozpoczął działalność 1 października 1970 roku  Od 1 czerwca 1995 roku wydział działa pod."

Podobne prezentacje


Reklamy Google